Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 27 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Historical development of rocket engines
Šima, Dávid ; Dubnický, Lukáš (oponent) ; Petrásek, Miloslav (vedoucí práce)
This bachelor´s thesis is dealing with the historic development of rocket engines and their use on rocket carriers. The work is divided into eight parts. The first part describes the principle of operation of reactive motion and derivation of the Ciolkovskij equation. The second part describes historical development from ancient China to the period before World War II. The fourth part describes the Second World War and especially the missile development in Germany during the war. The fifth part describes mainly rocket engines use in space research of the USA, Russia, Japan, the European Space Agency, India and China. The sixth part describes rocket engines of private companies which were founded in the early 21. century. The seventh part describes aerospike rocket engines and the last part describes physical engines.
Návrh bezpilotního letounu kategorie Loyal wingman
Venerová, Zora ; Dubnický, Lukáš (oponent) ; Bartoněk, Jaroslav (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je rešerše bezpilotních letadel kategorie Loyal wingman a následný návrh konceptu vlastního bezpilotního prostředku pro podporu lehkých bitevních letounů. Za tímto účelem práce ve své první části uvádí podrobný rozbor existujících a vyvíjených typů. Ve druhé jsou stanoveny požadavky vyplývající z určení, misí a norem. Třetí část se zabývá návrhem konfigurace a vlivy ji ovlivňující, definicí výchozích rozměrů podpořené vizualizací CAD modelem, a hmotnostním rozborem letounu a rozvahou nad konstrukcí.
Swedish aircraft design in the Cold War period
Zúbek, Miroslav ; Bartoněk, Jaroslav (oponent) ; Dubnický, Lukáš (vedoucí práce)
Swedish aircraft design is unique due to the conditions in which it had to be created. Sweden's neutrality during the Cold war was one of the main reasons why it was created, and why it is often overlooked when talking about aircraft design despite the innovations it managed to introduce. This bachelor's thesis focuses on the gradual development of the designs of Swedish origin during the Cold War. The technical requirements adapted to the Swedish defense concept are described in chapters for individual aircraft, together with the problems and solutions that the engineers had to deal with. At the same time, the work points out some specific elements of the Swedish design. The last chapters discuss the potential direction the Swedish aircraft design may take in the near future.
Únavová pevnost svarových spojů
Čermáková, Markéta ; Dubnický, Lukáš (oponent) ; Sladký, Martin (vedoucí práce)
Posouzení únavové životnosti svarových spojů je velmi složitá disciplína vyžadující pečlivou analýzu. V praxi je k jejímu posouzení často nutné provádět nákladné testování velkého počtu vzorků. I když byly v poslední době provedeny určité pokroky v oblasti analytické predikce, výsledky stále nejsou dostatečně uspokojivé. Tato bakalářská práce se zabývá posouzením únavové životnosti svarových spojů pomocí metody konečných prvků (MKP). První část práce je věnovaná literární rešerši, v jejíž úvodní části se nachází stručný přehled k tématům svařování a únava. Dále jsou v práci podrobněji popsány jednotlivé postupy k posouzení únavové životnosti svarových spojů. Druhá část se věnuje tvorbě jednoduchého MKP modelu svarového spoje. Model je následně použit pro odhad únavové životnosti pomocí programu MSC Patran/Nastran. Jsou testovány tři přístupy, a to posouzení pomocí nominálního, tvarového a vrubového napětí. Závěrečná část srovnává jednotlivé přístupy a taktéž je provedeno srovnání mezi teoretickými a experimentálně zjištěnými daty.
Přehled konstrukčních řešení ostruhového podvozku a jejich aplikace v praxi
Zlámal, Zbyněk ; Dubnický, Lukáš (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá charakteristikou ostruhových podvozků letadel. Společně s jejich geo-metrickým uspořádáním jsou zde rozebrány prvky stability okolo jednotlivých os při pohybu po dráze. Pro destabilizující prvky působící na letoun je proveden rozbor příčin jejich vzniku a soubor faktorů, kterými jsou ovlivňovány. Stejně je naloženo i s prvky, které naopak stabi-litu podporují. Následuje rozbor vývoje ostruhového přistávacího zařízení od počátku letec-tví do současnosti. Také je poukázáno i na experimentální konstrukce podvozků, jež měly stabilitu podvozků zvýšit. Na závěr jsou získané poznatky aplikovány na podvozek zvolené-ho letounu s následným zhodnocením a navržením úprav, které by jeho stabilitu kladně ovlivnily.
Tankování za letu
Ďurďovič, Dušan ; Horpatzká, Michaela (oponent) ; Dubnický, Lukáš (vedoucí práce)
Tato práce se zaměřuje na metody doplňování paliva za letu. Práce se věnuje stručné historii vzniku těchto metod, popisu aplikace těchto metod, dále také jejímu konstrukčnímu řešení na straně tankeru a přijímacího letounu a popisu pilotáže. V poslední kapitole je popsán směr vývoje těchto metod, koncepční návrhy a také možná aplikace pro budoucnost letectví.
Mechanismy rozkládacích prvků pro vesmírné aplikace
Pavliš, Roman ; Bartoněk, Jaroslav (oponent) ; Dubnický, Lukáš (vedoucí práce)
Vesmírné konstrukce jsou svým rozsahem obsáhlé a jedním z cílů práce je rozdělit prvky podle společných znaků, které pro tuto práci bylo nutné vypozorovat. Práce se tedy zabývá rozřazením konstrukcí pro vesmírné aplikace podle parametrů a následně z nich specifikovat jejich použití. Tato práce je soustředěná na jednotlivé druhy rozvinutelných prvků a jejich principy rozvinutí. Jelikož se jedná o konstrukce pracující v nepříznivém prostředí, je třeba si vymezit požadavky pro správné fungování vesmírného plavidla. Se samotným rozvinutím se krajně dotýká i tématika spouštěčů rozvinutí, o kterých se tato práce také zmiňuje. V závěru práce je popsáno vzájemné porovnání 2 prvků s podobnými charakteristikami.
Construction features of naval aircraft
Vavrinec, Lukáš ; Horpatzká, Michaela (oponent) ; Dubnický, Lukáš (vedoucí práce)
The aim of this bachelor’s thesis is to clarify construction specifics and operational differences of carrier-based aircraft, to produce list of typical and specific parts and systems of carrier-based aircraft and to compare equivalent parts and systems of land-based aircraft with carrier-based aircraft.
Construction parts and Elements of the of Large transport aircraft Fuselage structure
Zubaľ, Filip ; Dubnický, Lukáš (oponent) ; Juračka, Jaroslav (vedoucí práce)
Fuselage design is an area of aerospace engineering that combines aerodynamics with mechanical and material engineering. Many factors affect the construction and design of the fuselage. The bachelor thesis is focused on the processing and systematic ordering of individual structural units used in large transport aircraft. It points out the diversity of individual structural nodes in the design of the aircraft. The work is divided according to sections of the fuselage, where the specific design solutions for the node are then discussed. At the end of the work, I present a comparison of the two most famous competing aircraft models of Airbus and Boeing company. I pointed out the individual combinations of structural elements. Compared data are processed using tables and schematic figures. The bachelor thesis was also translated into a form of presentation intended for educational purposes.
Morfovatelné nosné plochy letadel
Přikrylová, Helena ; Juračka, Jaroslav (oponent) ; Dubnický, Lukáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce představuje problematiku morfovatelných nosných ploch letadel nebo jejich částí, a to konkrétně morfování změnou prohnutí střední křivky profilu. Požadavky kladené na morfovatelné konstrukce a rozdílné přístupy k jejich dosažení jsou prezentovány na základě popisu jednotlivých návrhů. V první části práce představuje motivaci pro stavbu letadel s morfovatelnými nosnými plochami. Následující tři kapitoly se zabývají konstrukčním řešením, přičemž jsou rozebrány pohyblivé mechanismy, sloužící jako náhrada konvenčního tuhého žebra, potahy, u nichž je požadavek anizotropních vlastností a aktuátory, jakožto pohony morfování. Následující kapitola se věnuje simulacím a experimentálním měřením výkonů morfovatelných nosných ploch. Poslední kapitola je zaměřena na simulace a testy na modelech profilů, týkající se demonstrace schopnosti změny tvaru profilu a prokázání dostatečné tuhosti a pevnosti konstrukce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 27 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 Dubnický, Ladislav
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.