|
Business report of Open Repositories 2019: all the user needs
Černohlávková, Petra
The Open Repositories conference aims to bring participants the latest trends in digital repositories. This is a very important topic to the NTK that operates two digital repositories. The participant gained an overview of the latest developments in repository technologies and had the opportunity to establish contacts with repository operators around the world. The most beneficial was the section devoted to Invenio software, which the NTK uses for both repositories and is working on upgrade to version 3.
Fulltext: PDF
|
|
Academics 2018: Proposals for Measures to Support Equality in Research and Higher Education Environment
Linková, Marcela ; Cidlinská, Kateřina ; Fárová, Nina ; Maříková, Hana ; Tenglerová, Hana ; Vohlídalová, Marta
This document is an outcome of the research project Analysis of Barriers to and Support Strategy for Gender Equality in Science and Research implemented in 2017 and 2018 by the Institute of Sociology of the Czech Academy of Sciences as part of the Operational Programme Employment (Reg. No. CZ.03.1.51/0.0/0.0/15_02 8/0003571). \nThe objective of the project was to develop recommendations for action to advance gender equality in research and development for the state administration and other key national players in research policy-making (the Ministry of Education, Youth and Sports, the Research, Development and Innovation Council, the Czech Science Foundation, the Technology Agency of the CR). Additional measures have been developed for higher education and research institutions and their umbrella organisations (Czech Rectors' Conference, the Czech Academy of Sciences). Moreover, the document aims to serve government bodies responsible for gender equality agendas (the Gender Equality Department of the Government of the CR). The measures have been proposed on the assumption that for their successful implementation it is necessary to ensure synergy between the state administration and research and higher education institutions. Due emphasis is also placed on the role and responsibility of senior researchers.\n
|
| |
| |
|
Basic Statistical Data about the Activities of Cultural Facilities in the Czech Republic : Galleries, museums, monuments and historical monuments. 1. díl, Kulturní dědictví – muzea, galerie a památkové objekty
Lindnerová, Vladimíra ; Šílová, Hana ; NIPOS, Národní informační a poradenské středisko pro kulturu
V publikaci jsou zveřejněny vybrané údaje ze statistického zjišťování za rok 2016. Předmětem zjišťování je činnost muzeí, galerií, památníků a památkových objektů. Nejvýznamnější šetřené ukazatele se vztahují k rozsahu sbírek, návštěvnosti, pořádání výstav, expozic, vzdělávacích programů, odborných konferencí a seminářů a v neposlední řadě k zaměstnanosti a hospodářským výsledkům činnosti.
Fulltext: PDF
|
|
41st edition of the conference ELAG 2017
Mareček, Daniel
Konference ELAG 2017 (http://elag2017.org/) se konala 6. - 9. 6. 2017 v Athénách v Řecku. Pořádající institucí byla National Technical University of Athens, Greece. Konference byla zaměřena na stávájící i budoucí vývoj v knihovnách – hlavním tématem bylo “Automation – the internet of things“ - “Automatizace – internet věcí“.
Fulltext: PDF
|
|
Business report of 5th European Conference on Information Literacy and visit of Bibliothèque nationale de France
Černohlávková, Petra
The mission was to visit and actively participate in the 5th International Conference on Information Literacy (ECIL), dedicated to information literacy at workplace, as well as to visit the French National Library. There was presented a contribution (Pecha-Kucha) entitled "Dominant Traits of the Information Behavior of Vietnamese Immigrants in the Czech Republic: Impact on Building their Information Landscapes - Preliminary Paper" based on the preliminary results of the diploma thesis on the Information Behavior of Vietnamese Migrants.
Fulltext: PDF
|
|
Basic Statistical Data about the Activities of Cultural Facilities in the Czech Republic: Galleries, museums, monuments and historical monuments. 1. díl, Kulturní dědictví – muzea, galerie a památkové objekty
Lindnerová, Vladimíra ; Šílová, Hana ; NIPOS, Národní informační a poradenské středisko pro kulturu
V publikaci jsou zveřejněny vybrané údaje ze statistického zjišťování za uplynulý rok. Předmětem zjišťování je činnost muzeí, galerií, památníků a památkových objektů. Nejvýznamnější šetřené ukazatele se vztahují k rozsahu sbírek, návštěvnosti, pořádání výstav, expozic, vzdělávacích programů, odborných konferencí a seminářů a v neposlední řadě k zaměstnanosti a hospodářským výsledkům činnosti.
Fulltext: PDF
|
|
Basic Statistical Data about the Activities of Cultural Facilities in the Czech Republic: Galleries, museums, monuments and historical monuments. 1. díl, Kulturní dědictví – muzea, galerie a památkové objekty
Lindnerová, Vladimíra ; Šílová, Hana ; NIPOS, Národní informační a poradenské středisko pro kulturu
V publikaci jsou zveřejněny vybrané údaje ze statistického zjišťování za uplynulý rok. Předmětem zjišťování je činnost muzeí, galerií, památníků a památkových objektů. Nejvýznamnější šetřené ukazatele se vztahují k rozsahu sbírek, návštěvnosti, pořádání výstav, expozic, vzdělávacích programů, odborných konferencí a seminářů a v neposlední řadě k zaměstnanosti a hospodářským výsledkům činnosti.
Fulltext: PDF
|
|
Basic Statistical Data about the Activities of Cultural Facilities in the Czech Republic: Galleries, museums, monuments and historical monuments. 1. díl, Kulturní dědictví – muzea, galerie a památkové objekty
Lindnerová, Vladimíra ; Šílová, Hana ; NIPOS, Národní informační a poradenské středisko pro kulturu
V publikaci jsou zveřejněny vybrané údaje ze statistického zjišťování za uplynulý rok. Předmětem zjišťování je činnost muzeí, galerií, památníků a památkových objektů. Nejvýznamnější šetřené ukazatele se vztahují k rozsahu sbírek, návštěvnosti, pořádání výstav, expozic, vzdělávacích programů, odborných konferencí a seminářů a v neposlední řadě k zaměstnanosti a hospodářským výsledkům činnosti.
Fulltext: PDF
|