Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26 záznamů.  začátekpředchozí21 - 26  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Jan Václav Stich - Tvorba pro lesní roh
Doležal, Jan ; Čoček, Alois (vedoucí práce) ; Divoký, Zdeněk (oponent) ; Hlaváč, Jiří (oponent)
Tématem této práce je dílo slavného českého virtuóza, hráče na lesní roh a skladatele období klasicismu Jana Václava Sticha ? Giovanni Punta. V první kapitole se zabývám jeho životem, v druhé je uveden souhrn skladatelovy tvorby. Následující tři kapitoly rozebírají trojici koncertů pro lesní roh, které z jeho děl bývají hrány nejčastěji, je to Koncert pro lesní roh a orchestr č. 5, č. 7 a č. 10. Poslední kapitola se pokouší o interpretační srovnání tří nahrávek Koncertu č. 5 v podání Vladimíry Klánské Bouchalové, Radka Baboráka a Barry Tuckwela.
Jiří Pauer: Koncert pro lesní roh a orchestr
Prchlý, David ; Divoký, Zdeněk (vedoucí práce) ; Čoček, Alois (oponent) ; Rejlek, Vladimír (oponent)
Má bakalářská práce se nazývá Jiří Pauer Koncert pro lesní roh a orchestr. Na základě rozboru tohoto koncertu bych rád upozornill na významnou českou skladatelskou osobnost 20. století. Práce je rozdělena do dvou kapitol. První se věnuje samotné skladatelově osobě, jeho životu, uměleckému postavení a zaměření. Poté je podrobně uveden seznam jeho hudebního díla, kde je ke každému dílu připojeno datum vzniku, nástrojové obsazení, rok vydání a nakladatelství a další důležité informace. Druhá kapitola je podrobným rozborem Koncertu pro lesní roh a orchestr. Zajímavé detaily rozboru jsou doplněny názornými ukázkami. V Závěru shrnuji své získané poznatky a poukazuji na význam koncertu v dnešní hudební praxi.
Lesní roh v Čechách 1680 - 1830
Divoký, Zdeněk ; Tylšar, Zdeněk (vedoucí práce) ; Petráš, Miroslav (oponent) ; Tvrdý, Otakar (oponent)
Hudebně-historická reflexe vývoje přirozeného lesníhl rohu v Čechách v letech 1680 - 1830.
Metodika hry na lesní roh
Matlasová, Kateřina ; Divoký, Zdeněk (vedoucí práce) ; Herman, František (oponent) ; Sušický, Jiří (oponent)
Tématem této diplomové práce je Metodika hry na lesní roh. Text je rozdělen do několika kapitol. Po krátkém úvodu se zabývám vývojem lesního rohu s přihlédnutím k počátku vývoje v Čechách. Kapitola třetí přináší stručný přehled vybraných metodických škol. Následují kapitoly o držení nástroje, dýchání, nátisku. Těžiště práce tvoří kapitoly nátisková a dýchací cvičení.
Základní výuka hry na trombon v různých národních kulturách
Nosek, Jan ; Sušický, Jiří (vedoucí práce) ; Divoký, Zdeněk (oponent)
V této práci se věnuji základní výuce hry na trombon. Postihuji, podle mého názoru, nejvýznamnější trombónové národní školy a jejich hlavní představitele. Snažím se zhodnotit jejich klady a nedostatky z hlediska dnešních nároků. V následném srovnání mluvím o jejich vzájemných podobnostech a rozdílech. V poslední kapitole uvádím současný vývoj. Má práce by měla být stručným přehledem těchto škol a měla by posloužit k základní orientaci v různých trombónových školách.
Robert Schumann: Koncertantní tvorba pro lesní roh
Doležal, Jan ; Divoký, Zdeněk (vedoucí práce) ; Sušický, Jiří (oponent)
Tématem práce je analýza díla Konzertstück für vier Hörner und Orchester, op. 86 německého romantického skladatele Roberta Schumanna. Analýze předchází seznámení s osobností a dílem autora a také jeho vztahu k lesnímu rohu. Zmíněna je úloha lesních rohů v Schumannově symfonické tvorbě a potom další dvě díla pro lesní roh ? Adagio a Allegro pro lesní roh a klavír, op. 70 a Jagdlieder pro mužské hlasy a čtyři lesní rohy, op. 137. Hlavní téma, Konzertstück, op. 86, je popsáno z historických, formálních a interpretačních hledisek. Na závěr je provedeno srovnání dostupných nahrávek díla.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 26 záznamů.   začátekpředchozí21 - 26  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Divoký, Zdeněk
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.