Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 43 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Daňové dopady přeměn obchodních společností
Moder, Patrik ; Pavlík, Jiří (oponent) ; Kopřiva, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá přeměnami obchodních společností se zaměřením na daňové dopady těchto procesů. Úvodem této práce charakterizujeme teoretická východiska práce, ve kterých objasňujeme charakteristiky jednotlivých obchodních společností, přeměn obchodních společností a právní, účetní a daňové aspekty přeměn těchto společností. Vlastní návrhy se zabývají modelovým příkladem, který je zaměřen na fúzi dvou společností s ručením omezeným a vymezením jejich účetních a daňových dopadů této přeměny.
Pojem synthesis ve spisu De compositione verborum Dionýsia z Halikarnássu
Pavlík, Jiří ; Dostálová, Růžena (vedoucí práce) ; Muchnová, Dagmar (oponent)
Text se týká rétorické teorie, stylistiky a dějin literární kritiky. Zabývá se teoretickou koncepcí stylu prezentovanou Dionýsiem z Halikarnássu v díle De compositione verborum, ve kterém se styl pojednává se zřetelem k své skladebné stránce, takzvané synthesi (). Práce je založena na kritické četbě a analýze primární a sekundární literatury. Poskytuje přehled moderního bádání o jednotlivých otázkách a prezentuje problematiku synthese v kontextu současného zájmu o helénistickou eufonickou poetiku. Po dvou úvodních kapitolách věnovaných dochované Dionýsiově literárněkritické tvorbě a rukopisné tradici a struktuře textu De compositione verborum poskytuje seznámení s Dionýsiovým konceptem synthese a jeho historickým a systémovým pozadím. Třetí kapitola práce se zabývá vymezením synthese vůči další oblasti stylu, která spočívá ve výběru slov () a nad kterou podle Dionýsia synthesis svým estetickým efektem vyniká. V další kapitole se představují tři modely pojímání synthese, které se v De compositione verborum objevují různou měrou. Těžiště Dionýsiova výkladu je v třetím z nich, který spočívá v estetických hodnotách akustických vjemů. Hlavními příčinami krásné a příjemné synthese jsou podle Dionýsia fonetické a rytmické vlastnosti posuzovaných textů. Následující dvě kapitoly práce se proto zabývají úlohou...
Podnikatelské a společenské aktivity V.F. Červeného a jeho synů v kontextu rodinného života a politicko-hospodářského rozmachu národně uvědomělé české společnosti
Pavlík, Jiří
Období, v němž začal V. F. Červený rozvíjet svou podnikatelskou činnost, je v nástrojařském oboru charakterizováno cílevědomým úsilím o zlepšení dechových nástrojů prostřednictvím zdokonalování jejich stavby, popřípadě vytvářením různých nástrojových modifikací. Tyto snahy odpovídaly tendencím novoromantické hudby, která hledala nové zvukové barvy. Proto požadovala nástroje s dokonalejším laděním a přední evropští nástrojaři se snažili vycházet těmto novým požadavkům maximálně vstříc. Následný nebývalý rozvoj dechových hudeb, především pak vojenských, ke kterému ve druhé polovině 19. století došlo, byl jednoznačně umožněn rozvojem žesťového nástrojařství a jeho přeměnou na tovární formu výroby, avšak s rozdílnou mírou zachování rukodělné práce v jednotlivých závodech. Tento proces probíhal na pozadí sílící průmyslové revoluce a ekonomického liberalismu v Rakousku, později v Rakousko - Uhersku. 1 Rozhodujícími pro počáteční podnikatelské úspěchy V. F. Červeného se staly zejména jeho hudební vlohy a mimořádný technicko-konstrukční talent. Zpočátku sice vyráběl -podobně jako mnoho jiných výrobců- nástroje již konstrukčně osvědčené, přitom se ale zaměřil na jejich precizní provedení. Velmi brzy však rovněž začal představovat i svá první vylepšení. Červeného nástroje se staly již záhy vysoce ceněné, i když ve...
The Mystery of the Woman and the Beast: Rhetorical-Narrative Analysis of Revelation 17:1 - 18
Schejbal, Michal ; Lukeš, Jiří (vedoucí práce) ; Pavlík, Jiří (oponent)
Tajemství ženy a šelmy rétoricko-narativní analýza Zjevení 17:1-18 Tato diplomová práce nazvaná "Tajemství ženy a šelmy" se snaží odkrýt tajemné poselství Zjevení 17:1-18 použitím rétoricko-narativní analýzy na text. Tato analýza zahrnuje specifickou metodologii postavenou na syntéze rétorického a narativního kriticismu spolu se zvláštní pozorností k argumentačním prostředkům. Koncepce práce je postavena na porozumění poselství textu sama o sobě, které je předáváno primárně svým vlastním implicitním posluchačům, a které se distancuje od předčasného teologizování, které se často objevuje právě při práci s knihou Zjevení. Díky narativnímu zaměření práce je značný prostor věnován analýze apokalyptické literární tradice a literárním aspektům samotné knihy. Pozornost je věnována původu apokalyptické tradice, stejně tak jejímu žánru, spolu s jejími specifickými motivy a funkci. Kniha Zjevení je viděna jako součást dlouho se vyvíjející apokalyptické tradice, s níž sdílí některé společné rysy, zatímco je sama o sobě stále originální. Unikátní kvality Zjevení jsou pak plně prozkoumány v následující kapitole. Zvláštní pozornost je věnována žánru, obraznosti, intertextualitě a struktuře knihy. Tyto elementy přispívají k tajemné povaze knihy, protože rozšiřují její význam a fungují jako silný argumentační nástroj....
Citování biblických textů ve vybraných spisech apoštolských otců
Dittrich, Šimon ; Pavlík, Jiří (vedoucí práce) ; Dus, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá otázkou, jakým způsobem sedm vybraných spisů apoštolských otců cituje biblické texty. Po úvodním pojednání o samotném termínu "apoštolští otcové" následuje první část práce, která vysvětluje dále používané klíčové pojmy - citaci, smíšenou citaci, aluzi, parafrázi, biblický jazyk a exemplum. V druhé, hlavní části jsou podrobně probírány citace v rámci jednotlivých děl. Práce odpovídá i na otázku, ze kterých biblických knih jednotliví autoři čerpali, ale více pozornosti je věnováno způsobu využívání citátů. Za účelem co nejobjektivnějšího srovnání situace citací v jednotlivých spisech byl u každého díla zjištěn celkový počet všech citátů, délka všech citátů dohromady a také délka celého spisu, která byla vyjádřena v počtu normostran. Tak bylo dosaženo především dvou významných veličin - procentuálního množství citátů ve spise a četnosti citátů vyjádřené v počtu citátů na jednu normostranu. Dále byla pozornost věnována úloze citátů v jednotlivých dílech se zřetelem k jejich žánru. Nejvyšší procentuální množství citací se nachází v 1. Klémentově listu a většina z nich je v něm použita pro zvýšení autority požadavků, jež jsou hlavním motivem psaní dotyčného dopisu. Největší četnost citací se objevuje v Listu Barnabášově a podstatná část z nich je výkládána, což vyplývá z žánru...
Antithese a jejich funkce v Kázání na hoře
Janovská, Kristýna ; Lukeš, Jiří (vedoucí práce) ; Pavlík, Jiří (oponent)
Bakalářská práce pod názvem "Antithese a jejich funkce v Kázání na hoře" se zabývá rozborem šesti Ježíšových antithesí, které jsou součástí Kázání na hoře v Matoušově evangeliu. Cílem práce bylo provést analýzu těchto antithesí v souvislosti zasazení do kontextu židokřesťanské obce, která se po roce 70 n. l. nacházela v jisté existenciální krizi. Evangelista Matouš byl s největší pravděpodobností křesťan z Židů než z pohanů, což vedlo k jeho snaze na Ježíši jako Židu ukázat vztah k Zákonu, který nepomíjí a je stále aktuální. Každá antithese je započata odkazem na starozákonní přikázání či ustanovení, po kterém následuje Ježíšova interpretace, kterou potvrzuje svou autoritu Bohem povolaného Mesiáše, který vyvádí lid z otroctví hříchu. Ježíš je novým Mojžíšem, který starozákonní ustanovení či přikázání staví do světla větší spravedlnosti. Mými zásadami pro rozbor těchto antithesí bylo užití metod a poznatků moderního bádání společně s narativní metodou. Mou snahou bylo ukázat Ježíše ve světle toho, jenž zachovává Zákon a naplňuje, co bylo řečeno ústy proroků.
Momenty překvapení a zvratu ve vybraných podobenstvích Lukášova evangelia
Najbrtová, Michaela ; Lukeš, Jiří (vedoucí práce) ; Pavlík, Jiří (oponent)
Tato práce se zaměřuje na momenty překvapení a momenty zvratu ve vybraných textech Lukášova evangelia: v podobenstvích uvedených postavou "jednoho bohatého muže". Nejprve teoreticky zkoumá podobenství jako fenomén, představuje zvláštní důrazy Lukášovy teologie, přibližuje souvislosti Ježíšovy a Lukášovy doby a věnuje se rétorice a její kritice. Ve vybraných podobenstvích pak hledá momenty překvapení a zvratu a ukazuje jejich význam s využitím prvků rétorické analýzy. K podobenstvím přistupuje uvnitř jejich bezprostředního rámce, a zároveň i v ceLu konkrétní Ježíšovy řeči, tak jak ji podává Lukášovo evangelium. Zjišťuje jejich vnitřní souvislost i jejich souvislost ceLem Lukášova díla. Představuje uchopení tématu a jeho posun v následujících podobenstvích, s vědomím metonymické hustoty podobenství a s vědomím jejich formy a obsahu, které jsou ve vybraných textech provázány se zasahujícím efektem, a to právě v momentech překvapení a zvratu.
Aristides Quintilianus a postavení jeho spisu Peri músikés mezi dochovanými hudebně-teoretickými spisy
Slavíková, Marcela ; Fischerová, Sylva (vedoucí práce) ; Dykast, Roman (oponent) ; Pavlík, Jiří (oponent)
Dochované antické řecké muzikologické spisy vykazují značné shody ve výkladech o hudební teorii, i když některé z nich jsou od sebe vzdáleny až sedm století. Cílem této disertační práce je dokázat, že tyto shody nejsou dány zastavením vývoje hudby, ale spíše skutečností, že hudební teoretikové římské doby měli ve zvyku pracovat výhradně s prameny, a to i několik století starými, aniž by se ohlíželi na reálný stav, v němž se hudba nacházela v jejich době. Mezi takové hudební teoretiky patří i Aristides Quintilianus, autor 3. stol. n. l., pod jehož jménem máme dochován spis Peri músikés o třech knihách. Součástí disertace je stanovení a popis předpokládaných vývojových změn v praxi, které lze vypozorovat ze svědectví nemuzikologických spisů a notačních zápisů, a představení spisu Aristida Quintiliana jako takového i v kontextu ostatního antického muzikologického bádání. Dále je předložen překlad a komentář první knihy Aristida Quintiliana, která by měla odrážet vývoj hudby, a konečně na základě srovnání vybraných pasáží z této knihy s paralelními pasážemi z jeho předchůdců stanovena Aristidova pramenná základna.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 43 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
13 PAVLÍK, Jakub
31 PAVLÍK, Jan
13 Pavlík, Jakub
31 Pavlík, Jan
2 Pavlík, Jaroslav
2 Pavlík, Jonáš
3 Pavlík, Josef
2 Pavlík, Jozef
31 Pavlík, Ján
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.