|
Rozbor modelu FARM a možnosti využití modelů v rámci optimalizace hospodaření
URBÁNKOVÁ, Jana
Práce se zabývá základním rozdělením matematických modelů , popisuje metody pro hodnocení trvalé udržitelnosti zemědělských podniků a zaměřuje se především na bilance živin, organické hmoty a energie. Dále jsou zmíněna některá opatření pro optimalizaci hospodaření zemědělského podniku. Praktická část se zabývá popisem matematicko-statistického modelu FARM, který slouží ke zpracování základních dat o zemědělském hospodaření.
|
|
Analýza a dopady současných požadavků společnosti na budoucí využití historických budov v centru Prahy
Urbánková, Jana ; Šulcová, Irena (vedoucí práce) ; Kouba, Vojtěch (oponent)
Diplomová práce zabývá vlivem dnešních požadavků společnosti na možné změny historických budov centra Prahy. Cílem práce je analyzovat současný stav trendů a zhodnotit jednotlivé dopady na historické nemovitosti centra Prahy. Dnešní trendy spočívají především v odlišných představách na kulturu bydlení, na odlišnou organizaci práce a v neposlední řadě také v nárocích na ekologickou šetrnost budov. Přizpůsobování se těmto vlivům má jako důsledek výstavbu nových budov a významné zásahy do historických budov. Pro harmonický udržitelný rozvoj území je však třeba kompromis ekonomických, sociálních a environemtnálních zájmů. Pokud se kompromis nepodaří naplnit bude město v některé z těchto oblastí nefunkční.
|
|
Rozdíly ve využití dramatické výchovy v základních školách a volnočasových centrech
URBÁNKOVÁ, Jana
Hlavním tématem této bakalářské práce je porovnání rozdílů ve využití dramatické výchovy v základních školách a volnočasových centrech. Teoretická část se zabývá nejen pojmem dramatická výchova, ale také stručně nastiňuje její historický vývoj u nás. Dále se zaměřuje na školní i mimoškolní dramatickou výchovu a následně porovnává rozdíly ve využití dramatické výchovy v základních školách a volnočasových centrech. Cílem praktické části je porovnat rozdíly ve využití dramatické výchovy ve vybraných základních školách a volnočasových centrech. Také si klade za cíl zjistit přednosti a nedostatky dramatické výchovy v těchto vybraných zařízeních.
|
| |