Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 89 záznamů.  začátekpředchozí49 - 58dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Šedesátá léta dvacátého století českého tanečního umění
Krejčiříková, Alžběta ; Gremlicová, Dorota (vedoucí práce) ; Kazárová, Helena (oponent)
Má diplomová práce mapuje celkový přehled šedesátých let dvacátého století českého tanečního umění. Základ práce tvoří Příloha A - chronologický přehled premiér a jejich tvůrců, kde jsou obsaženy premiéry kamenných divadel a Baletu Praha. Dále pojednávání o jednotlivých souborech, což přibližuje situaci v dané době v českém tanečním umění, jak právě v kamenných divadlech, tak zejména v souborech, které působily pod jinými institucemi. Celkově tato práce vyčleňuje významné období šedesátých let z historie českého tance a mojí snahou je, tuto dobu zpřehlednit a vyzdvihnout, pro její nemalý význam a pro následující vývoj českého tanečního umění v druhé polovině dvacátého století.
Historie baletu Jihočeského divadla v Českých Budějovicích
Kabelová, Naděžda ; Kazárová, Helena (vedoucí práce) ; Gremlicová, Dorota (oponent)
V mé bakalářské písemné práci se budu zabývat dějinami a historickými podmínkami, ve kterých vznikl a za kterých pracoval soubor baletu Jihočeského divadla v Českých Budějovicích. Za použití dostupných pramenů a literatury bych chtěla analyzovat situaci v různých obdobích jeho vývoje a působení od roku 1919 do roku 2009. Bude tak podán přehled vývoje divadla i jeho jednotlivých souborů na jihu Čech a poskytnuty základní informace o baletním souboru, jeho význačných členech, zde působících choreografech i jeho premiérách. Velkou pozornost budu věnovat baletu v době působení choreografky Libuše Králové, protože to byla doba, kdy jsem sama získávala první zkušenosti jako členka baletu Jihočeského divadla.
Profesní sdružení tanečníků
Hannichová, Ivana ; Gremlicová, Dorota (vedoucí práce) ; Janeček, Václav (oponent)
Bakalářská práce poskytuje stručný přehled o profesních sdruženích tanečníků, přičemž historicky mapuje jejich existenci od 19. století po současnost a místně není vymezena, zabývá se sdruženími v celosvětovém měřítku. Autorka krátce zmiňuje historicky nejstarší sdružení tanečních mistrů a jejich vývoj ve světě. Podrobněji se věnuje podobným organizacím na území Čech, jejichž počátek je zasazen do 19. století a postupně prochází skrze století dvacáté a období socialismu až k současnosti. Dále se zabývá současnými evropskými a americkými systémy profesních sdružení, jejich historií, cíly a stanovami. Zvláštní pozornost věnuje problematice u nás, existujícím profesním spolkům a jejich významu v praxi.
Vztah tance a hudby v díle Gregoria Lambranziho
Ferjentsik-Wernerová, Blanka ; Kazárová, Helena (vedoucí práce) ; Gremlicová, Dorota (oponent)
Diplomová práce ?Vztah tance a hudby v díle Gregoria Lambranziho? zkoumá sbírku, jež nemá mezi dochovanými spisy o tanci obdoby. Je výjimečná jak svým obsahem zaměřeným na divadelní tance z prostředí commedie delľ arte, tak i formou zpracování, která spojuje hudební, literární a výtvarnou složku. Má práce si klade za cíl rozebrat podrobněji jednotlivé aspekty tohoto výjimečného díla, a to nejen z hlediska tance a hudby, ale i scénografie a kostýmů. Vzhledem k rozsáhlosti díla jsem se zaměřila pouze na I. díl. Okrajově se má práce zabývá také hudebním a tanečním děním ve druhé polovině 17. a na začátku 18. století. Pozornost věnuje i fenoménu commedie delľ arte včetně stručné charakteristiky jednotlivých masek a vlivu tohoto svébytného divadla na taneční umění.
Německá taneční kritika v Praze ve 30. letech 19. století
Babická, Tereza ; Gremlicová, Dorota (vedoucí práce) ; Brodská, Božena (oponent)
Abstrakt Německá taneční kritika v Praze ve 30. letech 19. století Z kraje 19. století začínala v Evropě umělecká éra romantismu. Německá měšťanská společnost se nesla na módní vlně biedermeieru a pro českou společnost to byla doba národního obrození. Ve své diplomové práci jsem se zabývala ozvěnami tance v německy psaných periodikách v Praze ve 30. letech 19. století. Taneční publicistiku jsem sledovala ve třech periodikách: Bohemia, Prager Zeitung a Ost und West. V tiscích se našel bohatý materiál o taneční hudbě a společenských, divadelních a lidových tancích. Důraz byl kladen především na německou taneční kritiku. V práci se dočteme, jaké zmínky se o tanci v periodikách objevovaly, jaká byla nejčastější témata, jak vypadala taneční publicistika, jak profesionální tanečníky hodnotila dobová kritika, kdo jí zastupoval, jak popisovala pohyb tanečníků, čeho si všímala na baletech a pantomimách nebo jaké tance byly oblíbené ve společnosti. Jazykové obraty, které autoři o tanci používali, se promítaly do kontextu doby biedermeieru. Podle dobových estetických hledisek hodnotili díla a výkony. Důležité bylo uvědomit si, proč o tanci takto psali a co je na tanci zajímalo.
Techné a poiésis v choreografické tvorbě
Dukić, Ivana ; Gremlicová, Dorota (vedoucí práce) ; Prokeš, Zdeněk (oponent) ; Eliášová, Bohumíra (oponent)
Při svém hledání odpovědí na otázku Co je zapotřebí ovládat (do-vědět se) na cestě za tanečním uměním ?, Kam zmizela potřeba dovednosti a krásna ?, Kam se ubírá umění divadla ? se pokusím zaznamenat ve své disertační práci různorodé prameny, které na dané otazky odpovídají v kontextu divadla a světa. Nejde mi o komplexní výčet veškeré literatury k mému tématu odkazující, mým cílem je (znovu) otevřít problematiku pojmů techné a poiésis v umělecké tvorbě a pokusit se pochopit "ducha doby" .
Modrovous: Analýza choreografické práce Piny Bauschové
Turečková, Hana ; Gremlicová, Dorota (vedoucí práce) ; Wiesner, Daniel (oponent)
ve své práci Modrovous: analýza choreografické práce Piny Bauschové se zabývám životem Piny Bauschové, především však její tvorbou. Práce začíná jejíma vzpomínkama na dětství, sleduje její studium ve Folkwang Schule v Essenu a na Julliard Shool v New Yorku a její začátky s Wuppertal Tanze Theatre. Dále se zaměřuji na její dílo, jeho vývoj, práci Piny Bauschové s tanečníky hudbou a scénou a na psychologické aspekty jejího díla. Také na to koho ovlivnila a jaké jsou na její tvorbu ohlasy. Druhou část práce zaujímá historicko-kulturní analýza. Zajímám se především o to z jakého prostředí Pina Bauschová vyšla, kdo ji ovlivnil, jaké měla učitele a jak na sebe nechala působit evropské dědictví a americkou současnost. Předposlední část práce tvoří vlastní analýza díla Modrovous, která zahrnuje popis všech složek díla ? literární předlohu, hudební předlohu a nakonec rozbor tanečního kusu, který je doplněn ilustrativními fotografiemi ze záznamu představení. Nakonec jsem se pokusila shromáždit to nejzajímavější z rozhovorů s Pinou Bauschovou pro lepší pochopení jejích motivů k tvorbě, výběru témat a přístupu k práci. Citace z rozhovorů jsem se snažila používat v textu často. Součást práce tvoří také přílohy, které obsahují chronologický přehled všech děl Piny Bauschové a obsahy pohádek o Modrovousovi. V závěru jsem pak uvedla literaturu, která je v Čechách nedostupná a kterou jsem nemohla použít pro hlubší studium problematiky, v podstatě jsem po nejvíce byla odkázána na internetové zdroje.
Světelný a zvukový design v choreografii 20. století
Ondrašíková, Věra ; Kubicová, Ivanka (vedoucí práce) ; Burian, Vladimír (oponent) ; Urban, Ondřej (oponent) ; Gremlicová, Dorota (oponent)
Disertační práce se zaměřuje na vývoj a problematiku světelného a zvukového designu v choreografii 20. a počátku 21. století. Hlavním inspiračním motivem je kromě specifického užití světla a zvuku také význam mezioborové spolupráce. Práce zkoumá individuální přístupy i tendence týmového autorství v současné choreografické tvorbě. Výzkum je podložen vlastní choreografickou zkušeností autorky.
Doris Humphrey (její přínos pro vývoj moderních tanečních technik)
Reihserová, Lenka ; Ovsová, Libuše (vedoucí práce) ; Gremlicová, Dorota (oponent)
Ve své bakalářské práci jsem se zaměřila na americkou tanečnici a choreografku Doris Humphreyovou. Snažila jsem se nejen podrobně přiblížit její život,ale především poukázat na inspirační zdroje, které vedly k její technice založené na principu ?fall x recovery?. Inspiračním zdrojem jí byl jednak člověk a jeho každodenní zkušenost a také Friedrich Nietzsche a jeho filozofické dílo Zrození tragédie. Doris Humphreyová vytvořila systém cvičení, který měl vést k rozvoji její techniky, a proto jsem vybrala pro ukázku z tohoto systému několik cvičení, která jsem popsala a doplnila je o fotografie. Na závěr své práce jsem se zamyslela nad jejím přínosem pro vývoj moderních tanečních technik.
Bob Fosse a jeho choreografická tvorba
Badinka, Viktor ; Gremlicová, Dorota (vedoucí práce) ; Kubicová, Ivanka (oponent)
V téhle bakalářské práci se budu snažit zmapovat život a celoživotní dílo Boba Fosseho a jeho nezapomenutelný přínos pro jazz dance, muzikálovou a filmovou tvorbu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 89 záznamů.   začátekpředchozí49 - 58dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Gremlicová, Dorota
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.