Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 133 záznamů.  začátekpředchozí114 - 123další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Fostering Competences in investigating situations ( workshop )
Tichá, Marie ; Koman, M.
Workshop possibilities of fostering teacherďs competence (A) to search for "the mathematical core" of "mathematical" or "real (non-mathematical)" situations and (B) to orientate concrete situation with regard to mathematical topic and/or solving method.
The world of mathematics emerging from the childďs experience in czech schools
Kuřina, F. ; Hošpesová, A. ; Tichá, Marie
Study showes some interesting coherence dealing with verbal and non-verbal modes of expression. Samples of comments dealing with the evaluation of teachersď ways of teaching a their atti to children.
Towards developing teachersď ability for grasping situations
Koman, M. ; Tichá, Marie
The authors deal with cultivation of grasping of real situations by teachers as well as pupils. They outline the role of "grasping situations" for the development of cognitine abilities. Thy put stress on formulation ofquestions, creation of problems and interpretation of results.
K formování názorů učitelů na charakter matematického vzdělávání
Tichá, Marie
Příspěvek vychází z přesvědčení, že rozhodující vliv na charakter matematického vzdělávání má učitel. Zdůrazňuje se v něm nutnost pomoci učitelům posunout těžiště jejich působení na žáky od role "předavatele" informací k roli nositele výzev, otázek, problémů, tvůrce klimatu. Jsou uvedeny náměty, jak rozvíjet a kultivovat přesvědčení (belief) učitelů a naše dosavadní zkušenosti a výsledky práce s učiteli.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 133 záznamů.   začátekpředchozí114 - 123další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
3 TICHÁ, Markéta
1 TICHÁ, Miroslava
3 Tichá, Magdalena
3 Tichá, Magdaléna
1 Tichá, Marcela
42 Tichá, Marie
3 Tichá, Markéta
3 Tichá, Martina
15 Tichá, Michaela
2 Tichá, Monika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.