Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 47 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Statická analýza lávky pro pěší
Holada, Jiří ; Kala, Jiří (oponent) ; Hradil, Petr (vedoucí práce)
Práce se zabývá statickou analýzou a sestavením výpočtového modelu visutého mostu pro pěší a cyklisty přes řeku Sázavu v obci Zbořený Kostelec. Model je vytvořen podle skutečné podoby stavby. Délka lávky je 135 m a šířka 4 m. Výpočet sestavení výpočtového modelu je provedeno v programu ANSYS free Student Software.
Podrobná analýza složitých konstrukčních detailů
Hokeš, Filip ; Hradil,, Petr (oponent) ; Kala, Jiří (vedoucí práce)
Hlavním cílem práce je nalezení a popsání závislosti mezi únosností čepového spoje a velikostí vrtání otvoru pro čep. Stanovení této závislosti je provedeno podle normy ČSN EN 1993-1-8, teoretického řešení a nakonec pomocí metody konečných prvků v systému ANSYS. Druhý cíl práce se zaměřuje na ověření výsledků zatěžovacích zkoušek pomocí numerických metod. Numerické řešení je provedeno ve dvou analýzách s různými konečnými prvky. Nejvýstižnější model je následně použit jako podklad pro popsání vtzahu mezi únosností a průměrem otvoru.
Výpočty zatížení stavebních konstrukcí větrem
Ptáček, Václav ; Kala, Jiří (oponent) ; Hradil, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřena na výpočet zatížení větrem s ohledem na dynamické účinky, které vyvozuje vítr na štíhlých konstrukcích. Tyto výpočty jsou prováděny na konstrukci komínu pro proměnné rychlosti větru. Součástí práce je stanovení základních zásad modelování proudění v CFD programech jako ANSYS CFX.
Statika, dynamika a kinematika kontaktů těles
Štekbauer, Hynek ; Kala, Jiří (oponent) ; Krejsa, Martin (oponent) ; Němec, Ivan (vedoucí práce)
Disertační práce se věnuje problematice dynamického kontaktu a kinematických vazeb mezi různými entitami a s ní spojenou implementací pro statickou a dynamickou konečnoprvkovou analýzu. Důvodem vývoje v této oblasti jsou vzrůstající nároky na funkcionalitu MKP systémů a rovněž přesnost a rychlost výpočetních modelů. V práci je nejprve řešena problematika vynucení kontaktních podmínek v explicitní dynamice. Jsou navrženy nové metody s ohledem na stabilitu explicitního časového integračního schématu tak, aby nebyla potřeba zmenšovat výpočetní časový krok, ladit vstupní veličiny či řešit rozsáhlý systém rovnic. Přístupy vychází buď ze základních kinematických principů, nebo ze zákona zachování mechanické energie. Dále je pozornost věnována různým typům vazbových podmínek mající široké využití ve stavební praxi. Jejich porozumění je výchozím bodem pro následnou definici nově navrženého konečného elementu kladky. Správnost všech teoreticky navržených metod a jejich implementace je demonstrována na numerických příkladech.
Simulace nelineární odezvy stavebních materiálů a problém identifikace materiálových parametrů
Hokeš, Filip ; Kala, Zdeněk (oponent) ; Krejsa,, Martin (oponent) ; Kala, Jiří (vedoucí práce)
Problematiku identifikace parametrů při numerických simulacích lze považovat za nezbytný krok při využití matematických modelů, jakými jsou komplexní materiálové modely stavebních materiálů využívaných v metodě konečných prvků. Problém se zvláště zesiluje v případě anizotropních materiálů, ale také u betonu, který se odlišně chová v tahu a tlaku a který vykazuje odlišnou odezvu při rychlém dynamickém a dlouhodobém zatížení. Korektní vystižení odezvy betonu při výpočtu si vyžaduje použití teorie plasticity, teorie poškození, viskoelasticity a viskoplasticity či jejich vzájemné kombinace. Vznikají tak materiálové modely a reologická schémata s velkým množstvím parametrů, které nejsou v normách běžně dostupné. Dizertační práce představuje pro identifikaci parametrů aplikaci meta-heuristického algoritmu Particle Swarm. Úspěšnost metody je demonstrována na dvojici případů, nejprve na identifikaci parametrů elastoplastického materiálového modelu z pracovního diagramu a poté na identifikaci hodnot tuhostních konstant a viskozit reologického schématu z křivky dotvarování.
Smoothed Particle Hydrodynamics ve strukturální dynamice
Hušek, Martin ; Králik,, Juraj (oponent) ; Maňas,, Pavel (oponent) ; Kala, Jiří (vedoucí práce)
Disertační práce je zaměřena na aplikaci metody Smoothed Particle Hydrodynamics (SPH) ve strukturální dynamice s důrazem na použití kvazi-křehkých materiálů. První část je zaměřena na úvod, historii a teoretické pozadí SPH. Numerické příklady, kde jsou ukázány silné a slabé stránky SPH, následují. Diskutovány jsou rovněž metody tvorby kombinovaných modelů s Finite Element Method (FEM). Po úvodu do SPH se práce soustředí na kvazi-křehké materiály a jejich vyztužené varianty. Nastíněny jsou numerické koncepty a matematické pozadí Continuous Surface Cap Model spolu s několika benchmarky. Následuje rozbor vlivu rychlosti přetvoření na modely SPH a na kombinované modely SPH-FEM. V této sekci autor představuje nový způsob vyztužení modelů SPH s pomocí nosníkových prvků FEM. Tento způsob spojení byl nazván vazba podvrstvou a ukazuje potenciál v simulacích, zatímco je tahová nestabilita SPH zmírněna. Jelikož je beton často spojován s heterogenitou a velmi specifickou materiálovou strukturou, unikátní algoritmus pro generaci struktury betonu v kombinaci s SPH je představen v následující kapitole. Koncept je založen na využití koherentních funkcí šumu, které mohou přinést variabilitu do numerických modelů. Bylo prokázáno, že algoritmus je robustní, stabilní a jednoduchý na implementaci do SPH. S ohledem na to, takzvaná numerická heterogenita, koncept implementace parametrové variability, je představena spolu s příklady. Poslední část práce je zaměřena na aplikaci SPH ve skutečných experimentech. První experiment se soustředí na náraz ve vysoké rychlosti. Druhý experiment se zabývá výbuchem, kde zaměření je na zatěžovaný vzorek a nálož. Vzhledem k tomu, že SPH simuluje nálož, plyny výbuchu a zatěžovaný vzorek, jedná se o plně svázanou simulaci interakce tekutiny a struktury.
Analýza chování železniční koleje na účinky pojezdu železničního vozidla
Peňázová, Gabriela ; Kala, Jiří (oponent) ; Salajka, Vlastislav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá studiem možností modelování železniční tratě. Jsou vytvořeny výpočtové modely koleje v programovém systému ANSYS Classic. Zjednodušený rovinný výpočtový model reprezentuje podélnou polovinu klasické jednokolejné konstrukce, prostorové výpočtové modely reprezentují klasickou jednokolejnou konstrukci a pevnou jízdní dráhu RHEDA 2000. Statická a dynamická odezva rovinného výpočtového modelu koleje je porovnána s analytickým výpočtem dle Timošenka a Frýby. Statická a dynamická odezva prostorových modelů je analyzována a následně porovnána.
Statická analýza lávky pro pěší
Holada, Jiří ; Kala, Jiří (oponent) ; Hradil, Petr (vedoucí práce)
Práce se zabývá statickou analýzou a sestavením výpočtového modelu visutého mostu pro pěší a cyklisty přes řeku Sázavu v obci Zbořený Kostelec. Model je vytvořen podle skutečné podoby stavby. Délka lávky je 135 m a šířka 4 m. Výpočet sestavení výpočtového modelu je provedeno v programu ANSYS free Student Software.
Determination of fire resistance of structures
Jindra, Daniel ; Kala, Jiří (oponent) ; Hradil, Petr (vedoucí práce)
Possibilities of modeling non-linear behavior of concrete within standard room temperatures and increased fire-load values using FEM software ANSYS are studied. Temperature dependences of material models are considered. Fire resistance of reinforced concrete and concrete-steel composite construction is analyzed. Fire loads are defined in accordance with relevant standards. Non-linear structural transient analyses are calculated after temperatures were determined by transient thermal analyses. Results obtained from analyses of simple reinforced concrete structure are compared with approach of isotherm 500 °C method.
Statická analýza mostní konstrukce: Černý most v Hodoníně
Okánik, Michal ; Kala, Jiří (oponent) ; Sobek, Jakub (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá statickou analýzou Černého mostu ve městě Hodonín. Je zde popsána tvorba výpočtového modelu v systému ANSYS dle stávající projektové dokumentace, následně aplikace zatížení a okrajových podmínek (včetně řešení základové konstrukce umístěné na pilotách). Dále je zde uveden výběr zatížení, která jsou v práci použita pro ověření nosných částí konstrukce, zda-li vyuhovuje platným normám ČSN EN. Přílohou práce je ověření deformací pilot modelovaných v systému ANSYS s pilotami řešenými pomocí Obecné deformační metody vypočítané v programu MS Excel. Další přílohou práce je ověření únosnosti konstrukce na současné dopravní omezení hmotnosti vozidla na konstrukci.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 47 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 KALA, Jaroslav
1 Kala, J.
4 Kala, Jakub
4 Kala, Jan
4 Kala, Josef
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.