Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 42 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Flétnista Vojtěch Lindaur
Benetková, Marie ; PIVODA, Radomír (vedoucí práce) ; VÁLEK, Jiří (oponent)
Diplomová práce „Flétnista Vojtěch Lindaur“ popisuje životní osudy Vojtěcha Lindaura, významné hudební osobnosti západních Čech druhé poloviny 20. století. Zachycuje jeho uměleckou dráhu, počátky studia hry na flétnu, působení v Divadle J. K. Tyla v Plzni i v Plzeňském rozhlasovém orchestru. Zaměřuje se na flétnistovu pedagogickou praxi, aktivity v oblasti komorní hry a nahrávací činnost. Vzpomínky flétnistových kolegů přibližují lidský portrét Vojtěcha Lindaura. Součástí práce je seznam skladeb flétnistou interpretovaných při koncertních večerech západočeské pobočky Svazu českých skladatelů a koncertních umělců, soupis operních premiér provedených během Lindaurovy rozsáhlé praxe orchestrálního hráče a rejstřík flétnistových nahrávek pořízených v plzeňském rozhlase.
Český flétnista Jiří Válek
Zeráková, Jana ; Jarkovská, Jana (vedoucí práce) ; PIVODA, Radomír (oponent)
Cílem této práce bylo vytvořit pokud možno detailní a ucelený portrét osobnosti významného českého flétnisty prof. Jiřího Válka. Práce se zabývá jeho životem, studiem a uměleckou činností. Věnuje se jeho působení v předních hudebních tělesech, jako je např. České noneto či Česká filharmonie. V práci se nachází poznatky též o Válkově pedagogickém působení na konzervatoři, ale zejména na Akademii múzických umění, jeho nejúspěšnějších žácích a o porotcování na hudebních soutěžích. Část práce je věnována jeho aktivní činnosti v oblasti skladatelské a jazzu.
Sólo pre flautu v tvorbe českých a slove nských autorov po roku 1989
Bandúrová, Zuzana ; PIVODA, Radomír (vedoucí práce) ; HAVLÍK, Jaromír (oponent)
Práca "Sólo pre flautu v tvorbe českých a slovenských autorov po roku 1989" katalogizuje skladby pre flautu sólo, flautu a klavír (čembalo), flautu a elektroniku, flautu a sláčikový kvartet a flautu so sprievodom orchestra, ktoré boli napísané po "zamatovej" revolúcií. Obsahuje všetky dostupné informácie a zároveň interpretační rozbor k skladbám, ktoré som mala možnosť interpretovať, alebo ich považujem za kľúčové diela. Prílohou práce sú dva rozhovory s profesormi Vladimírom Bokesom a Marekom Kopelentom, ktoré majú za úlohu priblížiť obdobie a tvorivú atmosféru po roku 1989.
Flétnová tvorba členů skupiny Les six
Kozáková, Adéla ; PIVODA, Radomír (vedoucí práce) ; HLAVÁČ, Jiří (oponent)
Předkládaná práce se zaměřuje na flétnový repertoár skladatelů tzv. Pařížské šestky (G. Auric, D. Milhaud, L. Durey, A. Honegger, F. Poulenc a G. Tailleferre). V úvodní části se zaměřujeme na základní vymezení uměleckého a kulturního kontextu, ve kterém se toto seskupení ustavilo, jak co se týče hudebních (spolupráce s E. Satiem a dalšími), tak literárních (J. Cocteau) vlivů. Následně věnujeme jednotlivé kapitoly každému členovi Pařížské šestky, podáváme stručnou informaci o jeho životě a tvorbě a samostatné analýze podrobujeme jeho kompozice pro flétnu.
Flétna v tvorbě hudebních skladatelek
Nešverová, Anna ; VÁLEK, Jiří (vedoucí práce) ; PIVODA, Radomír (oponent)
Diplomová práce s názvem "Flétna v tvorbě hudebních skladatelek" pojednává jak už sám
Pikola - Historický vývoj, stavba a využ ití v sólové, komorní a orchestrální hudbě
Brogelová, Aneta ; PIVODA, Radomír (vedoucí práce) ; VÁLEK, Jiří (oponent)
Bakalářská práce "Pikola - historický vývoj, stavba a využití v sólové, komorní a orchestrální hudbě" pojednává o pikole, nástroji příbuzném příčné flétně. První kapitola seznamuje čtenáře s historií jak příčné flétny, tak pikoly. Věnuje se popisu konstrukčních změn a funkce nástrojů od nejstarších dob až po současnost. Ve druhé kapitole se zaměřuji pouze na pikolu, na její stavbu, materiály, ze kterých může být vyrobena (kov, dřevo). Zároveň uvádím významné světové výrobce pikoly a pozornost věnuji i péči o tento nástroj. Třetí kapitola pojednává o možnostech využití pikoly, a to jako sólového nástroje, člena komorního souboru nebo součást symfonického či operního orchestru.
Význačné interpretační osobnosti flétnové skupiny Janáčkovy filharmonie Ostrava
Kutmonová, Denisa ; VÁLEK, Jiří (vedoucí práce) ; PIVODA, Radomír (oponent)
Na pozadí vzniku Janáčkovy filharmonie Ostrava a jeho komorních souborů , popisuji působení jednotlivých flétnistů v tomto hudebním tělese. Cílem této práce bylo získat ucelený přehled o nejvýznačnějších interpretačních osobnostech flétnové skupiny.
Aaron Copland a jeho Duo pro flétnu a klavír
Jarkovská, Jana ; VÁLEK, Jiří (vedoucí práce) ; PIVODA, Radomír (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá osobností a tvorbou amerického skladatele 20. století Aarona Coplanda. V první části přináší jeho životopis a přehled nejvýznamnějších děl. Druhá část práce je věnována Coplandovu Duu pro flétnu a klavír z roku 1971. Kromě historického kontextu vzniku díla a charakteristiky skladby zahrnuje též interpretační analýzu a rozbor nahrávek Dua.
Béla Bartók a jeho Suite Paysanne Hongroise
Nešverová, Anna ; VÁLEK, Jiří (vedoucí práce) ; PIVODA, Radomír (oponent)
Bakalářská práce Béla Bartók a jeho "Suite Paysanne Hongroise" pojednává o životě Bély Bartóka, o jeho sběru lidových písní, sběratelských cestách a o skladbě Suite Paysanne Hongroise pro flétnu a klavír. První kapitola se zabývá výhradně skladatelovým životem a jeho skladatelským vývojem. Druhá kapitola je věnována sběru písní a zejména tomu, jak Bartók při sběru lidových písní postupoval, k čemu ho písně inspirovaly a jak provázely celý jeho život. Závěrečná kapitola se zabývá skladbou "Suite Paysanne Hongroise" se zaměřením na verzi pro flétnu a klavír. Na konci práce je zařazena obrazová a notová příloha. Na přiloženém CD je také původní nahrávka písní, ze kterých Bartók při skládaní "Suite Paysanne Hongroise" vycházel.
Flétna v díle J.S.Bacha
Jakubcová, Anna ; PIVODA, Radomír (vedoucí práce) ; VÁLEK, Jiří (oponent)
Bakalářská práce se zabývá kompozicemi Johanna Sebastiana Bacha, ve kterých nalezneme flétnový part. Představuje souhrn těchto děl-od kantát, mší, braniborských koncertů až po nejdůležitější sonáty. Zmiňuje též skladby, které s největší pravděpodobností nejsou autentické, ale v minulosti byly Bachovi přisuzovány. Do seznamu jsou též zařazeny transkripce, které se v dnešní době hrávají na flétnu (například Suity pro sólové violoncello BWV 1007-12). Práce má sloužit k přehlednému vyhledávání informací týkajících se daných skladeb. Dle chronologického výčtu je možno určit místo vzniku a účel kompozic. Detailnější informace pak nalezneme v jednotlivých kapitolách zaměřených na určité žánry a formy. Pro přiblížení dobové interpretace je zařazena kapitola o Helmuthovi Rillingovi a jeho vnímaní děl Johanna Sebastiana Bacha.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 42 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.