Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 41 záznamů.  začátekpředchozí32 - 41  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Harfa a její uplatnění v komorní hudbě
Ulehlová, Kateřina ; Kodadová, Renata (vedoucí práce) ; Kodadová, Renata (vedoucí práce) ; Bernášek, Václav (oponent) ; Rak, Štěpán (oponent)
Hlavní myšlenka této práce je založena na podtržení několika faktů z historie harfy v kontextu s její rolí v komorní hudbě. Hudební svět kolem harfy způsobil nemalý vliv v životě tohoto nástroje a dnes si můžeme říci, že počínaje nedávnou historií posledních stolezí, dostává svět evropské kultury mnoho nazpět. Další část této práce je rovněž zaměřena na několik témat týkajících se běžných aspektů harfové praxe v komorní hře.
Sylvius Leopold Weiss
Tuláček, Jan ; Zelenka, Milan (vedoucí práce) ; Zelenka, Milan (vedoucí práce) ; Rak, Štěpán (oponent) ; Malý, Lubomír (oponent)
Tato práce pojednává o životě a díle nejlepšího barokního loutnisty S.L.Weisse.Obsahuje v příloze novou transkripci sonáty a moll pro kytaru.
Mauro Giuliani
Jedlička, Roman ; Zelenka, Milan (vedoucí práce) ; Zelenka, Milan (vedoucí práce) ; Rak, Štěpán (oponent) ; Kodadová, Renata (oponent)
Tato práce pojednává o životě a díle fenomenálního italského kytaristy a skladatele Maura Giulianiho.V příloze obsahuje kompletní soupis jeho díla.
Hudební analýza v interpretační praxi
Lukáš, František ; Rak, Štěpán (vedoucí práce) ; Rak, Štěpán (vedoucí práce) ; Zelenka, Milan (oponent) ; Kodadová, Renata (oponent)
Tato práce se zabývá možnostmi využití hlubší hudební analýzy v interpretaci a jejím vlivem na ni. Zkoumá a porovnává rozdíly v přístupu k různým kompozičním metodám na základě jejich popisu a příkladových analýz.
Kytarová osobnost Štěpán Urban
Střížková, Helena ; Rak, Štěpán (vedoucí práce) ; Rak, Štěpán (vedoucí práce) ; Zelenka, Milan (oponent) ; Kodadová, Renata (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje jedné z našich nejvýznamnějších osobností kytarového světa Štěpánu Urbanovi, kgerý je znám především jako skladatel a pedagog. Jelikož byla v roce 2003 vydána kniha ( J. Urbanová a Š. Rak - Kytara má láska) , která je pojednáním o životě a osobnosti, seznámíte se v první části této práce s jejím obsahem. V další části práce jsou struktuovány osobní postoje a ideje Štěpána Urbana se zaměřením na tvůrčí a pedagogickou činnost. Posledním tématem této práce je rozbor skladby Miniatury, která je jedním ze skladatelových nejúspěšnějších a nejznámnějších děl.
Hudební analýza v interpretační praxi
Lukáš, František ; Rak, Štěpán (vedoucí práce) ; Rak, Štěpán (vedoucí práce) ; Zelenka, Milan (oponent) ; Žalud, Radomír (oponent)
Tato práce popisuje základy jednoduché hudební kompoziční metody určené hudebníkům - interpretům pro získání částečného skladatelsjkého pohledu a zkušeností, které je poté možno využít k hlubšímu studiu a pouřenější interpretaci skladeb.
Harfa v operách Leoše Janáčka
Bartoníková, Pavla ; Kodadová, Renata (vedoucí práce) ; Kodadová, Renata (vedoucí práce) ; Zelenka, Milan (oponent) ; Rak, Štěpán (oponent)
Diplomová práce se zabývá využitím harfy v operách Leoše Janáčka. Práce je rozf´dělena do jedenácti kapitol. Po úvodní kapitole následují jednotlivé Janáčkovy opery v pořadí, ve kterém vznikaly. Nejprve se zabývám okolnostmi vzniku opery a jejím dějem, poté úlohou harfy v dané opeře, a to zejména z pohledu orchestrálního hráče. V závěrečné kapitole shrnuji celkové využití harfy ve všech Janáčkových operách.
Postavení harfy v hudbě do roku 1720
Šebesta, Pavel ; Boušková, Jana (vedoucí práce) ; Boušková, Jana (vedoucí práce) ; Rak, Štěpán (oponent) ; Zelenka, Milan (oponent)
Tématem této práce je postavení harfy v evropské hudbě do roku 1720. kdy se objevila první pedálová mechanika. Výraz "hearpe" použil v 6. století n.l. biskukp Venantius Fortunatus ve svých spisech. Středověké latinské názvosloví je nejednoznačné. Ma stejný typ nástroje byly používány názvy : lyra, harfa, cithara, kytharis, a podobně. V roce 1511 vydal Sebastian Virdung organologickou učebnici, jež se stala základem pro další vývoj nejen nástrojové teorie, ale i praxe. Hráči na harfu jsou raně novověkou ikonografií zobrazení v královských komorách, salónech, banketových scénách a průvodech, jako sólisté nebo jako součástí souborů. Harfa spoluúčinkovala při zpěvu balad, při přednesu poezie, ale i při náboženských obřadech. Zatímco starověké spisy informují, že na herfu hrály spíše ženy, středověká ikonografie vkládá tento nástroj více do rukou mužům, při biblických námětech pak andělům.
Teoreticko - praktické kytarové studie
Boreš, Ivan ; Rak, Štěpán (vedoucí práce) ; Boušková, Jana (oponent) ; Zelenka, Milan (oponent)
Tato práce je souhrnem možností nácviku a následného využití různých tónových materiálů při improvizaci vycházejících z celkového hudebního vývoje.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 41 záznamů.   začátekpředchozí32 - 41  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.