Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 226 záznamů.  začátekpředchozí206 - 215dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zvyšování účinnosti axiálních kompresorů leteckých motorů
Fojtl, Michal ; Weis, Martin (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se věnuje problematice axiálních kompresorů leteckých motorů a zvyšování jejich účinnosti. V první části popisuje princip činnosti kompresoru, vznikající ztráty, vznik pumpování kompresoru a jeho charakteristiky. Druhá část se zabývá možnými řešeními na zvýšení účinnosti a stlačení. Tato řešení jsou shrnuta v závěru a je navržena jejich možná kombinace.
Možnosti použití motorů koncepce Propfan v letecké dopravě
Polák, Andrej ; Klement, Josef (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
Bakalářská práce je psaná rešeršní formou a pojednává o leteckých motorech koncepce propfan. Po představení samotné koncepce se první část zabývá principem fungování motorů a jejich propulsní účinností. Druhá část stručně popisuje konstrukci těchto motorů se zaměřením na specifické části odlišující motory koncepce propfan od ostatních leteckých motorů. Následně jsou shrnuty vlastnosti těchto motorů, popsány jejich výhody a nevýhody spolu s moţnostmi eliminace nevýhod. Nakonec je stručně popsána historie vývoje koncepce propfan.
Pomocné energetické jednotky letadel
Baran, Jan ; Klement, Josef (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá popisem používaných koncepcí leteckých palubních pomocných energetických jednotek (PEJL) se zřetelem na stanovení hlavních výhod a konstrukčních obtíží u jednotlivých koncepcí. Dále definuje trendy v této oblasti. Dílčí část práce popisuje možnosti použití palivových článků jako energetického zdroje na palubě letounu.
Rozdíly mezi JAR-FCL a Part-FCL pro vydání průkazu způsobilosti
Šebesta, Jakub ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Ptáček, Pavel (vedoucí práce)
Bakalářská práce pojednává o legislativních změnách souvisejících s přechodem Evropského leteckého práva z předpisu JAR-FCL na předpis Part-FCL. Zaměřuje se především na rozdíly ve vydávání průkazu způsobilosti.
Moderní nízko-emisní spalovací komory pro lopatkové motory
Mašek, Jakub ; Nastálek, Ondřej (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá studiem moderních nízko-emisních spalovacích komor lopatkových motorů. Zaměřuje se především na popis konstrukčních parametrů nízko-emisních spalovacích komor, zhodnocení jejich vlastností a použití v civilní letecké dopravě. Popisuje také příčiny vývoje moderních komor a odhadovaný vývoj v této oblasti leteckého průmyslu. Dále se tato práce zabývá legislativou upravující emise leteckých lopatkových motorů, historií certifikačních standardů a studiem organizací, které tyto standardy vydávají a kontrolují jejich dodržování.
Údržba leteckých turbínových motorů
Drápal, Stanislav ; Koštial, Rostislav (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou údržby leteckých turbínových motorů. V první části je čtenář seznámen s historickými souvislostmi, principem funkce a s jednotlivými typy turbínových motorů. Druhá část se zabývá cíli údržby, popisuje a porovnává jednotlivé koncepty a poukazuje na moderní trendy v této oblasti. Poslední část popisuje praktický postup provádění generálních oprav proudových leteckých motorů v podniku Letecké opravny Malešice.
Použití biopaliv v letecké dopravě
Adámek, Petr ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Nastálek, Ondřej (vedoucí práce)
Bakalářská práce obsahuje přehled předpisů a nařízení v oblasti alternativních paliv – biopaliv a časové zmapování jejich vývoje. Základní rozdělení alternativních paliv a zaměření se na biopaliva a jejich základní rozdělení a popis technologie výroby, výhod či nevýhod vůči konvenčním palivům a zhodnocení připravenosti pro současné a budoucí použití v civilním letectví.
Letecké proudové motory s proměnným cyklem
Heczko, Nikodem ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Klement, Josef (vedoucí práce)
V této závěrečné bakalářské práci je zpracován základní přehled a rozdělení turbínových motorů, včetně stručného popisu jejich funkce. Práce je zaměřena na problematiku proudových motorů s proměnným cyklem. Uvádí výhody jejich použití jako letecké pohonné jednotky z hlediska účinnosti a popisuje různé způsoby konstrukčního řešení. Dále rozebírá samotný princip proměnného cyklu a jeho realizaci na motoru YF120. V závěru jsou představeny výzkumné programy zabývající se proměnným cyklem.
Improving of Brayton cycle for aero gas turbine
Acevedo Silva, Rodrigo Alberto ; Klement, Josef (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
This thesis is a research about Brayton cycle. It contains different methods on how to improve the efficiency of the cycle. Also it explains one of these methods more precisely and describes different options such as IRA (Intercooled Recuperative Aeroengine) which is a project from Munich Technical University. Besides it explains different studies about heat exchangers and how these modifications could help to improve fuel economy.
Advantages and disadvantages of the engine concept "Geared Turbofan"
Marko, Libor ; Růžička, Miroslav (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
The thesis describes the historical development of turbofan engines, which relates to the increase in amount of bypass ratio. It contains basic characteristics of turbofan engines and principle of engine´s components work. The thesis describes the advantages and disadvantages of the Geared Turbofan engine design compared to conventional turbofan engines of the same class power.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 226 záznamů.   začátekpředchozí206 - 215dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Šplíchal, Marek
11 Šplíchal, Martin
1 Šplíchal, Matěj
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.