Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  předchozí11 - 14  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rozdílné přístupy ke ztvárnění rolí, jejichž základem je textová předloha veršovaná nebo prozaická
Pádivá, Nikola ; Pleštilová, Miroslava (vedoucí práce) ; Hlavica, Lukáš (oponent)
Tématem této diplomové práce jsou rozdílné přístupy při ztvárnění rolí, jejichž základem je textová předloha veršovaná nebo prozaická. Její náplní bylo zabývat se možnými hereckými přístupy k roli a možnou prací s textem skrze osobní zkušenost. V průběhu studia se posluchači herectví setkají s dramaty veršovanými i prozaickými. Obsahem práce je osobní zamyšlení nad zkoušením jednotlivých her a nad důležitostí studijních poznatků pro další profesní vývoj autorky. Na základě jejích tří nejvýraznějších rolí (Hippodamie, Zuzana v inscenaci Kříž u potoka a Alexandra v inscenaci Markéta, dcera Lazarova) autorka vygenerovala podtitul práce ?Setkání s Hippodamií, Zuzanou a Alexandrou aneb všechno je věčně v procesu aneb jde o pravdu.? Druhá část podtitulu byla stanovena z důvodu velkého výskytu těchto dvou uvedených motivů ? věčný proces a hledání pravdy.
Herecká stylizace a psychologický realismus - motivace jednání a výběr výrazových prostředků
Klepáčková, Klára ; Pleštilová, Miroslava (vedoucí práce) ; Grossmannová-Málková, Marie (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na herecké sebepoznání skrze absolventské role Markéty Lazarové z představení Markéta, dcera Lazarova a Niny Zarečné z Racka. Volba těchto protikladných inscenačních stylů, hereckých přístupů a motivů umožňuje herci uvědomit si lépe sebe sama, své herecké potřeby a nedostatky. S ohlédnutím na minulý rok a s odstupem zjistíme, že tato práce tak získává na důležitosti nejen jako diplomová práce, ale i potřebná sebereflexe, která by se v jiném případě neuskutečnila. Je zde shrnuta kompletní práce na rolích, od samého počátku, od první čtené, přes aranžovací zkoušky, po generálkový týden a premiéru. Zdůrazněna je důležitost domácích příprav, inspirací z jiných zdrojů, z filmů, z literárních děl, z hudby atd. Práce je doplněna praktickými radami, které student nasbírá v průběhu studia či čtením děl jako jsou v tomto konkrétním případě např.: Můj život v umění S.K.Stanislavského, Herecká technika M.Čechova, O herecké technice V.O.Toporkova, Herec a jeho cíl D.Donnellana, Viděno z druhé strany rampy Radovana Lukavského. Zmíněno je zde také porovnání s praxí v Moravském divadle Olomouc, kde se nabyté zkušenosti za studií na DAMU využívají.
Emocionální zdroje při hledání hereckých výrazových prostředků
Opršálová, Šárka ; Salzmannová, Eva (vedoucí práce) ; Pleštilová, Miroslava (oponent)
Emoce doprovází každé duševní dění člověka, je tedy staré jako jasnou a zřetelnou ideu. Vedou k jednání, zatímco rozum k závěrům. lidstvo samo. Emoce přestává být emocí, jakmile si o ní vytvoříme Když převládnou emoce, rozum už toho moc nezmůže. Herec své emoce musí umět ovládat! Ve své práci bych ráda přiblížila samotný význam emocí. Pozastavuji se nad dalšími významy s nimi spojené. Kdese emoce vytváří, co mi pomáhá je zpracovat a tzv. filtrovat?
Můj zápas-od slovenštiny k češtině na jevišti
Dianiška, Tomáš ; Szymiková, Regina (vedoucí práce) ; Pleštilová, Miroslava (oponent)
V práci s názvem ?Můj zápas s češtinou na jevišti? jsem se pokusil o podrobný soupis osobních zkušeností s učením se češtiny. Její správné ?ovládnutí? bylo a je důležité pro vykonávání herecké profese. S vědomím toho, že jako herec si v mluvě nemohu dovolit jakýkoliv nedostatek, jsem také ke studiu nového jazyka přistupoval. Tato práce v žádném případě není návodem češtiny pro Slováka. Opisuji pouze postřehy a (často niterné) myšlenky, které jsem si během studia na DAMU a studia češtiny uvědomoval. Rekapitulace čtyř studijních let na Divadelní fakultě z pohledu ?zápasu s češtinou? bylo pro mě příjemným ohlédnutím a uvědoměním si některých skutečností. Celému procesu určitě prospělo české prostředí, hudební sluch a hlavně, ať to zní jakkoli, touha stát se dobrým hercem.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   předchozí11 - 14  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.