Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  začátekpředchozí16 - 25  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kariérové poradenství na středních školách
Drotárová, Michaela ; Jirsáková, Jitka (vedoucí práce) ; Zdena, Zdena (oponent)
Bakalářská práce s názvem Kariérové poradenství na středních školách je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je zaměřena na to, co kariérové poradenství je, jak je definováno, a jak funguje nejen v resortu školství. V práci je popsána historie, vývoj i současný stav kariérového poradenství. V této části je také uvedeno, komu je kariérové poradenství určeno a jaké schopnosti a dovednosti musí mít kariérový poradce. V praktické části jsou popsány postoje a názory oslovených žáku, docházejících na střední odborné školy a gymnázia. Dotazníkové šetření ověřuje výzkumné otázky, které byly předem stanoveny. Z šetření vyplývá, že žákům není v rámci škol poskytovaná dostatečná pomoc s volbou své profesní dráhy. Pro žáky to je jistým přínosem, protože se učí samostatnosti, kterou budou potřebovat na trhu práce.
Kurz sebekoučování pro vysokoškoláky
Trojanová, Daniela ; Jirsáková, Jitka (vedoucí práce) ; Miroslava, Miroslava (oponent)
Bakalářská práce na téma Kurz sebekoučování pro vysokoškoláky se zabývá metodou koučování a jejím cílem je navrhnout, připravit a realizovat kurz sebekoučování pro vysokoškoláky. To vše na základě propojení poznatků z oblasti koučování a sebeřízení. Použitými metodami při psaní bakalářské práce bylo studium odborné literatury a dotazníkové šetření. Teoretická část bakalářské práce obsahuje základní charakteristiku koučování, koučovací nástroje, úvod do sebekoučování, vzdělávání dospělých, přípravu a tvorbou kurzu pro dospělé s přihlédnutím na jeho cílovou skupinu. V rámci praktické části byl pilotně ověřen navržený kurz sebekoučování pro studenty ČZU v Praze. Účastníci pilotního kurzu vyplnili vstupní a výstupní evaluační dotazník, ze kterého vyšlo, že zájem o kurz neměla žádná specifická skupina studentů a většina z nich se s koučováním setkala poprvé. Z dotazníkového šetření také vyplynulo, že studenti byli s kurzem a jeho obsahem spokojeni, ve velké míře naplnil jejich očekávání a nabyté vědomosti z něj se pokusí využít při svém budoucím rozvoji. V závěru práce jsou shrnuta další inovace kurzu vzhledem k proběhlé pilotáži.
Implementace kariérového poradenství do vzdělávacího programu konkrétní střední odborné školy
Patkaň, Miroslav ; Jirsáková, Jitka (vedoucí práce) ; Zdena, Zdena (oponent)
Bakalářská práce s názvem "Implementace kariérového poradenství do vzdělávacího programu konkrétní střední odborné školy", se v teoretické části zabývá charakteristikou pojmu kariérové poradenství a definováním jednotlivých jevů, které ho ovlivňují. Praktická část je věnována analýze stávající míry aplikování kariérového poradenství na vybrané střední odborné škole a následnému navržení její efektivnější a širší implementace. Cílem práce je posouzení současného stavu kariérového poradenství a zavedení přínosných inovací na konkrétní střední odborné škole, které by přinesly žákům hodnotnější, konkrétnější a širší informace, které využijí při vstupu na trh práce a rozhodování se o své další kariéře.
Kariérové poradenství na střední odborné škole
Janoušová, Daniela ; Jirsáková, Jitka (vedoucí práce) ; Zdena, Zdena (oponent)
Bakalářská práce s názvem Kariérové poradenství na střední odborné škole se zabývá systémem kariérového poradenství na konkrétní střední odborné škole a je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. V teoretické části byly definovány základní pojmy kariérového poradenství. Stručně bude popsána jeho historie a vývoj. Dále také systém kariérového poradenství v resortu Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy a v resortu Ministerstva práce a sociálních věcí, včetně současné legislativy v této oblasti. Komu kariérové poradenství slouží. Byly vysvětleny cíle, kroky (fáze) a důležité složky v kariérovém poradenství. V praktické části bylo provedeno kvantitativní dotazníkové šetření mezi žáky vybrané střední odborné školy, které bylo zaměřeno na povědomí žáků o kariérovém poradenství. Dále byly provedeny 3 rozhovory se dvěma učiteli, s Ing. arch. Davidem Bartošem, s Ing. Petrem Lorenzem, CSc. a s výchovnou poradkyní Mgr. Dagmar Svobodovou. Na základě obou šetření byla navržena doporučení pro zkvalitnění kariérového poradenství na zvolené střední odborné škole.
Analýza kariérního poradenství na vybraných vysokých školách
Lojdová, Denisa ; Jirsáková, Jitka (vedoucí práce) ; Zdena, Zdena (oponent)
Bakalářská práce s názvem Analýza kariérního poradenství na vybraných vysokých školách je zaměřena na činnosti a služby, které kariérová centra vysokých škol využívají při poradenství svým studentům a na vzájemné porovnání služeb kariérních center na vybraných vysokých školách v Praze. Na základě kvalitativního šetření, za použití polostrukturovaného rozhovoru s pracovníky vybraných kariérních center, byla získaná data zanalyzována a porovnána, byla navržena možná doporučení pro zkvalitnění služeb vybraných kariérních center.
Analýza vzdělávání v bankovním sektoru
Menclová, Tereza ; Jirsáková, Jitka (vedoucí práce) ; Zdena, Zdena (oponent)
Bakalářská práce s názvem "Analýza vzdělávání v bankovním sektoru" se zabývá analýzou vzdělávání v konkrétní bankovní instituci se zaměřením na vzdělávací formy a metody. Výzkumné šetření probíhalo v Komerční bance, a.s.. Teoretická část práce popisuje firemní vzdělávání s vymezením specifik, pravidel a zásad vzdělávání zaměstnanců. Zde je popsán strategický přístup k zaměstnancům a dále také firemní systém vzdělávání, který se zaměřuje na fáze vzdělávacího cyklu. Práce se zabývá charakteristikou forem a metod vzdělávání a uvedením kladů a záporů vybraných metod. Praktická část práce se věnuje analýze konkrétního vzdělávacího systému bankovní instituce. Průzkumnými metodami byly polostrukturované rozhovory, konkrétně s interními trenéry KB a vedoucím subútvaru Školicích poboček KB, pozorování Základního semináře pro bankovní poradce KB s popisem praktikovaných metod a forem vzdělávání, analýza odborné literatury a poskytnutých materiálů KB. Závěry šetření ústí v návrhy zlepšení pro lepší fungování a efektivnost vzdělávání v KB.
Vzdělávání pracovníků ve vybraných zařízeních sociálních služeb
Hykešová, Jana ; Jirsáková, Jitka (vedoucí práce) ; Zdena, Zdena (oponent)
Bakalářská práce VZDĚLÁVÁNÍ PRACOVNÍKŮ VE VYBRANÝCH ZAŘÍZENÍCH SOCIÁLNÍCH SLUŽEB se zabývá porovnáním možností dalšího vzdělávání pracovníků v konkrétních organizacích, tj. jaké mají povinné kurzy a školení, jaké obory dalšího vzdělávání sami preferují, jaký prostor k tomu dostávají od svého zaměstnavatele. Zkoumány jsou podmínky pro vzdělávání zaměstnanců ve třech zařízeních sociálních služeb, z toho jsou dvě příspěvkové organizace a jedna církevní. Cílovou skupinou, které všechna tři zařízení poskytují své služby, jsou klienti s kombinovanými vadami. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Jejím cílem je za pomoci kvantitativně orientovaného výzkumného šetření zjistit, zda mají pracovníci ve všech sledovaných organizacích totožné možnosti, podmínky a přístup k dalšímu vzdělávání.
Analýza vzdělávacího systému Městské knihovny Louny
Hrbková, Petra ; Jirsáková, Jitka (vedoucí práce) ; Gubani, Přemysl (oponent)
Tématem bakalářské práce je Analýza vzdělávacího systému Městské knihovny Louny. Práce má za cíl popsat celkový proces zaměstnaneckého vzdělávání v instituci. Zaměřuje se na analyzování potřeb zaměstnanců, plánování a vytváření cílů vzdělávacího programu, samotnou realizaci vzdělávání na pracovišti a následnou evaluaci výsledků a efektivity vzdělávacího programu. Hlavním účelem je však zmapování konkrétního fungování vzdělávacího systému Městské knihovny Louny. K získání podrobných informací o stávajícím systému a průběhu zaměstnaneckého vzdělávání byl použit rozhovor s ředitelkou Městské knihovny Louny Mgr. Dagmar Kučerovou a dotazníkové šetření, které bylo provedeno mezi zaměstnanci zvolené instituce. Přínos bakalářské práce spočívá ve zjištění funkčnosti systému vzdělávání ve zvolené instituci jak pro potřeby zaměstnavatele, tak i zaměstnanců. Stávající nabídka vzdělávání pro zaměstnance knihovny je velmi bohatá a neustále se aktualizuje dle potřeb instituce i jednotlivých pracovníků. V závěru práce byly navrženy úpravy v nabídce vzdělávání pro zaměstnance na pozicích ekonom a asistent volnočasového zařízení. Z dotazníkového šetření vyplynulo, že zaměstnanci na uvedených pozicích nepovažují nabídku, která jim je poskytována k rozvoji v oboru, za dostatečnou.
Jazykové vzdělávání seniorů a jeho specifika
Mansfeldová, Kateřina ; Jirsáková, Jitka (vedoucí práce) ; Gubani, Přemysl (oponent)
Bakalářská práce Jazykové vzdělávání seniorů a jeho specifika se zabývá specifickými podmínkami pro cizojazyčnou výuku seniorů. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části práce je definována gerontagogika, vědní disciplína zabývající se vzděláváním lidí v seniorském věku. Dále se teoretická část práce zabývá specifiky výuky seniorů, zejména cizojazyčné. Je zde popsáno, jaké by měly být podmínky pro výuku seniorů, co jejich vzdělávání ovlivňuje a jaké se mohou vyskytnout překážky při jejich vzdělávání. V závěru teoretické části jsou vypsány možnosti studia cizích jazyků pro seniory. V praktické části byla provedena analýza nabídek jazykových kurzů pro seniory v Praze (kromě kurzů nabízených Univerzitami třetího věku). Na základě této analýzy byl proveden průzkum mezi seniory navštěvující vybraný jazykový kurz. Průzkum probíhal pomocí dotazníkového šetření. Bylo zjišťováno, jestli jsou seniorům přizpůsobeny podmínky pro výuku, jaká je jejich motivace a důvod ke studiu. V neposlední řadě měli možnost napsat návrhy na vylepšení výuky.
Spokojenost klientů s instruktory skupinových cvičení
Kubová, Barbora ; Jirsáková, Jitka (vedoucí práce) ; Nataša, Nataša (oponent)
Bakalářská práce s názvem Spokojenost klientů s instruktory skupinových cvičení pomocí kvantitativního šetření zjišťuje, s jakým typem instruktora jsou klienti dle svých názorů a postojů nejvíce spokojeni. Šetření proběhlo v průběhu února a začátkem března 2016 ve vybraných institucích v Praze pomocí připraveného dotazníku. Respondenti byli dospělí účastníci skupinových cvičení. Na základě vyhodnocení šetření bylo zjištěno, že klienti u instruktorů nejvíce vyžadují ochotu pomoci a poradit, vytvoření pozitivní atmosféry na lekci a praktickou ukázku a srozumitelné vysvětlení cviků. Dle názorů klientů nemusí být instruktoři adekvátně vzdělaní, nemusí dbát o svůj zevnějšek a nemusí poskytovat základní poradenství v oblasti zdravého životního stylu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   začátekpředchozí16 - 25  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.