Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 47 záznamů.  začátekpředchozí28 - 37další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Statická analýza lávky pro pěší
Holada, Jiří ; Kala, Jiří (oponent) ; Hradil, Petr (vedoucí práce)
Práce se zabývá statickou analýzou a sestavením výpočtového modelu visutého mostu pro pěší a cyklisty přes řeku Sázavu v obci Zbořený Kostelec. Model je vytvořen podle skutečné podoby stavby. Délka lávky je 135 m a šířka 4 m. Výpočet sestavení výpočtového modelu je provedeno v programu ANSYS free Student Software.
Determination of fire resistance of structures
Jindra, Daniel ; Kala, Jiří (oponent) ; Hradil, Petr (vedoucí práce)
Possibilities of modeling non-linear behavior of concrete within standard room temperatures and increased fire-load values using FEM software ANSYS are studied. Temperature dependences of material models are considered. Fire resistance of reinforced concrete and concrete-steel composite construction is analyzed. Fire loads are defined in accordance with relevant standards. Non-linear structural transient analyses are calculated after temperatures were determined by transient thermal analyses. Results obtained from analyses of simple reinforced concrete structure are compared with approach of isotherm 500 °C method.
Statická analýza mostní konstrukce: Černý most v Hodoníně
Okánik, Michal ; Kala, Jiří (oponent) ; Sobek, Jakub (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá statickou analýzou Černého mostu ve městě Hodonín. Je zde popsána tvorba výpočtového modelu v systému ANSYS dle stávající projektové dokumentace, následně aplikace zatížení a okrajových podmínek (včetně řešení základové konstrukce umístěné na pilotách). Dále je zde uveden výběr zatížení, která jsou v práci použita pro ověření nosných částí konstrukce, zda-li vyuhovuje platným normám ČSN EN. Přílohou práce je ověření deformací pilot modelovaných v systému ANSYS s pilotami řešenými pomocí Obecné deformační metody vypočítané v programu MS Excel. Další přílohou práce je ověření únosnosti konstrukce na současné dopravní omezení hmotnosti vozidla na konstrukci.
Analýza svarů s využitím metody konečných prvků
Štěrba, Martin ; Kala, Jiří (oponent) ; Hradil, Petr (vedoucí práce)
Práce se zabývá numerickou analýzou svařovaných hliníkových konstrukcí. U těchto konstrukcí dochází v důsledku svařování k výraznému poklesu mechanických vlastností v místě svaru a tepelně ovlivněné oblasti. V rámci práce byly provedeny simulace kvazi staticky zatěžovaných svarových spojů ze slitiny EN AW-6082 T6 za účelem stanovení únosnosti a duktility těchto spojů. Pro výpočty byl použit programový systém na bázi explicitní metody konečných prvků. K vystižení anizotropie materiálu byl zvolen nelineární materiálový model s označením Weak texture model. Materiálové vlastnosti svaru a tepelně ovlivněné oblasti byly uvažovány odlišné od základního materiálu. Potřebné materiálové parametry byly převzaty z dostupné literatury, byly však popsány materiálové testy a procedura stanovení těchto parametrů. Ze srovnání výsledků numerických simulací s experimentálními daty vyplynula poměrně dobrá schopnost modelů vystihnout únosnost vyšetřovaných svarových spojů. Nicméně, z důvodu citlivosti modelů na velikost sítě konečných prvků, způsobenou problémem s lokalizací deformace, nebylo možné stanovit duktilitu těchto spojů.
Posouzení mostní konstrukce na účinky dynamického zatížení
Součková, Markéta ; Kala, Jiří (oponent) ; Salajka, Vlastislav (vedoucí práce)
Diplomová práce se věnuje statické a dynamické analýze ocelové obloukové lávky pro pěší. V programu ANSYS 12.1 byl vytvořen výpočtový model konstrukce a následně na něj byla provedena statická a modální analýza. Na základě výsledků modální analýzy bylo na konstrukci aplikováno dynamické zatížení od větru dle norem ČSN EN. Na účinky tohoto zatížení byl uskutečněn výpočet ustálené odezvy při rezonanci pomocí harmonické analýzy dle ČSN~P~EN~1991-2-4. Pro posudek dle ČSN EN 1991-1-4 byla konstrukce zatížení náhradními kvazistatickými silami odpovídajícím zatížením konstrukce větrem a vyhodnocení bylo provedeno pomocí statické analýzy.
Analýza mezní únosnosti tenkostěnných ocelových konstrukcí
Jindra, Daniel ; Kala, Jiří (oponent) ; Hradil, Petr (vedoucí práce)
Zostavenie výpočtových modelov konštrukcie, prútového a detailnejšieho škrupinového, je prevedené v programovom systéme ANSYS. Návrhové situácie sú definované podľa EN a pomocou nelineárnych výpočtov MKP je stanovená stabilitná únosnosť konštrukcie a jej vybraných prierezov. Získané výsledky medznej únosnosti sú následne overené pomocou EN určených pre navrhovanie tenkostenných oceľových konštrukcií.
Podrobná analýza složitých konstrukčních detailů
Hokeš, Filip ; Hradil,, Petr (oponent) ; Kala, Jiří (vedoucí práce)
Hlavním cílem práce je nalezení a popsání závislosti mezi únosností čepového spoje a velikostí vrtání otvoru pro čep. Stanovení této závislosti je provedeno podle normy ČSN EN 1993-1-8, teoretického řešení a nakonec pomocí metody konečných prvků v systému ANSYS. Druhý cíl práce se zaměřuje na ověření výsledků zatěžovacích zkoušek pomocí numerických metod. Numerické řešení je provedeno ve dvou analýzách s různými konečnými prvky. Nejvýstižnější model je následně použit jako podklad pro popsání vtzahu mezi únosností a průměrem otvoru.
Posouzení dřevěné mostní konstrukce na účinky dynamického zatížení
Skorunka, Ondřej ; Kala, Jiří (oponent) ; Salajka, Vlastislav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá statickou a dynamickou analýzou dřevěné obloukové lávky pro pěší. Výpočtový model konstrukce byl vytvořen v programovém systému ANSYS 15. Dynamické síly od větru a koní byly aplikovány na model na základě modální analýzy. Účinky těchto sil při rezonanci byly vyhodnoceny pomocí harmonické analýzy.
Využití optimalizačních algoritmů při návrhování konstrukcí
Fedorik, Filip ; Keršner, Zbyněk (oponent) ; Haapala,, Antti (oponent) ; Dický,, Jozef (oponent) ; Kala, Jiří (vedoucí práce)
Využití optimalizačních algoritmů představuje v dnešní době významnou součást při návrzích v mnoha ekonomických a průmyslových odvětvích. Vývoj výkonných výpočetních nástrojů umožňuje aplikaci náročných matematických postupů a fyzikálních jevů pro zpřesnění výpočtů a simulování reálného chování konstrukcí s dostatečnou přesností. Společně s nároky na efektivitu v rámci stavebních i jiných konstrukcí a prvků byly v rámci inženýrských programů, do jejich struktur, implementovány optimalizační algoritmy umožňující dosažení, nebo přiblížení se k optimu z hlediska daných podmínek. Tyto optimalizační techniky často představují metody matematického programování doprovázené určitými modifikacemi k rozšeření jejich využití. Cílem předložené práce „Využití optimalizačních algoritmů při návrhování stavebních konstrukcí“ je analyzování vhodnosti použití optimalizačních postupů, které jsou dostupné v široce využívaném výpočetním systému ANSYS v oblasti stavebního a strojního inženýrství. Numerické aplikace jsou provedeny v rámci multi-extrémní, jedno až tří dimenzionální optimalizační úlohy, vícerozměrné úlohy, jejíž cílem je minimalizování hmotnosti příhradové konstrukce a efektivní umístění vzduchových kapes v dřevěném sloupu s ohledem na tepelně technické vlastnost konstrukce. Analyzované optimalizační postupy jsou ve většině případů verifikovány s přesným výpočetním a grafickým řešením a důraz je kladen na zvýšení robustnosti, efektivnosti a přesnosti daných metod při navrhování běžných stavebních úloh. Optimalizační postupy představují vhodný přístup ke zvýšení efektivnosti návrhů široké škály konstrukcí a prvků ve stavebním a strojním inženýrství. Kombinací optimalizičních algoritmů a metody MKP je možné docílit velmi dobrých výsledků, přestože není, u většiny případů, zaručena robustnost řešení. Robustnost a přesnost těchto postupů může být zvýšena náležitým průzkumem návrhové oblasti a vhodnou volbou charakteristik použité optimalizační metody.
Zatížení větrem na chladící věž
Ehrlich, Tomáš ; Kala, Jiří (oponent) ; Nevařil, Aleš (vedoucí práce)
Práce se zabývá studiem proudění vzduchu a stanovením účinků na tenkostěnný plášť chladící věže. Jsou prezentovány dva výpočetní modely pro mechaniku tekutin – osamělá chladící věž a skupina čtyř chladících věží. Součástí práce je i strukturální model chladící věže doplněný metodikou pro přenos tlakového zatížení z CFD výpočtu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 47 záznamů.   začátekpředchozí28 - 37další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 KALA, Jaroslav
1 Kala, J.
4 Kala, Jakub
4 Kala, Jan
4 Kala, Josef
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.