|
Maturitní softwarové projekty
Beránek, Martin ; Prokýšek, Miloš (vedoucí práce) ; Štípek, Jiří (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na problematiku hodnocení kvality maturitních softwarových projektů. V rámci textu je vymezen pomocí průzkumu zdrojů rozdíl mezi praxí a vedením projektů na modelové škole. Na základě toho je sestaven akční zásah v podobě předání materiálů členům akční skupiny, kterou tvoří vyučující vedoucí projekty. Materiály se snaží doplnit chybějící témata, které nebylo možné dohledat v ŠVP modelové školy. Pro hodnocení projektů je vytvořena hodnotící metodika, která čerpá z kvalitativních ukazatelů používaných v praxi. V rámci reflexe je potom vyhodnocen dopad akčního zásahu na studenské projekty. Dopady takto provedeného akčního zásahu na modelové škole nebyly významné. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
|
|
Didaktické apekty využití prostorového zobrazování
Prokýšek, Miloš
NÁZEV: Didaktické aspekty využití prostorového zobrazování AUTOR: Mgr. Miloš Prokýšek KATEDRA Katedra informačních technologií a technické výchovy ŠKOLITEL: doc. PhDr. Vladimír Rambousek, CSc. ABSTRAKT: Předmětem zkoumání této disertační práce je fenomén prostorového zobrazování a jeho funkční specifika a možnosti z hlediska didaktiky. Studie se zabývá problematikou vymezení prostorového zobrazování jako didaktického prostředku, identifikací jeho didaktických a funkčních specifik a zkoumáním vztahu prostorového zobrazování a kognitivních procesů. V rámci práce je empiricky ověřován vliv aplikace prostorového zobrazování v procesu učení na studijní výsledky žáků v závislosti na některých složkách prostorové inteligence. Rozpracováním teorie dané specifické oblasti didaktických prostředků se práce usiluje o příspěvek k rozvoji didaktiky v kontextu rostoucího významu technologií pro podporu vzdělávání. KLÍČOVÁ SLOVA: vzdělávání, didaktické prostředky, prostorové zobrazování, didaktická specifika prostředků prostorového zobrazování, prostorová inteligence
|
|
Vizualizační nástroje pro 3D podporu výuky
Mutl, Josef ; Lustig, Stanislav (vedoucí práce) ; Prokýšek, Miloš (oponent)
Náplní této bakalářské práce je zmapování existujících vizualizačních nástrojů a zhodnocení jejich využitelnosti pro 3D podporu výuky. Podstatnou část práce tvoří realizace modelového řešení 3D vizualizace historického objektu - hradu a zámku v Polné. V teoretické části práce jsou popsány informační zdroje z oblasti výukových objektů a tvorby 3D modelů. Jsou představeny konkrétní možnosti praktické realizace 3D vizualizace historického objektu a navrženy oblasti její implementace do života společnosti, přičemž je kladen důraz na oblasti vzdělávací. V části praktické je nejprve představena vlastní realizace modelového řešení 3D vizualizace historického objektu. Následuje popis pilotáže modelu do výuky. Na závěr jsou představeny výsledky ověření aplikace a formulovány závěry a doporučení pro školskou praxi.
|
| |
| |
|
Podpora výuky grafiky v oblasti matte-paintingu
Vachuda, Tomáš ; Lustig, Stanislav (vedoucí práce) ; Prokýšek, Miloš (oponent)
NÁZEV: Podpora výuky grafiky v oblasti matte-paintingu AUTOR: Tomáš Vachuda KATEDRA (ÚSTAV): Katedra informačních technologií a technické výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Stanislav Lustig ABSTRAKT: Tato práce slouží nejen jako příručka pro zájemce o problematiku Matte paintingu, ale i jako obecný návod na docílení realistické fotomanipulace. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části popisuje náplň a samotnou podstatu této techniky. Přibližuje její historii a popisuje tradiční nástroje, které se při technice využívaly dříve a digitální nástroje, které se využívají nyní. Vysvětluje základní pravidla, díky jejichž dodržování lze dosáhnout fotorealistických výsledků. Praktická část se opírá o část teoretickou a předvede konkrétní a detailní postup, jehož výstupem bude profesionální fotomontáž. Hlavním cílem práce je přiblížení této techniky široké veřejnosti. Běžným lidem je tento pojem často neznámý, přestože se s jeho vizuální podobou setkáváme ve většině filmů či v reklamách. Praktická část v podobě tutorialu by měla sloužit jako výukový materiál, který čtenáře naučí nejen technice matte paintingu, ale i pokročilé manipulaci s daným grafickým softwarem. Práce je psána formou takovou, aby zaujala a poučila jak začátečníka, tak pokročilého, který se o tuto tematiku zajímá. KLÍČOVÁ...
|
| |
| |
|
Sbírka úloh pro podporu výuky 3D grafiky
Dostál, Radek ; Prokýšek, Miloš (vedoucí práce) ; Rambousek, Vladimír (oponent)
Název: Sbírka úloh pro podporu výuky 3D grafiky Anotace: Bakalá ská práce je zam ena na vytvo ení metodických a pracovních list na podporu výuky 3D po íta ové grafiky. Práce se d lí na teoretickou ást vymezující teoretický rámec nutný ke správné tvorb tvo ivých úloh a praktickou ást, která se zabývá vytvo ením metodických a pracovních list , které by m li sloužit jako jeden z prost edk pro u itele a žáky k získávání a upev ování nových poznatk . Veškeré metodické a pracovní listy jsou vytvo eny s využitím programu Cinema 4D. Klí ová slova: U ební úloha, Tvo ivá úloha, Cinema 4D.
|
|
Didaktické aspekty využití prostorového zobrazování
Prokýšek, Miloš ; Rambousek, Vladimír (vedoucí práce) ; Adámek, Petr (oponent) ; Nikl, Jiří (oponent)
Předmětem zkoumání této disertační práce je fenomén prostorového zobrazování a jeho funkční specifika a možnosti z hlediska didaktiky. Studie se zabývá problematikou vymezení prostorového zobrazování jako didaktického prostředku, identifikací jeho didaktických a funkčních specifik a zkoumáním vztahu prostorového zobrazování a kognitivních procesů. V rámci práce je empiricky ověřován vliv aplikace prostorového zobrazování v procesu učení na studijní výsledky žáků v závislosti na některých složkách prostorové inteligence. Rozpracováním teorie dané specifické oblasti didaktických prostředků se práce usiluje o příspěvek k rozvoji didaktiky v kontextu rostoucího významu technologií pro podporu vzdělávání.
|