Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 39 záznamů.  začátekpředchozí30 - 39  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Dramatický způsob práce Jiřího Kyliána
Malá, Kateřina ; Wiesner, Daniel (vedoucí práce) ; Němečková, Elvíra (vedoucí práce) ; Kubicová, Ivanka (oponent) ; Gremlicová, Dorota (oponent)
Předložená bakalářská práce pojednává o pěti choreografiích Jiřího Kyliána (Dítě a kouzla, Příběh vojáka, Kaguyahime, Tantz-Schul, One of a Kind). První kapitola je věnována stručnému přiblížení života choreografa. V dalších pěti kapitolách je vždy každá choreografie rozebrána samostatně. V úvodu každé kapitoly je uvedeno datum a místo konání premiéry, autor hudby, libreta, scénografie, návrhu kostýmů a světelné výpravy. Pozornost je zaměřena zejména na dramaturgické složky, jako je přítomnost klíčových momentů, obsazení, způsob ztvárnění scény, použití rekvizit, a choreografické ztvárnění představení. Zároveň vzájemným srovnáním titulů je sledován vývoj práce choreografa s tématem, hudbou, scénou a dalšími jevištními prvky. Výsledky tohoto porovnání jsou uvedeny v závěru práce a stručně shrnuty v tabulkách v příloze.
Základy současného jazzového tance
Burkiewiczová, Jana ; Kubicová, Ivanka (vedoucí práce) ; Puobišová, Dagmar (oponent)
Práce si neklade za cíl pojednávat o jazzu jako takovém. Nesnaží se dobrat ani jeho podstaty, či historie. Soustřeďuje se především na jazzový tanec v jeho současné podobě a to především z pohledu pedagogického. Nechce být přitom ani návodem, ani metodikou jak jej vyučovat.
Mužský prvek v tanci
Bič, Daniel ; Ovsová, Libuše (vedoucí práce) ; Kubicová, Ivanka (oponent)
Tato práce se zabývá mužským elementem v tanci. Popisuje hlavní problémy a předsudky, které musel a v některých případech ještě musí, muž - tanečník překonávat. Je to studie mužského tanečního snažení na poli uměleckého tance.
Tchai-ťi, jako psychofyzická rehabilitace tanečníka
Morávková, Pamela ; Kubicová, Ivanka (vedoucí práce) ; Kamarád, Jiří (oponent)
Tématem této práce je použití tchai-ťi, ne jako bojového umění, ale významu jeho práce s dechem, energetickými drahami a rozkládáním váhy těla, pro kvalitnější přípravu tanečníka během své profese. Základem je, se naučit vnímat a následně reagovat na impulsy, které nám tělo nabízí, a tak i výsledky cvičení budou kvalitní a tělo nebude násilně opotřebováno. Důležitou roli hraje i psychika tanečníka, kterou můžeme masážemi a relaxačním cvičením dobře ovlivnit. Tato práce je rozdělena do několika částí. Pro komplexnost je zde zahrnuta historie, náboženství, teorie tchai-ťi, cvičení čchi-kung, které se skládá z masáží, základních a relaxačních cvičení a cvičebního souboru J-ťin-ťing, který je zaměřený na protažení a posílení svalů a šlach celého těla.
Pohybová práce s herecem
Slezáková, Kristýna ; Kubicová, Ivanka (vedoucí práce) ; Kazárová, Helena (oponent) ; Pacek, Martin (oponent)
Má diplomová práce pokračuje ve studiu hereckého tanečního pohybu, které jsem započala v bakalářské práci. Tentokrát se zabývám tvorbou konkrétní choreografie pro herce v rámci činohry a pohybového divadla. Jelikož existují jisté rozdíly mezi prací s profesionálním tanečníkem a prací s hercem, snažím se tyto rozdíly definovat, pojmenovat a nacházet možnosti, jak pohybovou spolupráci s hercem zkvalitnit. V první části diplomové teze se věnuji upřesnění užívaných pojmů, v další krátkému pojednání o improvizaci a v poslední uvádím konkrétní improvizační cvičení, která podporují spolupráci s hercem. Všechna cvičení a rady vycházejí z mých osobních zkušeností a jejich soupis je zamýšlen jako příručka, s jejíž pomocí si lze usnadnit choreografický pracovní proces.
Alwin Nikolais a jeho technika
Bednářová, Kateřina ; Němečková, Elvíra (vedoucí práce) ; Kubicová, Ivanka (oponent)
Magisterská práce je zaměřena na taneční techniku, která se vyvíjela od 50.let 20.století v Americe. Tvůrcem konceptu, principů a filosofie byl Alwin Nikolais. Jeho spolupracovník a partner Murray Louis shromáždil a zpracoval Nikolaisovy myšlenky do přehledného systému, nazvaného Nikolais/Louis Technique. Jedná se o stylově neutrální techniku, silně orientovanou k představení.
Základy světelného designu
Josková, Michaela ; Kubicová, Ivanka (vedoucí práce) ; Wiesner, Daniel (oponent)
Bakalářská práce se zabývá základy světelného designu. Část práce je vymezena vysvětlení klíčových pojmů, seznámení s běžně používanými typy svítidel a stručnému objasnění mechanismu ovládání scénického osvětlení. Jedna z kapitol, doplněna o fotografie a nákresy je věnována popisu a komparaci základních směrů svícení. Kapitola zabývající se barvami objasňuje teorii barev a základní principy filtrování barev. Závěr práce je věnován světelnému designu tanečních představení. Přílohu tvoří fotografie pořízené výhradně pro účely této práce.
Průzkum činnosti tanečních oborů ZUŠ na Chomutovsku
Ratajová, Olga ; Kubicová, Ivanka (vedoucí práce) ; Eliášová, Bohumíra (oponent)
Ve své bakalářské práci se zabývám průzkumem činnosti tanečních oborů při Základních uměleckých školách v Chomutovském okrese. Práce zahrnuje historii jednotlivých škol, seznámení s pedagogy tanečních oborů a jejich stylem práce a představení žáků, pro které bylo studium na ZUŠ startem k umělecké kariéře. Hlavním bodem práce je seznámení s tanečními soubory, jejich tvorbou a úspěchy na soutěžních přehlídkách. Výsledkem mé práce je zjištění, že většina učitelek, přestože mají alespoň pedagogické vzdělání ve formě kurzů, chybí širší rozhled o metodice tance a současném tanečním dění.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 39 záznamů.   začátekpředchozí30 - 39  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
6 Kubicová, Ivana
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.