Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 33 záznamů.  začátekpředchozí14 - 23další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Paco de Lucía - Život a dílo
Heřman, Vít ; Rak, Štěpán (vedoucí práce) ; Boušková, Jana (oponent) ; Zelenka, Milan (oponent)
Předmětem této bakalářské práce je osoba kytarového umělce Paca de Lucía. Vypráví se zde příběh o jeho rodině, dětství, hudebním růstu, sólových i komorních projektech. Je zde celkový pohled na jeho dokonalou práci v oblasti španělské hudby a zvláště flamenco kytary. Seznámíme se zde s člověkem, který pozvedl španělskou hudební kulturu na světová pódia a jeho jméno je v oblasti flamenco kytary skutečným fenoménem.
Interpretace dvanácti koncertních etud Ivana Boreše
Boreš, Ivan ; Rak, Štěpán (vedoucí práce) ; Zelenka, Milan (oponent) ; Boušková, Jana (oponent)
Ve své práci se zabývám cyklem Dvanácti koncertních etud. První část se zaměřuje na kompoziční styl, možné způsoby tvoření tónu a zvukové efekty. Těžiště práce leží ve druhé části, zabývající se interpretací a metodickým nácvikem Dvanácti etud. V závěru zasazuji získané poznatky do obecnějšího rámce shrnujícího výsledky výzkumu Zvukového studia HAMU, které jsou pro tuto práci klíčové.
Metodika hry na kytaru podle Štěpána Raka
Střížková, Helena ; Rak, Štěpán (vedoucí práce) ; Zelenka, Milan (oponent) ; Štraus, Ivan (oponent)
Tato stručná studie se v hlavní stati zabývá metodickými postupy při nácviku základních kytarových technických dovedností a pětiprstové techniky, které rozvinul a vyučuje profesor Akademie Múzických Umění v Praze Štěpán Rak. V další stati jsou tyto cvičební postupy předvedeny na skladbě Štěpána Raka - Variace na téma Jaromíra KLempíře. Studie je doplněna stručným životopisem a je obohacena názornými notovými ukázkami a obrázky. Cílem studie je vést čtenáře kytaristy k zamyšlení nad každým detailem pohybu během hry na kytaru, k využití malíčku pro hru základních úhozů a různých studijních postupů při nácviku hudební skladby.
Pokus o vytvoření školy základů hry na harfu.
Dohnalová, Ivana ; Boušková, Jana (vedoucí práce) ; Zelenka, Milan (oponent) ; Rak, Štěpán (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na českou metodiku hry na harfu. Obsahuje stručný vývoj harfy, popis nástroje a jména pedagogů Pražské konzervatoře od jejího založení dodnes. Snažila jsem se podrobně popsat postavení ruky, tvoření tónů, úhoz i pozici hráče u nástroje. Pomocí krátkých notových ukázek jsem se pokusila vysvětlit základní technické prvky harfové hry. Česká metodiky je v tomto oboru ojedinělá a výjimečná. Čerpala jsem především z odborných knih Marie Zunové, Bedřicha Dobrodinského a z výroční knihy Pražské konzervatoře. Vše jsem také konzultovala se svou pedagožkou, doc. Janou Bouškovou a její matkou, profesorkou Pražské konzervatoře, Libuší Váchalovou.
Život a dílo Eliase Parish Alvarse
Brateljevic, Ana ; Boušková, Jana (vedoucí práce) ; Rak, Štěpán (oponent) ; Zelenka, Milan (oponent)
Tato práce je věnována životu a dílu Elias Parish Alvarse ( 1808 - 1849). Skladatel a harfista, který byl znám jako " Liszt harfy". Mým nápadem bylo popisovat historické období kdy žil a přirozeně nově zkonstruovanou dvou-akci harfy, a tak je zde jeho životopis s podrobným popisem o mnohých cestách, které podnikl. Kapitola o jeho práci shrnuje jeho vývoj jako skladatele, ale je tam zahrnut také pohled na harfovou techniku, kterou používal. Zajímavá kapitola se vztahuje na Parish Alvarsovu učební metodu, seznam jeho prací, a vydavatelů. Doufám, že tato práce bude zajímavou a užitečnou pro mladé harfisty a rozšíří znalosti o uznávaném harfistovi a hudebním skladatelovi jako je Elias Parish Alvars.
Julian Bream a jeho vliv na kytarovou tvorbu 2. pol 20. století
Moravec, Filip ; Zelenka, Milan (vedoucí práce) ; Rak, Štěpán (oponent) ; Boušková, Jana (oponent)
Cílem mé bakalářské práce je přiblížit život a hudební vývoj jednoho z nejvýznamnějších kytaristů 20. století - Juliana Breama ? a vyzdvihnout jeho přínos v oblasti vzniku nových skladeb pro klasickou kytaru. Nejvíce prostoru je věnováno důležitým momentům v umělcově životě od nejútlejšího věku. Znát tato fakta je nezbytné pro hlubší porozumění jeho hudebnímu vyjadřování a uměleckým záměrům. V druhé části moje práce popisuje způsoby, jakými se Julian Bream snažil podnítit u významných skladatelů inspiraci k tvorbě skladeb pro něho. Poslední velká kapitola blíže nahlíží na několik nejvýznamnějších děl, která byla napsána z Breamova popudu a stala se kmenovým repertoárem kytaristů. Text také obsahuje kompletní chronologicky uspořádaný seznam skladeb věnovaných Julianu Breamovi a mnoho citací a fotografií, které práci doplňují o detailnější informace.
Fernando Sor, jeho současníci a rozbor skladby Variace na Mozartovo téma, op. 9
Pavlíček, Adam ; Zelenka, Milan (vedoucí práce) ; Rak, Štěpán (oponent) ; Štraus, Ivan (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o Fernandu Sorovi, který byl slavným kytarovým virtuozem a skladatelem. Patřil k první generaci velkých kytarových sólistů, kteřípoložili základy pro nástroj dnes zvaný klasická kytara. Jejich díla stále patří k základnímu repertoáru profesionálních kytaristů. Jedna z nejslavnějších skladeb z této doby jsou Sorovy " Variace na Mozartovo téma " op. 9, které jsou analyzovány v poslední části práce. První kapitola je o životě a díle Fernanda Sora. Druhá je o jeho nejdůležitějších současnících a poslední je anlýzou Sorovi skladby " Variace na Mozartovo téma " op. 9. Zde je obecně o přístupu k interpretaci až po detailní rozbor skladby samotné.
Kytara 20.století v latinskoamerické hudbě
Moučková, Michaela ; Rak, Štěpán (vedoucí práce) ; Boušková, Jana (oponent) ; Zelenka, Milan (oponent)
Jak sám název napovídá, cílem mé bakalářské práce bylo vytvořit celistvý obraz kytarové hudby 20. století na území Latinské Ameriky. Z mého pohledu je právě tento kontinent se svou hudební kulturou v ?oceánu? hudby jeden z nejpozoruhodnějších. Tuto atraktivitu potvrzuje právě novodobá latinskoamerická kytarová hudba, jež je svým významem a literaturou rovna například i klasicko-romantické hudbě pro kytaru. První kapitola vykresluje celosvětový vývoj a růst novodobé kytary, jejichž počátky zaznamenáváme již v polovině 19. století. Taktéž zde zmiňuji slavná jména kytarových interpretů, stavitelů a skladatelů z různých koutů světa, žijících na přelomu 19. a 20. století i v současnosti. V podkapitole pak shrnuji podobu kytary 20. století, což považuji za nezbytné k dokreslení celkové pozice moderní kytary v latinskoamerické hudbě. V druhé kapitole se zaměřuji na nejcharakterističtější druhy lidové hudby Latinské Ameriky, jež jsou popsány v 6-ti podkapitolách. V každé z podkapitol tedy přibližuji daný druh prostřednictvím jeho historie, kořenů, hudebně-konstrukční stavby, popřípadě i významných slavných osobností, jež jej zformovaly nebo proslavily. Všechny podkapitoly obsahují drobné notové ukázky, které svou názorností doplňují kompletní povahu jednotlivých druhů. Ve třetí, závěrečné kapitole, se na větší ploše zabývám nejdůležitějšími moderními kytarovými skladateli Latinské Ameriky. Pod stručným životopisem a význačnými mezníky v životě každé z osobností, uvádím vybraná díla pro kytaru. Podkapitola poté upozorňuje na nejvýznamnější a doposud velmi aktuální latinskoamerické kytarové školy, podle nichž stále probíhá výuka kytarové hry v hudebních institutech mnoha zemí světa. Závěr poté v několika větách upozorňuje na důležitost a zvukovou originalitu kytary v hudebním světě nejenom Latinské Ameriky.
Pedagogika hry na harfu u dětí předškolního a školního věku
Dohnalová, Ivana ; Boušková, Jana (vedoucí práce) ; Boušková, Jana (vedoucí práce) ; Zelenka, Milan (oponent) ; Rak, Štěpán (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na výuku hry na harfu u dětí předškolního a školního věku. Snažila jsem se podrobně vysvětlit tvoření tónu, pozici hráče u nástroje a základní technické problémy harfové hry, jako jsou stupnice a akordy. Vycházela jsem z tradic české harfové školy, jejíž vývoj stručně popisuji v úvodu. Text je proložen názornými fotografiemi. Čerpala jsem zejména z konzultací se svou pedagožkou, renomovanou harfistkou Mgr. Janou Bouškovou, také s její matkou Libuší Váchalovou a ze svých zkušeností. Mohla by sloužit jako metodická příručka učitelům, kteří během své pedagogické praxe nenabyli dostatečných zkušeností, ale také samoukům.
Významný český harfista a pedagog dvacátého století, Karel Patras
Jouzová, Hedvika ; Boušková, Jana (vedoucí práce) ; Boušková, Jana (vedoucí práce) ; Rak, Štěpán (oponent) ; Zelenka, Milan (oponent)
Karel Patras byl významným českým harfistou a pedagogem dvacátého století. Hru na harfu studoval na Státní konzervatoři a Akademii múzických umění . Již jako student konzervatoře byl angažován do našeho předního orchestru, České filharmonie, nejprve jako druhý harfista a po odchodu Bedřicha Dobrodinského se stal prvním harfistou. V ČF působil celých čtyřicet let. K.Patras byl pedagogicky činný na Státní konzervatoři a na Akademii múzických umění v Praze, kde vychoval mnoho výborných harfistů, kteří se uplatnili, jak na koncertních pódiích, tak jako hráči v orchestru.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 33 záznamů.   začátekpředchozí14 - 23další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
9 ZELENKA, Martin
3 Zelenka, Marek
9 Zelenka, Martin
7 Zelenka, Michal
8 Zelenka, Miloš
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.