|
Řízení aktivních výkonových filtrů s využitím desky dSPACE 1103
Škramlík, Jiří ; Valouch, Viktor
Řídící systém DS1103 je speciálně navržen pro vývoj vysoko rychlostních digitálních regulátorů pracujících s rozsáhlými algoritmy. Základem pro kompletní řízení v reálném čase je procesor Motorola PowerPC 604e. Pro rychlejší obsluhu I/O částí je systém doplněn podpůrným procesorem Texas Instruments TMS320F240 DSP. Celý systém je na jediné standardní desce. S hostujícím PC může komunikovat buď přes ISA-bus a nebo Ethernet.
|
|
Elektromagnetické rušení trolejbusu s pohonem s IGCT
Doležel, Ivo ; Jehlička, Vladimír ; Škramlík, Jiří ; Valouch, Viktor
Příspěvek popisuje použití nového IGCT prvku ve stejnosměrném měniči navrženém pro napájení stejnosměrného trolejbusového trakčního motoru. Zabývá se vyzařováním elektromagnetického pole (EMI) vytvářeném provozem měniče. EMI bylo měřeno a počítáno s pomocí zjednodušeného modelu. Byl uskutečněn předběžný test při jízdě trolejbusu malou rychlostí v rozsahu kmitočtů 150 kHz - 30 MHz. Výsledky měření magnetického pole vykazují shodu s Evropskou normou EN 50121-2, EN 50121-3-1.
|
|
EMI Generated by Trolley-Bus with IGCT-Based Drive
Budek, P. ; Doležel, Ivo ; Jehlička, Vladimír ; Škramlík, Jiří ; Valouch, Viktor
The paper describes the employment of a new IGCT element in a dc chopper designed for feeding a dc trolley-bus traction motor. The discussed radiated EMI noise generated during the chopper operation was measured and calculated on a simplified model. The preliminary slow moving tests within the range 150 kHz - 30 MHz were performed. The results of the measurements of magnetic field exhibit the compliance with the European Standards EN 50121-2, EN 50121-3-1.
|
| |
|
Využití desky dSPACE 1103 pro řízení aktivních výkonových filtrů
Škramlík, Jiří ; Valouch, Viktor
Příspěvek uvádí praktické zkušenosti z použití systému dSPACE 1103 k řízení aktivních filtrů (AF) pro kompenzaci harmonických proudů nelineární zátěže. Problematika aktivních filtrů je obsáhlá a proto těžiště tohoto příspěvku je použitím zvoleného algoritmu řízení AF prozkoumat možnosti systému dSPACE 1103. Jsou uvedeny výsledky simulace řídícího algoritmu v Simulinku a experimentální výsledky.
|
| |
| |
| |
| |
| |