Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 270 záznamů.  začátekpředchozí241 - 250dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Autorskoprávní ochrana počítačových programů
Chudoba, Lukáš ; Holcová, Irena (vedoucí práce) ; Křesťanová, Veronika (oponent)
Shrnutí / Resumé Copyright protection of computer programs The legal protection of computer programs in Czech Republic is quite new and dynamic branch of law. Its main source is copyright act (No. 121/2000) as the patent law doesn't apply on computer programs. The original software (being the result of author's own intellectual creation) is protected as a literary work, with a couple of differences. The regime of computer programs contrasts to other works especially in regularization of exceptions and limitations to copyright. Czech copyright act is based on dualism of author's moral and economic rights. This dualism is not pure and brings some compromises as usual in other foreign systems of law. Only the natural person can be treated as author in Czech Republic. In certain cases (as the employee work) the author's rights are however exercised by other person who can be both natural and legal person. The license agreement is a sole type of contract regulated by the copyright act. I have tried to describe not only the letter of law, but also practical problems and uncertainties I have experienced during my practice in this work. Copyright protection is quite wide and gives effective tools to author including his claim for recognition of his authorship, prohibition of the exposure of his rights, disclosure...
Umělecký výkon a jeho autorskoprávní ochrana
Ericssonová, Michaela ; Holcová, Irena (oponent) ; Křesťanová, Veronika (vedoucí práce)
ZÁVĚR Ve své práci jsem se snažila vyložit podstatu uměleckého výkonu, práv na něm váznoucích a ochranu těchto práv. Cílem práce nebylo podat vyčerpávající výklad o všech aspektech práva výkonného umělce, ale ucelený přehled o tom, jaké postavení výkonný umělec v současném právním řádu má a jak může svá práva realizovat. Chceme-li na problematiku výkonného umělce nahlédnout z jiného úhlu pohledu, totiž z praxe a z hlediska skutečného uplatňování práv výkonného umělce v uměleckém prostředí, je bohužel třeba konstatovat, že právní úprava zůstává v mnoha případech nenaplněna. Je tomu tak jednak proto, že stále ještě není v umělecké společnosti dostatečné právní povědomí o dané problematice a ti, kteří ho mají, jej často využívají ve svůj prospěch na úkor výkonného umělce. Ve výkladu jsem na některé praktické problémy upozornila. Zmínila jsem i návrh evropské směrnice a studiové hudebníky, kterým náleží "jediná spravedlivá odměna". Z praxe vím, že studiový hudebník se po natočení skladby a vyplacení honoráře za provedení uměleckého výkonu této odměny dočká pouze zřídka a nedostane ani žádnou jinou odměnu, ačkoli oprávnění k výkonu svých práv licenční smlouvou nikomu neposkytl. Oprávněně se domnívám, že pokud by se takového postupu domáhal, mohl by se nanejvýše obávat toho, že ho příště na natáčení "již...
Autorskoprávní ochrana databází
Kohutová, Radka ; Křesťanová, Veronika (oponent) ; Holcová, Irena (vedoucí práce)
11. ZÁVĚR Záměrem této práce bylo poskytnout vhled do problematiky autorskoprávní ochrany databází. Jak bylo napříč předloženým textem patrné, databáze ve věku informační společnosti získaly na své důležitosti. Překračují hranice průmyslových odvětví. Stávají se nepostradatelnou komoditou. Tím spíše chtějí ti, kteří do nich investují čas, úsilí, ale hlavně mnohdy nezanedbatelné finanční prostředky, ochránit svá díla před neoprávněnou extrakcí a/nebo reutilizací celé nebo podstatné části obsahu databáze, jež by následně zabránily návratnosti vložených investicí. Právě nové mezinárodní digitální prostředí se všemi možnostmi, které nabízí, se nepochybně stalo výzvou pro národní úpravy práv duševního vlastnictví, právní ochranu databází nevyjímaje. Lze říci, že hodnota databází je nezávislá na hodnotě jednotlivých dat, z nichž jsou složeny. Co činí databáze cennými, je samotné uspořádání, uchovávání a snadné vyhledávání požadovaných informací - nikoli zjištěná souhrnná cena informací jako celku. Kromě toho představují velmi užitečný prostředek pro přehledné uchovávání značného množství dat. Není divu, že otázka vhodné legislativy k právní ochraně databází opakovaně zaznívá z odborných právnických kruhů zemí Evropské unie, ale i například Spojených států amerických, již od 90. let 20. století - zvláště v...
Srovnání autorskoprávní ochrany autorů a výkonných umělců
Kryl, Pavel ; Holcová, Irena (oponent) ; Křesťanová, Veronika (vedoucí práce)
Závěr Je přirozené, že se práva autorů od svých "příbuzných", tj. práv výkonných umělců, v některých aspektech odlišují, v jiných se jim zase nápadně podobají anebo jsou dokonce často upraveny i naprosto shodně. Důsledkem toho je samotná podoba autorského zákona, který nikoli náhodně upravil dvě zmíněné skupiny práv společně; práva autorů jako skupinu základní a velkou část práv výkonných umělců v rámci práv souvisejících na základě odkazovací normy směřující k ustanovením platným pro skupinu základní. Smysl této práce ovšem nevidím pouze v popsání konkrétních podobností nebo odlišností, jež obě dvě skupiny práv napříč zákonem provázejí. Nacházím ho naopak v důvodech, které za nestejnou povahou úpravy stojí. K čemu jsem došel? Základním momentem, od něhož je odvislá celá řada rozdílností, je povaha uměleckého výkonu resp. faktický rozdíl mezi uměleckým výkonem a autorským dílem. Na jeho základě se liší úprava zákonných licencí, způsoby užití anebo třeba pojetí smluv. Jeho důsledkem je i fakt, že mnohá ustanovení platná pro autory nelze na výkonné umělce vztáhnout vůbec. Největší rozdíly vykazuje samozřejmě výkon prováděný živě. Zaznamenaný výkon některé odlišnosti na straně druhé smazává a k autorskému dílu ho často připodobnit lze. Vždy je ovšem třeba brát v úvahu další ze základních odlišných "kamenů"...
Autorskoprávní ochrana počítačových programů
Trunečková, Jana ; Křesťanová, Veronika (oponent) ; Holcová, Irena (vedoucí práce)
Závěr I přes jisté výhrady k samotné otázce vhodnosti ochrany počítačových programů autorským právem a jejich podřazení režimu děl literárních, je tento způsob ochrany v současnosti univerzálně uznáván a zakotven v řadě mezinárodních a nadnárodních dokumentů. Při každém pořízení počítačového programu je tak třeba mít důsledně na paměti, že se jedná o předmět autorského práva, s kterým není možné bez souhlasu autora libovolně nakládat a ani bezplatné stažení počítačového programu z internetu, a to i pro osobní potřebu, nepředstavuje v tomto směru výjimku. S počítačovým programem může uživatel nakládat pouze v případě platně uzavřené licenční smlouvy, anebo v rámci zákonem připuštěných výjimek (omezení rozsahu autorových práv ve prospěch oprávněného uživatele), uvedených v § 66 AZ. Licenční smlouva představuje doklad o legálním nabytí software. Při jejím uzavírání je třeba věnovat náležitou pozornost vymezení rozsahu a podmínek užití, neboť pečlivá úprava může předejít až případnému soudnímu sporu. Dále je důležité si uvědomit, že koupí počítačového programu se uživatel stává pouze majitelem nosiče, na němž je program nahrán a nikoliv majitelem samotného programu. K programu získává pouze oprávnění jej užívat za podmínek licenční smlouvy či autorského zákona. Kdo pak počítačový programu nelegálně užije,...
Neoprávněné užití autorského díla
Petrovská, Natálie ; Holcová, Irena (oponent) ; Křesťanová, Veronika (vedoucí práce)
Závěr Ve své diplomové práci jsem zaměřila na oblast autorského práva, přesněji na neoprávněné užití autorského díla a autorskou odměnu. Jak vyplývá z výše provedené analýzy, ochrana autorského právo v současné době obsahuje moderní právní úpravu, která je v souladu jak s mezinárodními závazky, tak komunitární úpravou. Právní úprava částečně vychází z autorskoprávních legislativních tradic uplatňovaných v minulosti na našem území, zřetelná je však rovněž inspirace některými legálními zahraničními přístupy. Při zpracování této práce jsem vycházela především z autorského zákona a dalších souvisejících předpisů včetně trestního zákoníku. Autorská práva jsou chráněna jak normami soukromého, tak normami veřejného práva. Autorské právo a práva související s právem autorským jsou v ČR zásadně neformální, k poskytování autorskoprávní ochrany tedy není třeba nějaké speciální registrace nebo zápisu do rejstříku děl a nositelů práv k nim. Současná informační společnost umožňuje nepřeberné možnosti neoprávněných užití autorských děl a pachateli se stávají často také děti. Za zásahy do autorských práv odpovídá narušitel za své jednání jak soukromoprávně, tak veřejnoprávně (za trestný čin či správní delikt). Jako hlavní cíl této práce jsem si stanovila přiblížit čtenáři problematiku autorského práva se zacílením na...
Autorskoprávní ochrana počítačových programů a problematika licenčních smluv
Diblík, Jan ; Holcová, Irena (vedoucí práce) ; Křesťanová, Veronika (oponent)
126 9 Závěrem Tato práce je zastavením se nad některými problémy, jež souvisí s právní ochranou počítačových programů a snaží se postihnout též specifika licenčních smluv, jež s tímto předmětem souvisí. Po úvodu (1. kapitola) a vymezení základních pojmů (2. kapitola) souvisejících s technikou fungování technického a programového vybavení počítače, jsem si dovolil připomenout několik desetiletí vývoje počítačů a počítačových programů (3. kapitola). Na této mladé "historii" počítačů a jejich programového vybavení je zřetelně vidět nebývalá dynamika, jakou tato oblast prochází a jež navíc stále narůstá. Lze očekávat, že počet lidí, kteří budou (muset) přicházet do styku s počítači, se bude nadále zvyšovat a jen těžko tomuto trendu lze čelit. Je tudíž ze strany široké veřejnosti rozumné maximálně s výpočetní technikou kooperovat. Dané nezahrnuje jen "psaní všemi deseti", ač ani to není neužitečné, ale především efektivní práci s programovým vybavením počítače. Mezinárodní úmluvy (4. kapitola) řešící, či zmiňující právní ochranu počítačových programů, byly stimulem a inspirací úpravě komunitární. Směrnice o právní ochraně počítačových programů je dle mého názoru stěžejní legislativní autorskoprávní "dílo" (5. kapitola), a tudíž jsem se snažil jí věnovat odpovídající prostor i vzhledem k tomu, že představuje...
Autorskoprávní ochrana v hudebním průmyslu
Kammermayerová, Tereza ; Holcová, Irena (oponent) ; Křesťanová, Veronika (vedoucí práce)
Záv r V rámci mé práci jsem se pokusila provést právní rozbor hudebního díla podle sou asné právní úpravy, kterou je AZ, a to z celkového pohledu. V první ásti jsem podrobn rozebrala autorské dílo, jeho vznik, subjekty, osobnostní a majetková práva a to vše se zam ením na dílo hudební. T žišt práce pak vidím od kapitoly ochrana práv s právem autorským související a kapitoly následující jako je kolektivní správa, užití díla v rámci sít Internetu nebo problematika ve ejných produkcí v etn ob anskoprávních a trestn právních prost edk ochrany. Podrobn ji se zabývám i návrhem sm rnice, kterou se m ní dosavadní doba ochrany z 50 let na 70 let od vydaní takového záznamu a výkonu na n m zaznamenaného. Díky technologickému vývoji a tzv. digital age (digitálními v ku) se ochrana autorského práva stává stále pal iv jším problémem, nebo efektivní a zárove p im ené zabezpe ení ochrany je stále složit jší. Na jedné stran stojí auto i, výkonní um lci a nahrávací spole nosti, kte í investují svoje finan ní prost edky, as a talent a na stran druhé ti, co mají hudbu rádi. Jako v jiných profitujících odv tvích podnikání, je i zde problém s nelegálním obchodem, a to bu v podob tzv. pirátských kopií nebo neoprávn ného užití hudebních nahrávek na Internetu prost ednictvím peer to peer sítí. Uživatel i spot ebitel díky vysokým...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 270 záznamů.   začátekpředchozí241 - 250dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.