|
Position of Macedonia in the international trade
Sukloski, Ivica ; Müllerová, Františka (advisor) ; Gullová, Soňa (referee)
Cílem této práce je seznámení čtenáře s pozicí, kterou Makedonie zaujímá v mezinárodních obchodních vztazích. V rámci práce je obsažená analýza makedonského obchodu z více hledisek za posledních několik let. Kromě toho práce nabízí i pohled na celkovou geo-politickou strukturu státu a shrnutí jeho integračních záměrů. Zvláštní kapitola je věnovaná i politickým podmínkám, které ovlivňují makedonský obchod.
|
| |
|
Exportní příležitosti pro české výrobce na trhu USA
Kopečná, Martina ; Müllerová, Františka (advisor) ; Rolenc, Martin (referee)
Diplomová práce na téma Exportní příležitosti pro české výrobce na trhu USA mapuje vývoj vzájemné obchodní výměny mezi Českou republikou a USA a její komoditní strukturu, jak stát podporuje exportéry, kteří se rozhodnou vyvážet na trh USA, zda existují na trhu USA příležitosti pro české výrobce, jak se na tomto trhu mohou prosadit a které obory jsou pro ně perspektivní. Důležitou část tvoří interkulturální rozdíly. Jako kritéria byly zvoleny malé a střední podnikatelské subjekty bez dřívějších exportních zkušeností, ale se zájmem o vstup na trh USA, a podpora exportu českým státem, a co v tomto směru exportérům nabízí pro geograficky vzdálená teritoria, jako jsou USA.
|
| |
|
Komparace proexportní politiky České republiky a Francie
Skybová, Iva ; Müllerová, Františka (advisor) ; Brožek, Jiří (referee)
Předmětem diplomové práce je srovnání koncepce politiky podpory exportu v České republice a ve Francii. Koncepcí se zde rozumí institucionální zabezpečení, cíle a priority proexportních politik. Podstatnou část práce tvoří popis systému politiky podpory vývozu v obou ekonomikách. Stěžejní částí je komparace institucí na základě vybraných nástrojů na podporu exportu (marketingové služby, podpora prezentace v zahraničí, financování a pojišťování exportu se státní podporou) a hledání analogie francouzských programů na podporu exportu v projektech české Exportní strategie podle definovaných cílů a priorit. Závěr tvoří porovnání pozice zemí v mezinárodním obchodě a zhodnocení účelnosti, výhod a nedostatků jednotlivých systémů.
|
| |
| |
| |
|
The influence of Judaism on trade and business negotiations
Syhanevych, Vladyslav ; Gullová, Soňa (advisor) ; Müllerová, Františka (referee)
Tato práce je věnována otázkám izraelsko-židovské koncepce obchodu, zvláštnostem izraelského obchodního jednaní a průběhu tohoto jednání. První kapitola je věnovaná popisu židovské filozofii a náboženství, identifikací nositelů židovského náboženství, historii židovského národa a jeho představy o bohu a lidstvu. Cílem druhé kapitoly je popsat etiku obchodních vztahů v židovské tradici a její vliv na podnikání. Třetí kapitola je zaměřena na popis aspektů souvisejících s obchodním jednáním.
|
|
Postavení Srbska v mezinárodním obchodě
Djordjev, Jovana ; Müllerová, Františka (advisor) ; Gullová, Soňa (referee)
Tato práce popisuje obecné charakteristiky Republiky Srbska, specifika zahraničního obchodu, ekonomickou spolupráci s Českou republikou, současný stav ekonomiky a očekávaný vývoj. Hlavním cílem této práce je analýza problematiky zahraničního obchodu Srbska, nalezení silných a slabých stránek domácího podnikatelského prostředí a návrh opatření na zlepšení situace.
|