| |
|
Návrh řešení MÚK dálnice D1 se silnicí I/23 a II/602 u Kývalky
Březina, Michal ; Sabadáš, Petr (oponent) ; Kosňovský, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá úpravou stávající mimoúrovňové křižovatky Kývalka na dálnici D1. Jejím cílem je navrhnout optimální řešení všesměrného napojení na silnice I/23 a II/602, a to zejména z hlediska kapacity a bezpečnosti. Součástí práce je také návrh rozšíření dálnice D1 na šestipruhové uspořádání s přídatným pruhem pro pomalá vozidla směrem na Prahu. Nejprve bylo navrženo několik variant, z nichž byly vybrány dvě vyhovující k dalšímu zpracování. Diplomová práce se zabývá zpracováním vybraných dvou variant v rozsahu dokumentace pro vyhledávací studii. Závěr práce je věnován porovnání obou zpracovaných variant.
|
|
Studie dálniční odpočívky Pasohlávky
Dědič, Pavel ; Chaker, Manar (oponent) ; Kosňovský, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce ve formě studie se zabývá vypracováním návrhu jednostranné dálniční odpočívky do připravované dokumentace stavby dálnice D52. Důvodem je prověření začlenění odpočívky do prostoru mezi připravovanou stavbou dálnice D52 a přeložkou silnice II/396. Stávající čerpací stanice Chemis v blízkosti chystané MÚK Ivaň se zdemoluje a navrhne se čerpací stanice s vhodnějším uspořádáním. Stávající trasa přeložky silnice II/396 se upraví za účelem vzniku prostoru pro návrh odpočívky. Ze tří variant řešení připojení odpočívky na dálnici se podrobně vypracovala varianta s kolektorovým pásem, která se doplnila o odhad stavebních nákladů a vizualizaci.
|
|
Vyhledávací studie obchvatu obce Rimavské Janovce
Švantner, Lukáš ; Krčmová, Iva (oponent) ; Kosňovský, Michal (vedoucí práce)
Predmetom bakalárskej práce je vyhľadávacia štúdia juhozápadného obchvatu obce Rimavské Janovce. Obchvat bude navrhnutý ako cesta kategórie S 9,5/70 a bude nadväzovať na stávajúcu komunikáciu II. triedy 531, ktorá prechádza stredom tejto obce. Prvé napojenie obchvatu na stávajúcu komunikáciu bude na začiatku obce a druhé napojenie na stávajúcu komunikáciu bude za hranicou obce. Dôvodom pre zriadenie obchvatu je zvýšenie bezpečnosti v obci, lebo teraz je tu pomerne vysoká nehodovosť a ďalej zníženie intenzity dopravy v obci a zníženie hluku a otrasov od nákladnej dopravy.
|
|
Studie obchvatu Šternberka na silnici I/46
Dibďák, Jan ; Čepil, Jiří (oponent) ; Kosňovský, Michal (vedoucí práce)
Předmětem bakalářské práce je vypracování vyhledávací studie východního obchvatu města Šternberk. Důvodem pro vybudování obchvatu je odklonění silného tranzitního provozu, zvýšení bezpečnosti ve městě a snížení negativních vlivů dopravy. Silnice je navržena jako komunikace kategorie S11,5/90 se stoupajícími a klesajícími pruhy. Z pěti vyhledaných variant byla vybrána jedna, která je dále podrobněji zpracována.
|
| |
|
Studie křižovatky v obci Javornice
Gregor, Jan ; Janda, Michal (oponent) ; Kosňovský, Michal (vedoucí práce)
Bakalářská práce řeší úpravu křižovatky v intravilánu obce Javornice, nacházející se v okresu Rychnov nad Kněžnou. Celkově jsou navrženy tři varianty úpravy ve stejné úrovni zpracování. Důvodem nového návrhu je současná nepřehlednost křižovatky. Dalším důvodem je vyhovění požadavků obce na vybudování autobusových zastávek u základní školy Javornice, úprava přilehlého parkoviště a ochrana svahů blízkého potoka proti erozi.
|
|
Návrh rekonstrukce úseku dálnice D46 a mimoúrovňové křižovatky Vyškov
Kozminský, Marek ; Hornýš, Michal (oponent) ; Kosňovský, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem rekonstrukce úseku dálnice D46 a přilehlé mimoúrovňové křižovatky s označením Exit 2 Vyškov. Zájmové území se nachází v extravilánu města Vyškov. Dálnice D46 se v tomto místě kříží se silnicí 1. třídy číslo II/430, která se v místě křižovatky spojuje se silnicí II/430. Námi řešená křižovatka má hned několik neduhů, prvním problémem je nevyhovující připojení silnice II/430 v místě východní části křižovatky, kde indirektní větev nemá žádný připojovací pruh, tudíž zde dochází k nucenému zastavení vozidel, to má za následek ucpávání výjezdu z Vyškova na Olomouc. Dalším problémem je odbočení k čerpací stanici pohonných hmot v západní části křižovatky. Problém nastává v místě odbočení ke zmíněné čerpací stanici, kde přibližně 100 m od odbočení je indirektní větev západní části křižovatky a dochází tam k nucenému zpomalení vozidel, které se chtějí připojit na dálnici D46.
|
|
Vliv 3D modelování na projektování pozemních komunikací
Indruchová, Sára ; Gottvaldová, Jana (oponent) ; Kosňovský, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce se věnuje tvorbě 3D modelu zaměřeného na dopravní stavby. Cílem je najít možné výhody a nevýhody v odlišném přístupu projektování. V teoretické části práce je porovnán rozdíl 3D modelu a BIM modelu, dále je zde poukázáno na přednosti ale i úskalí při modelování a využití modelu v praxi. Praktická část této práce obsahuje převedení vybraných stavebních objektů a stávajících inženýrských sítí z 2D dokumentace do 3D modelu. Jako podklad pro tvorbu slouží již zpracovaná výkresová dokumentace ve stupni DSP.
|
| |