Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  předchozí11 - 20  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Inscenační práce s dětmi dvou skupin na různých ZUŠ
Žáková, Dana ; Provazník, Jaroslav (vedoucí práce) ; Vostárek, Karel (oponent)
V této práci jsem se věnovala popisu inscenačního procesu v projektu s dětmi na dvou různých školách. Jednalo se nejen o propojení těchto dvou škol společnou prací na inscenaci, ale zároveň o práci tří různých dětských skupin. Tato práce v sobě zahrnuje charakteristiku skupin i se společnými důvody, pro které se tento projekt uskutečnil. Společně s konkrétními cíli tak navazují na samotný inscenační proces od volby předlohy, rozboru až po dramaturgickorežijní koncepci a úpravy. Pozornost je věnována i loutkářským prostředkům, jejich praktickému využití v inscenačním procesu spolu s inspirací japonským divadlem. Stěžejní částí této práce je samotný popis inscenačního procesu s jeho fázemi v jednotlivých skupinách na konkrétních příbězích. V závěru je pak společně s hodnocením popsán proces proměn inscenace od předpremiéry po reprízy a stručné shrnutí celého tohoto projektu.
Inscenační proces se skupinou dívek dramatického kroužku
Oplatek, František ; Ulrychová, Irina (vedoucí práce) ; Vostárek, Karel (oponent)
Cílem této bakalářské práce je popis roční činnosti dramatického krouţku působícího na základní škole v Bechyni ulice Školní. Práce zachycuje průběh inscenačního procesu směřujícího ke vzniku divadelního představení, jehoţ námětem se stal příběh Stará ţena a chlapec, kterého pohodili z knihy Jáchyma Topola Trnová dívka. Práce obsahuje informace o skupině, pasáţe o tematických východiscích, dále pak informace o realizaci a prezentaci divadelního projektu. Mapuje také vliv této práce na skupinu. Odráţí tedy pedagogické i divadelní aspekty procesu a pokouší se pojmenovávat moţné klady i zápory mé práce vedoucího dramatického krouţku. Důleţitým aspektem bakalářské práce je můj pokus o vhled do činnosti ?běţného? školního krouţku a zachycení cesty k divadelnímu tvaru právě v těchto poměrně specifických podmínkách.
Zástup - dramatizace povídky Raye Bradburyho
Maděryč, Vojtěch ; Provazník, Jaroslav (vedoucí práce) ; Vostárek, Karel (oponent)
V práci jsem se pokusil přiblížit proces inscenační tvorby se středoškoláky. Na předloze, která je svou tematikou blízká dospívajícím již po několik generací, jsem chtěl ukázat, jaké možnosti skýtají méně obvyklé výrazové prostředky, které jsou díky dostupné moderní technice k dispozici. Žáky základní umělecké školy jsem tak vedl k rozvoji jejich estetického vnímání. V jednotlivých kapitolách se zabývám vznikem představení od výběru předlohy, přes rozbor textu a inscenační proces až po specifika reprízování. Na zřeteli jsem měl neustále charakteristické rysy věkového období pubescence a adolescence. Na základě těchto poznatků a s ohledem na osobnosti jednotlivých žáků jsem volil metody a techniky práce i jejich náročnost. Práce by měla být ukázkou a případně inspirací, jak je s dospívajícími možno pracovat na divadelním tvaru a zároveň rozvíjet jejich osobnostní a sociální dovednosti.
Rok s dětským divadelním souborem Roztočená vrtule
Rezková, Kateřina ; Ulrychová, Irina (vedoucí práce) ; Vostárek, Karel (oponent)
Bakalářská práce se zabývá inscenačním procesem s dětským divadelním souborem Roztočená Vrtule ve věku od sedmi do patnácti let. Je v ní zachycena diagnostika skupiny, jeţ byla východiskem pro volbu tématu a literární předlohy, tak aby byly naplněny potřeby dětí. Inscenace vychází z předlohy Jacquesa Préverta - Pohádky pro nehodné děti v překladu Heleny a Adolfa Kroupových. Práce podrobně popisuje průběh jednoho školního roku - vývoj divadelního projektu, který byl inspirován improvizacemi a etudami souboru v přípravné fázi inscenace, při tvorbě postav, scény, kostýmů a rekvizit. Zaznamenává tvarování, výslednou prezentaci, budoucí změny provedené na základě reflexí, zaměřuje se na pedagogický, sociální a divadelní přínos jednotlivci i celé skupině.
Use of an object and working with it in dramatic education
Moravčíková, Monika ; Provazník, Jaroslav (vedoucí práce) ; Vostárek, Karel (oponent)
Témou diplomovej práce je predmet ajeho využitie v dramatickej výchove. V jednotlivých kapitolách sa zaoberá predmetom a jeho možnosťami práce v dramatickej hre. Práca vychádza zo vzťahu predmet a dieťa a jeho vlpyv na zmyslové vnímanie dieťaťa prostredníctvom výrazových prostriedkov predmetu. Hl'adá spojitosti medzi predmetom a priestorom, medzi pohybovými, výtvarnými a hudobnými činnosťami v rámci dramatickej hry. Podl'a sposobu použiti a práce s predmetom vysvetl'uje jeho funkcie, ktoré nadobúda v priebehu hry, do ktorej spadá i funkci a predmetu ako bábky. V praktickej časti diplomovej práce predstavuje predmet ako jeden z možných prostriedkov na rozvíjanie zmyslového vnímania, pohybových dovedností, tvorivosti a fantázie.
Možnosti využití divadelní masky při práci v dramatické výchově s dětmi nad 12 let
Ferklová, Alžběta ; Vostárek, Karel (vedoucí práce) ; Marušák, Radek (oponent)
Tato magisterská práce se věnuje použití divadelní masky při práci s dětmi v dětském divadelním souboru. Práce se zaměřuje na smysl a funkci masky, specifika hraní s maskou a zásady používání masky při práci s dětmi. Dále se zabývá praktickým použitím divadelní masky a to konkrétně prací s larvální, charakterní a neutrální maskou. Práce také popisuje charakteristiku a specifika hraní s jednotlivými druhy masek a zaměřuje se na to, co jednotlivé masky nabízí dětem, co se tedy díky nim děti učí. Součástí kapitol je i metodický postup a konkrétní příklady cvičeních pro práci s maskou.
Divadlo v Dlouhé dětem
Kostrhunová, Alžběta ; Machková, Eva (vedoucí práce) ; Vostárek, Karel (oponent)
V této práci se zabývám problematikou divadla pro děti v Čechách. V první části se snažím nastínit specifika divadla pro děti, jejich odrazu v čase a možnosti vlivu divadla na dítě. Ve druhé části se zaměřuji na Divadlo v Dlouhé, jež se pravidelně věnuje tvorbě pro děti. Důkladněji se věnuji inscenacím od Jana Borny: Malá vánoční povídka aneb Jak jsem se ztratil, Kdyby prase mělo křídla a Myška z bříška.Všímám si dominantních prvků a jednotlivých složek inscenace a reakcí dětského publika na ně. Součástí této práce jsou i dva rozhovory s tvůrci - režisérem Janem Bornou a hercem Martinem Matejkou a výtvarné počiny malých diváků na základě zhlédnutých inscenací.
Práce na divadelním tvaru se studenty pedagogické školy
Kopecká, Aneta ; Ulrychová, Irina (vedoucí práce) ; Vostárek, Karel (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje cestě při vytváření divadelního představení středoškolskými studenty a studenty vyšší odborné školy pedagogické. První část práce je zaměřena na celkové možnosti a připravenost mládeže pro práci na divadelním představení. Druhá část obsahuje dokumentaci práce, ukázky zápisů z lekcí a rozbory dramatických aktivit, které předcházely divadelnímu představení a práci na divadelním tvaru a jeho následné fixaci. Třetí část se zabývá analýzou textů různých verzí příběhu Kráska a Zvíře a zejména rozborem dramatického textu Františka Hrubína, podle něhož je inscenace souboru zdramatizována a upravena.
Využití dramatické výchovy na 1. stupni ZŠ k zpracování pověstí
Čuban, Milan ; Marušák, Radek (vedoucí práce) ; Vostárek, Karel (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá přípravou a realizací projektu s historickými tématy prostřednictvím dramaticko výchovných metod a technik. Projekt byl realizován ve třech samostatných blocích se dvěma třídami třetího ročníku základní školy v Litvínově ? Hamru. Cílem projektu bylo přiblížit dětem historii regionální a národní na základě pověstí O praotci Čechovi, hradu Rýzmburk a Zlatá trojka.
Cesta k divadelnímu tvaru se skupinou dospívajících
Pajanková, Naděžda ; Provazník, Jaroslav (vedoucí práce) ; Vostárek, Karel (oponent)
Bakalářská práce se zabývá inscenačním procesem se souborem mladých ve věku od třinácti do osmnácti let. Je v ní zachycena diagnostika skupiny, jež byla východiskem pro zvolený námět. Předlohou se staly dvě legendy ? Svatá noc a Betlémské děcko ? z knihy Legendy o Kristu švédské autorky Selmy Lagerlöfové (přel. Emil Walter). Na základě analýzy obou textů byla vypracována dramaturgicko-režijní koncepce, která ovlivnila vznik scénáře. Ten byl inspirován též improvizacemi a etudami souboru v přípravné fázi zkoušení. Práce dále zachycuje hlavní metody inscenačního procesu, jeho průběh, výsledný tvar i následnou reflexi.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   předchozí11 - 20  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.