Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  předchozí11 - 20  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití monosubstituovaných cyklodextrínů v chirální separaci omeprazolu metodou kapilární elektroforézy
Dvořák, Aleš ; Coufal, Pavel (oponent) ; Čabala, Radomír (vedoucí práce)
Obsahem této práce je studium chirální separace enantiomerů omeprazolu. Pět různých monosubstituovaných derivátů α- a β-cyklodextrínů, z toho dva kationické a tři anionické, bylo použito jako chirální selektory v různých pufrech o různých pH. Byly studovány vlivy koncentrace CD a koncentrace pufru na chirální separaci. Všechna měření byla prováděna při napětí 25 kV s UV detekcí v rozmezí vlnových délek 202 - 303 nm a konstantní teplotě 20 řC. Koncentrace CD byla v rozmezí 0 - 7 mmol.l-1 . Jako separační byla využita křemenná kapilára o vnitřním průměru 50 µm, vnějším průměru 375 µm, celkové délce 48,5 cm a efektivní délce 40 cm. Koncentrace omeprazolu použitá při separacích byla 0,1 mmol.l-1 . Jako organické rozpouštědlo zásobního roztoku omeprazolu byl použit dimethylformamid, který sloužil zároveň jako indikátor EOF. Chirální separace omeprazolu proběhla úspěšně v 2'-O- karboxymethyl-β-Cyklodextrínu (2'-KM-β-CD) a dichloridu mono-6-deoxy-6-N,N,N',N',N'- pentamethylethylendiammoniocyklomalto- heptaosy (PEMEDA-β-CD), kde bylo dosaženo hodnoty rozlišení R2'-KM-β-CD = 1,42 (pH = 5,1) a RPEMEDA-β-CD = 4,29 (pH = 11,1).
Zvukově-estetické koncepce v oblasti akustického komorního jazzu
Košulič, Jan ; DVOŘÁK, Aleš (vedoucí práce) ; PINKAS, Martin (oponent)
Předkládaná práce je zaměřena na zvukově-estetické koncepce nahrávek v oblasti komorního akustického jazzu. Definuje různá kritéria, pomocí kterých lze na problematiku estetické koncepce jazzové nahrávky nahlížet. Několik výrazných, ustálených a úspěchem na hudebním trhu prověřených vybraných estetických koncepcí práce stručně rozebírá. Významovým jádrem práce je pak část věnující se praktické realizaci různých estetických koncepcí při nahrávání jazzové hudby. Kvalitativní výzkum, jehož výsledky tato část práce prezentuje, proběhl formou pozorování doplněného diskusí v ohniskové skupině složené z jazzových hudebníků. Přináší informace o názorech hudebníků na jednotlivé části procesu vzniku jazzových nahrávek a praktických zkušenostech a poznatcích ze série jazzových natáčení. Pozastavuje se také nad problematikou komunikace mezi hudebníky a zvukovými mistry. Významným dílčím cílem, který práce splnila, je otevření diskuse nad zvukově-estetickou problematikou mezi jazzovými hudebníky a zvukovými mistry.
Současný stav problematiky hlasitosti zvukového signálu
Kravařík, Jindřich ; URBAN, Ondřej (vedoucí práce) ; DVOŘÁK, Aleš (oponent)
Práce se zabývá dlouhodobě se zhoršující situací v oblasti hlasitosti a dynamického rozsahu zvukových signálů, a to jak signálů distribuovaných na klasických nosičích, tak těch šířených pomocí vysílání, ať už rozhlasového, televizního nebo internetového. Diskutuje příčiny a důsledky současného stavu. Problematika je totiž naprosto obecná a dotýkající se skutečně každého posluchače a diváka. Velmi nevyrovnaná hlasitost vysílání a odstrašující stav některých nahrávek vydávaných u hlavních vydavatelství jsou terčem stížností již delší dobu. Až v současnosti se objevují metody jak situaci zlepšit, těm je také věnována podstatná část práce a s jejich pomocí jsou ukázány vzorové nevhodné případy.
Navrhněte roštový parní kotel na spalování dřeva a hnědého uhlí(poměr mísení 30/70-dřevo)
Dvořák, Aleš ; Kohout, Přemysl (oponent) ; Skála, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se věnuje návrhu parního roštového kotle na spalování dřeva a hnědého uhlí v poměru (30/70-dřevo) o výkonu 60t/h, parametry výstupní páry p=7MPa, t=490. Práce je rozdělena do několika kapitol. Ze začátku provedu stechiometrické výpočty a entalpické výpočty vzduchu a spalin. Následně vypočtu tepelnou bilanci, ztráty kotle a stanovím tepelnou účinnost kotle. Poté navrhnu spalovací komoru kotle a udělám její tepelný výpočet. Po určení spalovací komory si stanovím rozměry tahů a výhřevné plochy. V poslední části překontroluji tepelnou bilanci. V příloze je výkresová dokumentace parního kotle.
Jaderná bezpečnost a dozorné orgány
Dvořák, Aleš ; Nerud, Pavel (oponent) ; Šen, Hugo (vedoucí práce)
Bakalářská práce pojednává o jaderné bezpečnosti. Cílem je přesvědčit prosté obyvatelstvo, že jaderné elektrárny provozované ve světě jsou bezpečné, jak pro ně, tak životní prostředí. práce se zabývá popisem dozorných orgánů dohlížející na bezpečný provoz jaderných elektráren. Dozvíte se o zlepšení bezpečnostních prvků v budoucích projektech. Můžete získat informace o možném namáhání materiálu v jaderné elektrárně, nakládání s radioaktivním odpadem a o vlivu nebezpečných radionuklidů na životní prostředí. Z práce jednoznačně plyne, že nároky na jadernou bezpečnost nezůstávají konstantní, ale s plynoucí dobou mají stále vzrůstajicí tendenci.
Dozorné orgány jaderné bezpečnosti ve světě a jejich význam
Dvořák, Aleš ; Nerud, Pavel (oponent) ; Šen, Hugo (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zaobírá problematikou o jaderné bezpečnosti. V první části je uveden přehled mezinárodních organizací a sdružení, které svoji činnosti kontrolují veškeré předpisy týkající se jaderné bezpečnosti až po technický stav zařízení a systémů v jaderné elektrárně. V druhé části se práce věnuje technickému popisu významných zařízení a systémů v jaderné elektrárně u vybraných reaktorů z II. a III. generace. Poslední část je upřena vysvětlení konceptu ochrany do hloubky. Čtenář může získat přehled o jednotlivých úrovních v ochraně do hloubky a pozornost je také věnována metodám, které přispívají k hodnocení jaderné bezpečnosti.
Práce s prostorem v rozhlasové hře.
Mikyška, Tomáš ; Pinkas, Martin (vedoucí práce) ; Dvořák, Aleš (oponent)
Práce se zabývá problematikou zvukové složky rozhlasové hry. Konkrétně zkoumá fenomén virtuálního zvukového prostoru, který nejprve determinuje z pohledu vnímatele - posluchače a tvůrce - zvukového režiséra. Nezaměřuje se však na problematiku jen z jednoho úzce vymezeného hlediska, neboť auditivní dílo představuje komplexní tvar. Při realizaci imaginárního prostoru se musí vycházet stejně tak z fyzikální podstaty zvuku jako z dramaturgického záměru. A zároveň (souběžně s funkčním uplatněním zvukových výrazových prvků) je třeba uvažovat i hledisko estetické. Jedině rovnováha všech tří pohledů může vést ke zdárnému cíli. Poté, na základě historických faktů a znalosti současných vývojových proudů seznámí s užívanými způsoby práce a technologiemi, nastíní nové směry, kterými by se mohla rozhlasová hra ubírat do budoucna.
Specifika studiové nahrávky loutnových nástrojů
Skuhrovec, Filip ; Dvořák, Aleš (vedoucí práce) ; Urban, Ondřej (oponent)
Práce se zabývá specifiky loutnové nahrávky z několika pohledů. Jeden se zaměřuje více na technické pojetí nahrávky a nalezení optimální barvy zvuku nástroje. Druhý jde více po filozofii nahrávky a snaží se najít pro loutnu optimální prostor z hlediska historického kontextu.
Mikrofonování akustických nástrojů při živém ozvučování koncertů
Kunčar, Pavel ; Urban, Ondřej (vedoucí práce) ; Dvořák, Aleš (oponent) ; Kulhan, Miloslav (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problémem snímání akustických hudebních nástrojů při ozvučování koncertních představení. Jsou zde rozebrány základní odlišnosti od mikrofonování při nahrávání zvukového snímku ve studiu a praktické důvody těchto rozdílů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   předchozí11 - 20  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
15 DVOŘÁK, Adam
15 Dvořák, Adam
4 Dvořák, Antonín
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.