Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 98 záznamů.  začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Život s Downovým syndromem dříve a nyní
Sittová, Denisa ; Poláčková, Jana (vedoucí práce) ; Cintlová, Jitka (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o životě lidí s Downovým syndromem dříve a nyní. Cílem teoretické části je sdělit čtenáři základní informace o Downově syndromu. V práci jsou popsány stupně mentální retardace a formy Downova syndromu. Pozornost je věnována organizacím, které pomáhají takto postiženým lidem. Důraz je kladen na léčbu tohoto postižení a dále pak na možnosti vzdělávání dětí i dospělých. Praktická část obsahuje kvalitativní výzkum. Cílem je získat informace přímo od rodin a lidí postižených Downovým syndromem. Rozhovory měly zjistit rozdíly v postoji společnosti k těmto lidem v dřívější době a současnosti. Součástí práce jsou dvě případové studie, které mají čtenářům přiblížit život lidí s Downovým syndromem.
Využití reminiscenční terapie u seniorů a osob s demencí
Pichová, Markéta ; Leontovyčová, Jana (vedoucí práce) ; Cintlová, Jitka (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na seniory, osoby s demencí a význam reminiscenční terapie při práci s těmito cílovými skupinami. V práci je popsána demence, druhy demence, průběh demence, prevence demence, potřeby seniorů a osob s demencí, teoretický popis reminiscenční terapie a její využití. Praktický popis reminiscence vychází z vlastního výzkumu, který je realizovaný za pomoci rozhovorů, osobních dokumentací, kazuistik a pozorování seniorů a osob s demencí.
Integrace a speciální vzdělávání zrakově postižených
Kaiserová, Anna ; Chittussiová, Lenka (vedoucí práce) ; Cintlová, Jitka (oponent)
Název: Integrace a speciální vzdělávání zrakově postižených Cíl: Hlavním cílem této práce je charakterizovat integraci a speciální vzdělávání zrakově postižených, detailně popsat případovou studii u vybraného respondenta, který prošel jak integrací, tak speciálním vzdělávání. Metodika: Výzkumu se zúčastnil dvaadvacetiletý muž, který ve svém vzdělávacím procesu prošel integrací i speciálním vzděláváním. Jednalo se o kvalitativní výzkum a otázky polostrukturovaného rozhovoru zodpovídal on a jeho blízcí rodinní příslušníci. Výsledky: V závěru výzkumu se práce pozastavuje nad různými otázkami, které nás během šetření zaujaly. Ty jsou v diskuzi komentovány autorkou. Klíčová slova: zrak, zrakové postižení, integrace, inkluze, speciální vzdělávání, kompenzační pomůcky, asistent pedagoga
Pomoc autistickým dětem v zařízení APLA
Kouklíková, Monika ; Poláčková, Jana (vedoucí práce) ; Cintlová, Jitka (oponent)
Shrnutí Má bakalářská práce zahrnuje základní poznatky týkající se poruch autistického spektra. Teoretická část je rozdělena do osmi kapitol. Následující kapitoly se věnují organizaci NAUTIS jako takové a kazuistikám sestavených na základě rozhovorů. V teoretické části jsem se zabývala celkovým vymezením pojmu Poruchy autistického spektra, aby bylo jasné, o čem celá práce bude. Následovala historie, etiologie a projevy poruch autistického spektra. Rozbor jednotlivých poruch, který měl přiblížit příznaky a chování osob s poruchami autistického spektra. Poté jsem se zabývala demografií, organizacemi a legislativou. Praktická část je sestavena z kazuistik, které byly tvořeny na základě rozhovorů s rodinami, ve kterých pracuji jako osobní asistentka. Většinou jsou to rodiny, ve kterých pracuji už více jak rok a byly ochotny se mnou spolupracovat.
Integrace dětí s ADHD do vzdělávacího procesu
Orišová, Jitka ; Cintlová, Jitka (vedoucí práce) ; Nováková, Ivana (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje především možnostem vzdělávání dětí s AD(H)D v českém školském systému. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je věnována základním informacím o AD(H)D. Obsahuje, kromě jiného, údaje o výskytu, příčinách, možnostech léčby či způsobech stanovení diagnózy. Praktická část je sestavena na základě osobních zkušeností s dětmi trpícími touto poruchou. Jejím hlavním úkolem je na základě sestavených kazuistik a pozorování, zmapovat chování dětí ve školním prostředí a možnosti jejich vzdělávání.
Asistent pedagoga na ZŠ u dětí se specifickými poruchami učení
Peková, Aneta ; Cintlová, Jitka (vedoucí práce) ; Nováková, Ivana (oponent)
Bakalářská práce je rozdělena na dvě části. První, teoretická část práce se dělí na tři kapitoly, ve kterých jsou popsány specifické poruchy učení, vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení a poslední část se zabývá činností asistenta pedagoga. Druhá část je prakticky zaměřena a jejím hlavním je zjistit, zda je pro žáky třetí třídy základní školy, přínosná práce asistenta pedagoga a zda se jeho práce projeví na kvalitě školní práce žáků a jejich výsledcích. Cíl práce byl zjišťován dlouhodobým strukturovaným pozorováním, které bylo zpracováno jako případová studie. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 98 záznamů.   začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.