Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 53 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Legnavská divadelní pouť
Vanišová, Apolena ; Trpišovský, Lukáš (vedoucí práce) ; Makonj, Karel (oponent)
Social specific projekt Legnavská divadelní pouť se odehrává ve východoslovenské rusínské obci Legnava. Jedná se o projekt s dlouhodobou koncepcí, jehož hlavním cílem je znovunastolení místní tradice letních kulturních setkání. Prozatím v Legnavě byly realizovány první dva ročníky projektu. Jejich ústředním tématem se stala místní kulturní a náboženská tradice. Na přípravě a výsledné prezentaci prvního i druhého ročníku pracoval česko - slovenský tvůrčí tým společně s místními obyvateli a klienty Domova sociálních služeb Legnava, který se na území obce nachází. V současné době je hlavní prioritou projektu jeho úspěšné předání do rukou místních obyvatel a nalezení vhodného klíče pro cyklické předávání organizační zodpovědnosti nad ním.
Vliv vedlejších komunikací na zkoušení autorského divadla
Dušková, Linda ; Havelka, Jiří (vedoucí práce) ; Makonj, Karel (oponent)
Tato bakalářská práce se pokouší nastínit možné komunikační problémy v osobním vztahu mezi režisérem a herci a najít jejich kořeny v psychologii. Zpracovány jsou především situace vzniklé při zkoušení autorského divadla v rámci studentského prostředí na DAMU, a to zejména při zkoušení klauzurní inscenace Nesladim (premiéra 19. 1. 2011). Jedním z hlavních aspektů komunikace je manipulace ve všech svých podobách. Práce se zaměřuje na způsoby vzájemné lidské manipulace, a to jak ze strany herce vůči režisérovi, tak v běžném osobním i pracovním životě. Problémy jsou v jednotlivých kapitolách rozebírány na přímých příkladech z praxe a ze života, doprovázeny socio-psychologickým vhledem do situací.
Loutkové divadlo pro dospělé z hlediska vlastní divadelní zkušenosti
Volpi, Elena ; Beran, Radek (vedoucí práce) ; Makonj, Karel (oponent)
Loutkové divadlo svou poetikou zásadně liší od ostatních divadelních forem, neboť existuje v neustálém napětí mezi vnitřním a vnějším, mezi formou a obsahem, mezi metaforou a konkrétní podobou. Síla jeho zobrazivosti podporuje neomezené výrazové možnosti. Prace vychází z přesvědčení, že loutkové divadlo je vysoce současné divadlo, neboť jeho funkce zcela vyhovují duchu doby. Na základě divadelní zkušenosti se odhalují paralely mezi loutkovým divadlem na jedné straně a postmodernismem v literatuře, komiksem v literatuře a japonským divadlem na straně druhé.
Techniky herecké koncentrace
Bazalová, Alena ; Šavlíková, Kateřina (vedoucí práce) ; Makonj, Karel (oponent)
Autorka se zabývá hereckou koncentrací. Shrnuje divadelně-teoretické přístupy k ní a popisuje jednotlivé metody. Postihuje i vnější faktory při představení, které hereckou koncentraci ovlivňují, a představuje nedivadelní formy koncentrace. Předkládá kompendium koncentračních technik. Většinu cvičení zkouší sama na sobě a komentuje je. Klíčová slova: divadelní koncentrace, koncentrační cvičení, nedivadelní formy koncentrace
Karagöz a Hacivat
Chvalovský, Jiří ; Makonj, Karel (vedoucí práce) ; Malíková, Nina (oponent)
Cílem této práce je přiblížit čtenáři tradiční turecké stínové loutky Karagöze a Hacivata. Jednak jako významné historicko-kulturní dědictví a jednak osobní pohled středoevropana vycházející z více jak tříletého působení v Turecku, při kterém měl možnost se seznámit se širokým spektrem uměleckých i sociálních impulsů, které jsou potřeba k pochopení turecké mentality a tím snadnějšího uchopení významu právě již výše uvedených postav Karagöze a Hacivata. Obsahem práce je původ a historie Karagöze a Hacivata. První zmínky o představeních. Jak se vyvíjela práce s loutkou a postupné přidávání dalších postav. Výroba loutek a jejich vodění. Ukázka hry. Využití her a smysl pro tehdejší osmanské zřízení a zároveň jejich význam pro současnost. Osobní pohled a názory na tento u nás ne velice rozšířený fenomén.
Herec a komplexy
Vančura, Petr ; Kočvarová, Markéta (vedoucí práce) ; Makonj, Karel (oponent)
Práce Herec a komplexy vychází ze snahy zachytit nejistoty a pochybnosti začínajícího herce. Mám-li na mysli herce, myslím tím sebe a píšu-li o komplexech, zase se jedná jen o jedinečnou konstelaci mých nedostatků a bolestí. Záměrem není odborná psychologická práce, ale ambice odborněji se vyznat sám v sobě. Nedovoluji si hodnotit někoho jiného, ale ostatní nechť hodnotí mě a porovnají, v čem jsme si podobní. Komplexy jako sochař formují naši osobnost a ačkoliv u každého pracují s jiným materiálem, výsledek je nepopiratelně podobný. Jeho výtvorem jsem já sám a abych se mohl vidět, potřebuji zrcadlo. Tato práce je zrcadlem mé divadelní praxe, ve kterém se snažím vidět nejen svůj obraz, ale i jeho podstatu.
Hledání třetí reality
Tejnorová, Petra ; Klíma, Miloslav (vedoucí práce) ; Makonj, Karel (vedoucí práce) ; Krobot, Miroslav (oponent)
Svou diplomovou práci s názvem Hledání třetí reality vnímám jako příležitost pro zachycení a reflektování možnosti vazeb jednotlivých komponentů inscenace. Zejména však hudebních - pohybových - textových - hereckých - scénických (scénografických) a samozřejmě režijních, se kterými při své aktivní tvorbě nejvíce přicházím do kontaktu. Jistou linii a možnost reflexe vidím od inscenace Utrpení knížete Sternenhocha k Titovi Andronikovi_Letu mouchy. Druhou linii pak od dvoudílného projektu Paměť krajiny - Krajina paměti k Osobní anamnéze. Třetí realita vzniká synkretismem, a to nejen v rámci zmíněných jednotlivých komponentů, ale čerpá i ze zdrojů divadlu příbuzných. Má podobný charakter jako montáž, kdy A plus B dává C. Nově vzniklá kvalita se dá nazvat tvůrčím potenciálem diváka jako spolutvůrce inscenace, jako dalšího komponentu. Ač dobře vím, že montáž ani třetí realita není žádné novum, snažím se v této práci dotknout hlavních postupů procesu jejího vzniku a jednotlivých komponentů, které ji tvoří. A to na několika konkrétních zkušenostech.
Divadlo v pohybu
Kout, Jiří ; Tichý, Zdeněk (vedoucí práce) ; Makonj, Karel (oponent)
Divadelní inscenace jsou v mé práci nazírány v širších souvislostech vlivu na inscenátory i diváky. Jedná se o rozbor tří projektů různých divadelních směrů site-specific-theatre, musical-social-theatre a poetry-physical-theatre. Na tato představení nazírám z hledisek Divadlo jako komunikace, Divadlo jako výpověď a Divadlo jako terapie. V mé práci je také zahrnut vliv na mojí osobu jako herce, jenž účinkoval v projektu Titus Andronicus_Let mouchy.
Od Shakespeara ke kašpárkovi
Khomová, Veronika ; Makonj, Karel (vedoucí práce) ; Špicnerová, Vlasta (oponent)
Snahou této práce je porovnat hereckou tvorbu pro dospělé a dětské publikum jak v hereckém divadle, loutkovém divadle, tak i v divadle herce a loutky. Autorka vychází kromě odborné literatury především z vlastní zkušenosti ze školy a ze zkušenosti z Naivního divadla Liberec, kde je momentálně v angažmá. Zabývá se skladbou divadelní inscenace, motivací dospělého diváka jít do divadla, stručnou historií diavala pro děti, průběhem estetického vnímání dětí a pohádkou a její dramatizací. Dále se zamýšlí nad pojmem loutka a stručně shrnuje historii českého loutkového divadla a historii divadla herece a loutky. Práce je doplněna i o dva rozhovory s dlouholetými profesionály z divadla pro dospělé a pro děti.
Stylizované herectví
Matějová, Kristýna ; Makonj, Karel (vedoucí práce) ; Mikeš, Vladimír (oponent)
Diplomová práce na téma Stylizované herectví se věnuje stylizaci jakožto formě a prostředku při tvorbě divadelního představení. V úvodu je vysvětleno, jak pojem stylizace vystupuje v různých odvětvích lidské činnosti, aby se následně práce zaměřila na uplatnění stylizace v divadelním umění. První část práce se zabývá formou inscenace a jejími složkami tak, jak se v nich proces stylizace odráží, následně jak na herce působí jednotlivé složky inscenace a jak napomáhají jeho hereckému projevu. Druhá část je věnovaná herci, jeho vztahu ke scéně, kostýmu, postavě. Píše se zde o tom, jakým způsobem je schopen herec, jakožto hlavní hybatel, oživit ostatní složky inscenace, jaké prostředky využívá a jak naplňuje prvotní záměr. Zároveň je zmíněno, jaký význam má hercova lidskost, jeho vědomí a nevědomí, jeho osobnost, na jednání v rámci postavy. Jednotlivá témata jsou doplněna o konkrétní příklady z představení, v kterých jsou obsaženy prvky stylizace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 53 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.