|
Budování divadla
Hrbek, Daniel ; Vostrý, Jaroslav (vedoucí práce) ; Hyvnar, Jan (oponent) ; Gajdoš, Július (oponent) ; Císař, Jan (oponent)
V průběhu devadesátých let začal v pražských divadlech dynamický pohyb soivisející se změnou politického režimu, s nástupem nové generace divadelníků(Nastal proces výměn na postech určujících zaměření a poetiku jedotlivých scén), s koncepčními i živelnými proměnami pražské divadelní sítě a změnami ve financování kultury v Praze. Důsledkem tohoto pohybu byl vznik nových souborů a divadel (nebo jejich obnovení), ale také zánik nektrých tradičních scén.
|
|
Úvod do herectví
Janák, Aleš ; Vostrý, Jaroslav (vedoucí práce) ; Hyvnar, Jan (oponent) ; Gajdoš, Július (oponent) ; Císař, Jan (oponent)
Leningrad, listopad 1993. Kulturní dům Komsomolu na Vasilijevském ostrově. Zkoušky a cvičení divadelní probiologie, heldání a odkrývání základního článku divadla, vytyčování přesné hranice mezi živým a neživým na scéně. Z těchto pokusů vznikaly etudy a choreografie, které se na konci každého týdne představovaly pozvaným divákům. Nebyla to regulérní představení, ale demonstrace výsldků práce. Tak vznikalo první představení Vremia Durak (Čas Hlupá) Teatru Novogo Fronta
|
|
The Expression as life experience
Dočolomanský, Viliam ; Vostrý, Jaroslav (vedoucí práce) ; Hyvnar, Jan (oponent) ; Gajdoš, Július (oponent)
Obsahom tejto práce je reflexia praktík tvorby dvoch inscenácií súboru Farma v jeskyni, ktoré jsme vytvárali počas mojho doktorandského štúdia na DAMU pod vedením prof. Jaroslava Vostrého. Obidve incenácie vznikali na podnet základného výzkumu v zvolenom kulturnom teritoriu. Sonetom temné lásky predcházala výprava do Andalúzie, inscenácia Sclai- Emigrantova Píseň sa rodila z výpravy na východné Slovensko.
|
|
GŁOS I RUCH
Jawor, Maja ; Hyvnar, Jan (vedoucí práce) ; Lipus, Radovan (oponent) ; Pilátová, Jana (oponent)
Niniejsza praca stanowi refleksję nad problematyką techniki i twórczości aktorskiej na podstawie moich doświadczeń wypływających z procesu pracy w Akademii Praktyk Teatralnych ?Gardzienice? oraz w teatralnym studio Farma v jeskyni w czasie prób do przedstawienia Sclavi / Emigrantova Pĺseň.
|