|
Ochrana práv věřitelů v České republice: soudní vymáhání versus soukromé alternativy
Černá, Michaela ; Šíma, Josef (vedoucí práce) ; Munzi, Tomáš (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá vztahem mezi státním a soukromým systémem vymáhání pohledávek. Prví část v obecné rovině stručně charakterizuje tradiční funkce státu a zabývá se otázkou, zda je možné zavést do justice princip konkurence. Druhá část popisuje a analyzuje čtyři odlišné systémy vymáhání pohledávek v České republice, konkrétně se jedná o realizaci výkonu rozhodnutí prostřednictvím soudu, soukromého exekutora či využití rozhodčího řízení nebo služeb inkasních agentur. V této části budou také popsány principy, na kterých jednotlivé systémy vymáhání fungují. Porovnáním odlišných motivací a postupů při vymáhání pohledávek prostřednictvím soudu, exekutorů, inkasních agentur či rozhodčího řízení docílíme analýzy efektivnosti a úspěšnosti při naplňování práv věřitelů. Cílem práce je uceleně zmapovat současnou situaci na trhu vymáhání pohledávek v České republice a prokázat, zda se vstupem soukromých subjektů (soudní exekutoři, rozhodci, inkasní agentury) na tento trh vymahatelnost práva změnila.
|
|
Chudoba jako výsledek státních zásahů
Černá, Michaela ; Pardupa, Martin (vedoucí práce) ; Vošická, Zdenka (oponent)
Cílem práce je anylyzovat příčiny a důsledky chudoby v České republice. Tato práce se soustředí na roli státu ve společnosti a zhodnotí efektivnost státních zásahů. První část práce tvoří teoretické pojmy, které souvisejí s fenoménem chudoby. Dále je zde obecně popsána problematika chudoby. Druhá část práce je zaměřena na analýzu chudoby v České republice. Jsou zde popsány konkrétní (přímé i nepřímé) státní zásahy a jejich vliv na chování jednotlivců. Pro názornost je text doplněn množstvím tabulek a grafů.
|
|
Reklama, právo a etika
Černá, Michaela Bc. ; Hejda, Jan (vedoucí práce) ; Jahodová, Naděžda (oponent)
Cílem práce je shromáždit znalosti z oblasti reklamy v podnikání a zmapovat, jak je reklama regulována v okruhu právním a etickém dle Obchodního zákoníku a Etického kodexu reklamy, které prošly v nedávné době novelizačním procesem. V praktické části je analyzován projekt ?Český sen?, který proběhl v České republice 31. května 2003.
|