Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 44 záznamů.  začátekpředchozí25 - 34další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Flétnové interpretační kurzy a jejich přínos pro studenta HAMU.
Vávrová, Kateřina ; Pivoda, Radomír (vedoucí práce) ; Válek, Jiří (oponent)
Bakalářská práce "Flétnové interpretační kurzy a jejich přínos pro studenta HAMU" pojednává o flétnových kurzech v Čechách a v zahraničí a jak již název napovídá, tak především o přínosu pro studenta. Nalezneme zde názvy kurzů, datum, krátké životopisy profesorů, průběh kurzu, přínos pro studenta, klady a zápory, organizační zvládnutí ad. V závěru je celkové shrnutí kurzů a porovnání se studiem na Akademii múzických umění v Praze. Práce se lehce dotýká jednotlivých kurzů, jejím cílem není podrobná analýza. Shromážděné informace dovolí čtenáři nahlédnout do pěti různých kurzů a dočíst se tak o krátké charakteristice, osobnostech, koncertech, lekcích a především o vlivu a přínosu pro studenta.
Luboš Sluka a jeho tvorba pro dřevěné dechové nástroje
Jarkovská, Jana ; Válek, Jiří (vedoucí práce) ; Pivoda, Radomír (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá osobností a dílem českého skladatele Luboše Sluky. Zaměřuje se především na jeho tvorbu pro dřevěné dechové nástroje. V poslední kapitole přináší tektonický rozbor Slukova Tria č. 2 pro flétnu, violoncello a klavír.
Flétna v díle Györgye Ligetiho
Havel, Daniel ; Pivoda, Radomír (vedoucí práce) ; Hlaváč, Jiří (oponent) ; Válek, Jiří (oponent)
Tato magisterská práce pojednává o tvorbě skladatele Györga Ligetiho se zaměřením na skladby, kde je součástí obsazení flétna. V úvodu je život a dílo skladatele představeno z pohledu časové osy a jsou zde uvedeny základní kompoziční proměny skladatelových děl. Hlavní kapitoly obsahují konkrétní díla s obsazením flétny, pikoly, altové nebo basové flétny a způsoby kompoziční práce na konkrétních ukázkách. Obsažena jsou také díla vokální, i když v nich flétna nezastává tak významnou roli, jako ve skladbách instrumentálních. Vzhledem k omezené dostupnosti některých partitur nejsou přiloženy příklady u všech kompozic. Práce proto čerpá také velkou měrou z nahrávek. Opomenuty nejsou ani důležité premiéry či sólisté, kteří se podíleli na produkcích daných skladeb ještě během skladatelova života.
The Flute in the Works of the Slovak Composers of the second half of the 20th Century
Bandúrová, Zuzana ; Pivoda, Radomír (vedoucí práce) ; Válek, Jiří (oponent)
Práca " Flauta v tvorbe slovenských skladateľov druhej polovice 20. stotoročia" pojednáva o skladateľoch, ktorý sa zaslúžili o vznik Slovenskej hudobnej moderny a ich následníkoch. Zaoberá sa ich skladbami pre flautu v roznych komorných zoskupeniach, rovnako ako v tvorbe koncertantnej a sólovej. Na diela je nazerané z pohľadu flautistky - interpretky, aj v kontexte hudobného vývoja slovenskej modernej kompozičnej školy.
Česká tvorba pro sólovou flétnu po roce 1950
Oplová, Nikola ; Válek, Jiří (vedoucí práce) ; Pivoda, Radomír (oponent)
Diplomové práce s názvem Česká tvorba pro sólovou flétnu po roce 1950 se zabývá skladbami, které vznikly v tomto období až po současnost. Práce obsahuje tři hlavní části. V první jsou za sebou chronologicky podle roku narození řazeni jednotliví autoři a jejich skladby pro sólovou flétnu. U každého skladatele je uveden stručný životopis a jeho flétnová tvorba. Jednotlivá díla pro flétnu jsou zmíněna odděleně, jsou uvedeny souvislosti jejich vzniku, způsoby skladatelské práce, kdo skladby vydal a jaké existují nahrávky. V druhé kapitole jsou podobným, ale podrobnějším způsobem zpracováni dva zásadní autoři pro flétnovou tvorbu - Jindřich Feld a Jan Novák. Zde je rozšířen nejen životopis obou autorů, ale i informace o jednotlivých dílech. Poslední částí práce je abecední seznam autorů a jejich skladeb pro sólovou flétnu, kteří nebyli zmíněni v předešlých kapitolách, ale v tomto období také tvořili.
Philippe Gaubert:The Works for Flute and Piano in the Light of performing and aesthetical Aspect
Pingitzer, Simona ; Válek, Jiří (vedoucí práce) ; Pivoda, Radomír (oponent)
Cieľom tejto práce je charakterizovať a popísať jednotlivé diela Philippa Gauberta pre flautu a klavír. Poslúži ako zdroj k vysvetleniu jedinečného idiomatického spôsobu, ktorým Gaubert komponoval pre flautu, a zaiste vzbudí záujem o štúdium a interpretáciu jeho hudby. Práca sa v technických a interpretačných aspektoch opiera o metodickú príručku Méthode Complète de Flûte (Súhrnná metodika hry na flaute), ktorej autormi sú Paul Taffanel a Philippe Gaubert. Gaubertova metodika je cenným dokumentom pre flautistov každého veku a úrovne, taktiež je bezpodmienečným základom hlbšej analýzy Gaubertovej flautovej tvorby. Pri jej štúdiu jasne vychádzajú najavo aspekty hry, ktoré boli dôležité pre týchto významných učiteľov. V prvom rade sa sústreďuje na kvalitnú tvorbu tónu ako primárny ideál, o ktorý sa snažia všetci flautisti. Hudobné elementy ako farba tónu, technika, dynamika, artikulácia a frázovanie sú podrobne prediskutované pri každom Gaubertovom diele, používajúc Gaubertovu metodiku ako sprievodcu. Každá analýza taktiež hodnotí stupeň obtiažnosti diela a pojednáva o možných ťažkostiach s technikou, rytmom, tónovým rozsahom a muzikalitou.
Osobnost Clary Novákové
Horehleďová, Eliška ; Válek, Jiří (vedoucí práce) ; Pivoda, Radomír (oponent)
Tato bakalářská práce zachycuje osobnost Clary Novákové nejen jako uznávanou flétnistku. Přináší celkový pohled na její hudební i duchovní názorovou vytříbenost a zkušenosti, které získala po celém světě. Velká část práce je vedena zajímavou formou rozhovoru, jenž uvádí Claru Novákovou do osobnější roviny. V první části, která je nutná pro celkové pochopení souvislostí, je zmínka o Janu Novákovi, jeho flétnové tvorbě a době, ve které Jan Novák komponoval a žil. V závěru jsem shrnula dosud vydané hudební nahrávky Clary Novákové.
A. Chačaturjan: Koncert pro flétnu a orchestr
Mochanová, Helena ; Pivoda, Radomír (vedoucí práce) ; Válek, Jiří (oponent)
Pro mou magisterskou diplomovou práci jsem si vybrala téma "A.Chačaturjan: Koncert pro flétnu a orchestr", jelikož jsem toto dílo nastudovala jako součást absolventského koncertu. Úvodní část práce věnuji skladatelské osobnosti Aramu Chačaturjanovi, jeho biografii a dílu. V další kapitole se zabývám samotným koncertem pro flétnu, vzájemné konfrontaci s koncertem houslovým, problematikou interpretace, a poté uvádím jeho formální rozbor. Celá práce je průběžně doplněna fotografiemi ze skladatelova života, dále připojuji nejrůznější notové ukázky, jež souvisejí s danou problematikou v textu. Práci jsem ještě doplnila přílohami. Jsou jimi tři kompletní kadence ke koncertu - houslové A. Chačaturjana a D. Oistracha, a flétnová J. - P. Rampala.
Marcel Moyse
Reiprich, Oto ; Pivoda, Radomír (vedoucí práce) ; Válek, Jiří (oponent)
Touto prací bych rád představil významného francouzského flétnistu, pedagoga a autora světově rozšířených studií a etud. V prvních kapitolách popisuji Moyseho život od nelehkých začátků, přes hudební dětství a vliv významných flétnových osobností na jeho osobnost během studia na pařížské konzervatoři. Dále se zabývám průběhem kariéry, jeho působením v Paříži a Ženevě a usazením v Americe. Zmínka je zde také o jeho existenci během světové války. V neposlední řadě píši o proslulých mistrovských kurzech. Moyse - učitel je titul další kapitoly která mapuje celý jeho pedagogický růst, způsoby vyučování, komunikaci se studenty a pohled na konkrétní flétnové techniky jako je tón, vibrato, interpretace atd. Přecházím pak na kapitolu s názvem autor, kde popisuji jeho nejznámější školy etud a cvičení. Nakonec představuji Moyseho jako umělce a výjimečného interpreta. Zmiňuji se zde o jeho nahrávkách a o působení v Moyseho Triu. Kapitoly doplňuji citacemi jeho studentů, přátel, rodiny a jeho vlastními úvahami.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 44 záznamů.   začátekpředchozí25 - 34další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
41 VÁLEK, Jan
6 Válek, Jakub
41 Válek, Jan
2 Válek, Jaroslav
8 Válek, Jiří
5 Válek, Josef
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.