|
Adaptivní intranetový portál
Pavlíček, Jan ; Kunc, Michael (oponent) ; Burget, Radek (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá analýzou potřeb společnosti ADDURRE s.r.o. Společnost potřebuje seskupovat a jednoduše manipulovat s daty potřebnými k chodu firmy. Této analýzy bude dále využito při návrhu řešení a následné implementaci nového systému. Nedílnou součástí práce je i nasazení systému do reálného firemního provozu a jeho následná technická podpora s údržbou.
|
| |
|
Přestavba křižovatky Pisárecká – Veslařská v Brně
Tejkal, David ; Veselý, Josef (oponent) ; Pavlíček, Jan (vedoucí práce)
Tématem této práce je provést přestavbu křižovatky Pisárecká – Veslařská v Brně, tak aby vyhovovala aktuální i každoročně vysoce rostoucí dopravní intenzitě. Zároveň je požadován co nejbezpečnější uspořádání pěšího a cyklistického provozu. Protože tato křižovatka slouží jako přestupní uzel autobusové i trolejbusové dopravy, musela se posoudit a ekonomičnost umístění jednotlivých zastávek MHD. Výsledkem této práce je vypracování situace včetně vzorových řezů, podélného profilu hlavní komunikace a situace svislého a vodorovného značení. Součástí práce je také odhad finančních nákladů pro vybudování této stavby.
|
|
Terminál VHD Nemocnice – Bohunice v Brně s úvraťovou konečnou stanicí tramvaje
Vaculíková, Barbora ; Veselý, Josef (oponent) ; Pavlíček, Jan (vedoucí práce)
Ve své diplomové práci řeším návrh přestavby stávajícího terminálu VHD Nemocnice – Bohunice. Úprava terminálu zahrnuje převedení tramvajové trati ze zastávky Osová do přestupního uzlu, zastávka tramvajové trati je konečná úvraťová stanice. V návrhu je zachováno využití dopravního uzlu stávajícími městskými i regionálními linkami autobusů a trolejbusů a nově zavedenými regionálními linkami autobusů (401, 402, 403, 404) a také je zachován přístup na parkovací plochy Nemocnice Bohunice. Úprava zajišťuje bezpečný pohyb cestujících a chodců a jejich bezpečné přecházení komunikací.
|
|
Řešení nových zastávek MHD v oblasti ulic Kounicovy a Veveří v Brně
Odstrčilová, Anna ; Holcner, Petr (oponent) ; Pavlíček, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce řeší vybudování nových zastávek městské hromadné dopravy a přeložení vedení tramvajové trati s navazující novou organizací dopravy v oblasti ulic Veveří, Šumavská, Kounicova a Nerudova v Brně. Hlavním cílem návrhu je zvýšení standardu obslužnosti městskou hromadnou dopravou a zvýšení kvality pěších tras v území. Pozornost je věnována rovněž úpravě vedení individuální automobilové dopravy s cílem zklidnění komunikace na ulici Veveří, zakomponování cyklistické dopravy do návrhu a v neposlední řadě je kladen důraz na celkové zvýšení urbanistické hodnoty území. Součástí návrhu jsou vedle zastávek městské hromadné dopravy a tramvajové trati také realizace parku, vymezení zastavitelné plochy pro veřejnou vybavenost a návrh nové hromadné podzemní garáže v prostoru Akademického náměstí. Současně je brán ohled na zachování stávající zeleně a charakteru alejí a jejich případné rozšíření.
|
|
Přestupní terminál IDS JMK u žel. stanice Brno - Řečkovice
Čmela, Libor ; Franek, Michal (oponent) ; Pavlíček, Jan (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je navržení vhodné úpravy prostoru u nádraží v Brně Řečkovicích, z hlediska pozemních komunikací, tak aby splňoval veškeré požadavky přestupního terminálu MHD města Brna a IDS JMK. Terminál by měl sloužit jako přestupní stanice mezi autobusovou dopravou a projektovanou stavbou Severo – jižního kolejového diametru (SJKD). V rámci terminálu by měla být zajištěna návaznost na systémy P+R, K+R a B+R. Projekt se také zabývá částečnou úpravou přilehlých místních komunikací. Práce byla zpracována v programech AutoCAD 2011, Bentley InRoads a Microsoft Office 2007.
|
|
Přestupní uzel Brno - Merhautova
Krejčí, Petr ; Pavlíček, Jan (oponent) ; Všetečka, Martin (vedoucí práce)
Ve své diplomové práci se zabývám návrhem přestavby křižovatky ulic Merhautova a Provazníkova v Brně, aby zde vznikl komfortní přestupní uzel mezi všemi projíždějícími linkami. Přestavba křižovatky zahrnuje návrh nové tramvajové zastávky a úpravu chodeckých tras umožňujících snadný přestup mezi okružními linkami trolejbusů a tramvají.
|
|
Rekonstrukce bytového domu
Pavlíček, Jan ; Tichomirov,, Vladimír (oponent) ; Novotný, Miloslav (vedoucí práce)
Předmětem zpracovávané diplomové práce je prováděcí projektová dokumentace pro rekonstrukci bytového dmu na Karáskově náměstí v Brně - Židenicích. Stávající objekt je tvaru obdélníku a je součástí bytové řadové zástavby. Bytový dům je podsklepený a má tři nadzemní podlaží a podkroví. Hlavní vstup je orientován na jihozápad. Základové konstrukce jsou betonové, svislý nosný systém je stěnový zděný, střešní konstrukce je dřevěný krov stojaté stolice se skládanou keramickou krytinou.
|
|
Vliv délky lopatky virové turbíny na její charakteristiku
Pavlíček, Jan ; Hudec, Martin (oponent) ; Habán, Vladimír (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá vyhodnocením měření vírové turbíny, které byla postupně snižo-vána délka lopatek. Předmětem zájmu byl vliv délky lopatky, především na účinnost měřené turbíny, a posouzení charakteru proudění na vstupu a výstupu z oběžného kola. Měřená data byla vyhodnocena pomocí výpočetního sešitu s podporou maker, který lze využít pro vyhodnocení dalších měření podobného charakteru. Různé chování turbíny v závislosti na délce lopatek oběžného kola bylo znázorněno v charakteristice turbíny a rychlostních trojú-helnících. Pro variantu s nejlepší dosaženou účinností byl sestrojen Q-H diagram využívaný při návrhu parametrů turbíny pro určitou lokalitu.
|
|
Návrh vedení sběrné místní komunikace s tramvajovou tratí linky č.3 areálu Zbrojovky v Brně
Paszandová, Zuzana ; Veselý, Josef (oponent) ; Pavlíček, Jan (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je návrh vedení páteřní sběrné komunikace a tramvajové trati linky číslo 3 v přestavbovém území areálu bývalé Zbrojovky Brno a jejich napojení na stávající dopravní infrastrukturu. V novém areálu je navrhována zóna bydlení, odpočinku a administrativy, zastávky se navrhují vzhledem k dostupnosti těchto oblastí. Na východě areál ohraničuje těleso železnice, které se v budoucnu bude rozšiřovat, z toho vyplývá možnost propojení tramvajové dopravy a IDS JMK v Židenicích. Součástí řešení je i návrh přemostění řeky Svitavy a propojení areálu s okolním územím. Při oddělení trasy individuální automobilové dopravy (IAD) od trasy tramvaje, je navrhováno vedení trolejbusové dopravy v trase IAD.
|