|
Srovnání požadavků trhu práce s nabídkou vzdělávací soustavy v Jihočeském kraji
Kubešová, Jana ; Zeman, Jiří (advisor) ; Filipová, Alena (referee)
Bakalářská práce ?Srovnání požadavků trhu práce s nabídkou vzdělávací soustavy v Jihočeském kraji? se zabývá existencí disproporcí nabídky školské soustavy a trhu práce. Zjišťované disproporce v oblasti středního a vyššího odborného vzdělávání jsou identifikovány na základě analýzy dat z Krajského úřadu, úřadů práce v JčK a Národního ústavu odborného vzdělávání. V práci jsou podrobně zpracovány statistiky počtu žáků přijímaných do prvních ročníků dle typu škol i skupiny oborů vzdělávání, na straně poptávky na trhu práce jsou zkoumány jak kvantitativní data, tak závěry z šetření kvalitativních požadavků ze strany zaměstnavatelů. Na základě nezaměstnanosti ?čerstvých? absolventů za období posledních několika let jsou pak identifikovány existující disproporce. Cílem práce je návrh doporučení k řešení zjištěných disproporcí. V závěrečné kapitole je diskutována prosaditelnost těchto doporučení v praxi včetně ekonomických, sociálních a politických faktorů při rozhodovacích procesech.
|
| |
|
Leading of a team - modern approach
Odvodyová, Dana ; Filipová, Alena (advisor) ; Zeman, Jiří (referee)
The aim of my thesis is a summary of a leading of a team problems with concentration to modern approaches esp. to teambuilding activities. The thesis is devided into five captires. The first one is dedicated to particular styles of leading of the teams, the second capture is about factors of the team dynamics, particular team roles and phases of building a team. The third capture is dedicated to the teambuilding problems. I try to explain its sense, describe its particular phases and mention examples of teambuilding activities. In the fourth capture I introduce a company which deals with teambuilding, AG Vapiti, s. r. o. its services and typical clients. A depth interview with a client of AG Vapiti, s. r. o. and comparsion with a rival company a follow. The last capture of the thesis is the research on the basis of questionary about the gain of teambuilding. At the end I summarize the knowledge I gained by composing the thesis.
|
| |
|
Analýza vybrané lokality z hlediska maloobchodní sítě
Doležalová, Zuzana ; Filipová, Alena (advisor) ; Zeman, Jiří (referee)
Práce je podrobnou analýzou ulice Na Příkopě z hlediska složení maloobchodní sítě. Autorka se nejdříve zaměřuje na obecnou charakteristiku ulice Na Příkopě, porovnává cenu pronájmů komerčních prostorů, charakterizuje typického zákazníka a určuje cenovou polohu ulice. Dále se věnuje historii blízkého okolí. Autorka vytvořila stručný přehled a mapu všech poboček, které se na Příkopech nacházejí a podrobně se věnovala nejvíce zastoupenému oděvnímu odvětví. Zde vybrala sedm firem a provedla podrobnou analýzu jednotlivých poboček a navrhla řešení případných nedostatků. Práce se také zabývá nově postaveným luxusním nákupním centrem Palladium, které se nachází v těsné blízkosti, a jeho vlivem na ulici Na Příkopě.
|
| |
| |
|
IKEA - a project for a specific segment of small businesses
Kostečková, Irena ; Filipová, Alena (advisor) ; Zeman, Jiří (referee)
Diplomová práce se ve své první části věnuje charakteristice trhu nábytku v České republice a představuje společnost IKEA. Druhá aplikační část se zaměřuje na celosvětový projekt IKEA pro segment malých podnikatelů, jehož smyslem je rozšířéní portfolia zázníků, růst tržeb společnosti a její mezinárodní rozvoj. Práce popisuje podstatu projektu, jeho realizaci a přínos jak pro společnost tak pro její zákazníky.
|
| |
|
E-commerce in a specific segment
Řežábová, Jana ; Filipová, Alena (advisor) ; Zeman, Jiří (referee)
Specifickým segmentem elektronického obchodu je obchod mobilními hrami. Obchod se realizuje mezi společnostmi - B2B a přímo zákazníkům - B2C. Vzhledem k dosavadnímu vývoji obchodu mobilními hrami můžeme předpokládat další kladný vývoj ve smyslu růstu tržního potenciálu. Firma podnikající v této oblasti se potýká s některými problémy, jakými jsou například nedostatečné právní zabezpečení a změny obchodních modelů mobilního internetu, musí reagovat na tyto změny. Společnost obchodující na trhu s mobilními hrami má pozitivní výhled při dostatečné analýze trhu, zákazníků, dostatečnému množství distribučních kanálů a při dostatečné kvalitě produktů.
|