Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 83 záznamů.  začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Pařížská šestka
Khidirova, Arina ; Hajóssyová, Magdaléna (vedoucí práce) ; Márová, Libuše (oponent)
Moje práce pojednává o velikém francouzském seskupení, o tzv. Pařížské šestce, jež se řadila do hudby moderní a stala se mojí oblíbenou. Zabývám se zde především kompletní biografií všech členů, snažím se prozkoumat, čím byli všichni tito autoři ve své době ovlivněni, dále uvádím přehled děl každého z nich. Uvažuji a vytvářím si svoje názory o skladatelových přínosech do dějin hudby, abych co nejlépe mohla pochopit jejich originalitu, nesmírné novátorství a veškeré podněty, jež dokázaly ovlivnit jejich hudební směr, který je nyní tolik obdivován. Moje práce se snaží otevřít čtenáři veškerou podstatu tohoto hudebního slohu. Dalo by se říci, že je to jakési shrnutí, pro mne nesmírně cenné a zajímavé. Tento spis byl pro mne samozřejmým krokem, jelikož jsem se této práci již chtěla věnovat dříve. Na Hudební akademii múzických umění jsem byla přijata díky mé úspěšné zvládnuté ústní zkoušce z Dějin Hudby, která se týkala " Pařížské šestky". Je to jakési moje velké osobní poděkování.
Jan Novák : Orfeus a Eurydica
Keiko, Michiyo ; Hajóssyová, Magdaléna (vedoucí práce) ; Jonášová, Jana (oponent)
Autorka práce pojednává o interpretaci a úskalá při studiu a provedení komorní kantáty " Orpheus et Eurydice" od jana Nováka. Dotýká se též jeho života i lidského rozměru osobnosti a jeho vztahu k latině. Práci doplňuje informace o vilole d´amore, která má ve skladbě významnou roli.
Wexford Opera Festival
Mátlová, Markéta ; Hajóssyová, Magdaléna (vedoucí práce) ; Jonášová, Jana (oponent)
Tato magisterská práce navazuje na moji bakalářskou práci, která pojednávala o založení a počátcích Wexford Opera Festivalu. Magisterská práce je o dalším vývoji v letech 1961 - 1968. Naleznete zde nosné myšlenky WOF, hlavní fakta, která provázela tento festival ve druhém desetiletí své existence a seznámíte se s přístupem vedení k výběru repertoáru a umělců. Toto je zatím jediný ucelený faktografický materiál v českém jazyce. V předmluvě se můžete dočíst více o základech WOF 1961 - 1968 v českém a anglickém jazyce.
Život a dílo Manuela Patricia Garcíy
Vejmelková, Pavla ; Jonášová, Jana (vedoucí práce) ; Hajóssyová, Magdaléna (oponent)
Ve své práci se chci věnovat především životu a dílu pěvce, hudebního vydavatele hlasového pedagoga Manuela Patricia Garcíy. Zaměřuji se na jeho anatomické a fyziologické předsravy o hlasovém aparátu, které byly díky využívání laryngoskopického zrcátka velmi přesné. Dochované popisy a obrázky dějů odehrávajících se v lidském těle během zpívání jsou jednoznačným důkazem toho, že García II. výrazně předběhl svou dobu a s pomocí jednoduchého laryngoskopického zrcátka byl schopen již v 19.století učinit správné závěry o hlasovém aparátu, které je dnes třeba dokazovat pomocí speciálních a složitých vyšetřovacích metod. Součásrí této práce je i úvodní pojednání o členech Garcíovy rodiny.
Fenomén slovenské pěvecké školy s přihlédnutím na činnost profesorky Zlatice Livorové - věnováno k jejímu životnímu jubileu
Šmídová, Kateřina ; Hajóssyová, Magdaléna (vedoucí práce) ; Přívratská, Jiřina (oponent)
Mou práci, která nese název Fenomén slovenské pěvecké školy s přihlédnutím na činnost prof. Zlatice Livorové - věnováno k jejímu životnímu jubileu, jsem si vybrala proto, že jsem během tříletého studia u ní na VŠMU uvědomila, jak výjimečná je to osobnost a jak prospěšná je její pedagogická činnost nejen mně, ale i desítkám dalších studentů, kteří prošli, tak říkajíc, jejíma rukama. Dále také proto, že o ní ještě nikdo nenapsal knihu, málo kdo ví, jaký je člověk a málo kdo zná detailně její metodiku zpěvu, až teprve co slyší její jméno v životopisech pěvců světových divadel. A pak chci touto formou poděkovat paní profesorce za tu několikaletou dřinu a pogratulovat jí k životnímu jubileu. Práce se skládá ze šesti částí - první část obsahuje úvod, druhá životopis paní profesorky Livorové, třetí obsahuje sedm rozhovorů, čtvrtá část je o osobním setkání s metodikou paní profesorky Livorové, pátá obsahuje Kulturní situaci v Čechách a na Slovensku a šestá závěr. Práce zahrnuje fotografie pro dokumentaci.
E. W. Korngold a jeho písňová tvorba
Fišer Silkenová, Lucie ; Kusnjer, Ivan (vedoucí práce) ; Hajóssyová, Magdaléna (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na písňovou tvorbu Ericha Wolfganga Korngolda, který se narodil v Brně 29.května 1897 a zemřel v Los Angeles 29.listopadu 1957. V úvodních kapitolách jsem zpracovala životopi E.W.Korngolda a zmapovala hudební dílo. Kapitola číslo čtyři obsahuje jednotlivé rozbory jeho písní a písňových dyklů se zvláštním zaměřením na opus 27 "Unvergänglichkeit", který jsem již několikrát interpretovala. Ve své práci uvádím několik textových ukázek jednotlivých písní, dále fotografie E.W.Korngolda a nejrůznější přílohy - tou nejvýznamnější je kompletní seznam díla E.W.Korngolda.
Současná opereta ( Vídeň, Praha )
Hanfová, Marta ; Hajóssyová, Magdaléna (vedoucí práce) ; Přívratská, Jiřina (oponent)
V této práci se zabývám historií a vývojem operety. Pozastavuji se u významných světivých skladatelů tohoto žánru a jednu menší kapitolu jsem věnovala i českému operetnímu skladateli Oskaru Nedbalovi. Další část mé práce patří Hudebnímu divadlu v Karlíně a také divadlu Volksoper ve Vídni. Pro srovnání české a vídeňské operety v dnešních produkcí popisuji svoje divácké zkušenosti. Na závěr práce rozebírám svoje interpretační zkušenosti s tímto uměleckým žánrem.
Petr Iljič Čajkovskij: Evžen Oněgin
Šindelková, Ladislava ; Hajóssyová, Magdaléna (vedoucí práce) ; Márová, Libuše (oponent)
Tato diplomová práce má čtenářům přiblížit vývoj, průběh, obsah a hudební složení opery Evžen Oněgin ruského skladatele Petra Iljiče Čajkovského. Dále se zabývá jeho životem a dílem, s ohledem na důvody a okolnosti vzniku opery Evžen Oněgin. Obsahuje též životopis Alexandra Sergejeviče Puškina a zabývá se vznikem veršovaného románu Evžen Oněgin, jež se stal námětem pro tuto operu. Práce také sleduje poslední provedení opery Evžen Oněgin v Národním divadle a dokládá je recenzemi.
Vokálně - symfonické dílo Gustava Mahlera pohledem interpreta
Zedník, Josef ; Hajóssyová, Magdaléna (vedoucí práce) ; Jonášová, Jana (oponent)
Tato práce podává přehled vokálně- symfonických děl Gustava Mahlera a je základem pro budoucí magisterskou práci. Pro pochopení hloubky mistrovy hudby, proniknutí do jeho díla a jeho adekvátní uchopení je potřeba, aby bylo zpracované téma pojato z širší perspektivy. Takového požadavku je možné dosáhnout pouze v případě, že se zohlední nejen Mahlerovo dílo samotné, avšak dozvíme-li se šířeji o skladatelově životě, rodinné situaci a dovbových reálií, které společně působily na jeho hudební řeč. Pouze díky takovému přehledu je možné podtrhnout mohutnost Mahlerova hudebního odkazu. Úkolem této práce je seznámit čtenáře s životem tohoto slavného génia, zpřehlednit provádění jeho děl Pražským filharmonickým sborem, uvést díla s důrazem na Píseň o zemi a pojednat o mé vlastní ,nejen sólové, zkušenosti s hudbbou Gustava Mahlera.
Vznik opery buffa a přínos G.B.Pergolesiho
Kubištová, Anna ; Jonášová, Jana (vedoucí práce) ; Hajóssyová, Magdaléna (oponent)
Cílem této bakalářské diplomové práce je zpracování tématu " Vznik opery buffa a přínos G.B.Pergolesiho". V prvních kapitolách se snažím v krátkosti přiblížit čtenáři neapolskou školu a její zakladatele Francesca Provenzale, Alessandra Scarlattiho a jiné. Dále se podrobněji věnuji problematice kastrátů, kteří byli školeni v neapolských konzervatořích, jejich způsobu zpěvu a jejich významu v barokní opeře. v další kapitole se dotknu neapolských operních scén a divadelního provozu, který byl ovlivňován dobovými zvaklostmi a vkusem. Začalo se zde v opeře používat nářečí a tím i plynule formovala podoba opery buffa. V následující části práce se již podrobněji věnuji rozdílu mezi operou seria a operou buffa a stručnému obsahu některých komických oper autorů jako jsou např. Leonardo leo, Leonardo Vinci, Baldassare Galuppi a Niccolo Piccini. V závěru práce se zmiňuji o Giovannim Battistovi Pergolesim, jeho díle a přínosu pro operu. Snažím se podrobněji rozebrat charakter postav v jeho intermezzu ! La Serva padrona".

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 83 záznamů.   začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.