National Institute for Education

National Institute for Education 58 records found  beginprevious39 - 48next  jump to record: Search took 0.00 seconds. 
Annual report of the National Institute for Education, Education Counselling Centre and Centre for Continuing Education of Teachers 2010
NÚV
The Annual Report of the National Institute of Education describes the main activities of this institution in 2010. It describes the projects that the Institute has started to implement in that year: P-KAP, KIPR, PPUČ and others. Contains a list of published publications.
Fulltext: Download fulltextPDF
Annual report of the National Institute for Education, Education Counselling Centre and Centre for Continuing Education of Teachers 2008
NÚV
The Annual Report of the National Institute of Education describes the main activities of this institution in 2008. It describes the projects that the Institute has started to implement in that year: P-KAP, KIPR, PPUČ and others. Contains a list of published publications.
Fulltext: Download fulltextPDF
Annual report of the National Institute for Education, Education Counselling Centre and Centre for Continuing Education of Teachers 2007
NÚV
The Annual Report of the National Institute of Education describes the main activities of this institution in 2007. It describes the projects that the Institute has started to implement in that year: P-KAP, KIPR, PPUČ and others. Contains a list of published publications.
Fulltext: Download fulltextPDF
Annual report of the National Institute for Education, Education Counselling Centre and Centre for Continuing Education of Teachers 2006
NÚV
The Annual Report of the National Institute of Education describes the main activities of this institution in 2006. It describes the projects that the Institute has started to implement in that year: P-KAP, KIPR, PPUČ and others. Contains a list of published publications.
Fulltext: Download fulltextPDF
Annual report of the National Institute for Education, Education Counselling Centre and Centre for Continuing Education of Teachers 2005
NÚV
The Annual Report of the National Institute of Education describes the main activities of this institution in 2005. It describes the projects that the Institute has started to implement in that year: P-KAP, KIPR, PPUČ and others. Contains a list of published publications.
Fulltext: Download fulltextPDF
Annual report of the National Institute for Education, Education Counselling Centre and Centre for Continuing Education of Teachers 2003
NÚV
The Annual Report of the National Institute of Education describes the main activities of this institution in 2003. It describes the projects that the Institute has started to implement in that year: P-KAP, KIPR, PPUČ and others. Contains a list of published publications.
Fulltext: Download fulltextPDF
Annual report of the National Institute for Education, Education Counselling Centre and Centre for Continuing Education of Teachers 2002
NÚV
The Annual Report of the National Institute of Education describes the main activities of this institution in 2002. It describes the projects that the Institute has started to implement in that year: P-KAP, KIPR, PPUČ and others. Contains a list of published publications.
Fulltext: Download fulltextPDF
Graduation of secondary school graduates to the labor market I. stage - survey 2015: Comparison of final exams at selected high schools and secondary vocational schools
Trhlíková, Jana
Studie vychází z dotazníkového šetření žáků posledních ročníků středních odborných škol realizovaného v roce 2015 a zaměřuje se na srovnání vybraných skupin maturitních i učebních oborů. Sleduje tyto rozdíly z hlediska kariérového rozhodování žáků, spokojenosti s různými aspekty studia i se získanými kompetencemi a rovněž z pohledu jejich dalších pracovních a studijních plánů, zejména zájmu pracovat v oboru. Šetření vychází z longitudinálního přístupu, kdy data za každého absolventa jsou sbírána opakovaně v několika následných časových bodech, což umožňuje sledovat konkrétní studijní a profesní dráhy absolventů a porovnat změny v jejich postavení i názorech v průběhu nejdůležitějších let přechodového období. Z hlediska celkové koncepce šetření přináší tato studie výsledky první etapy, na kterou naváže dotazování absolventů s odstupem 3 a 6 let od ukončení studia, což umožní komplexní zmapování přechodu absolventů na trh práce.
Fulltext: Download fulltextPDF
Development of the educational and professional structure of pupils and students in secondary and tertiary vocational education in the Czech Republic and in regions of the Czech Republic and the position of young people in the labor market compared to the situation in the European Union 2015/16
Vojtěch, Jiří ; Paterová, Pavla
Publikace informuje o vývoji vzdělanostní struktury středního vzdělávání prostřednictvím vývoje počtů a podílů nově přijatých žáků do 1. ročníků (u víceletých gymnázií v ročnících odpovídajících 1. ročníku SŠ) a o vývoji počtů přijatých žáků do nástavbového a vyššího odborného vzdělávání, a to vše i v rozlišení dle krajů. Materiál poskytuje rovněž údaje o vývoji oborové struktury středního a vyššího vzdělávání v členění podle skupin oborů, vč. grafů a tabulek pro roky 2010 až 2015. Druhá část publikace se zabývá postavením mladých osob na trhu práce v ČR a v zemích EU. Pozornost je věnována jejich vzdělanostní úrovni, předčasným odchodům ze vzdělávání a nezaměstnanosti, tentokrát i v porovnání místních a cizinců. Zajímavá je i analýza osob ve skupině NEET, což jsou mladí lidé, kteří nejsou zaměstnáni, ani se neúčastní žádného vzdělávání nebo odborné přípravy.
Fulltext: Download fulltextPDF
Graduation of secondary school graduates to the labor market - III. stage - survey 2015: Survey of secondary vocational school graduates six years after graduation in high school
Trhlíková, Jana
Studie prezentuje výsledky dílčího průzkumu, který vychází z dotazování absolventů středních odborných škol, kteří vstoupili na trh práce v roce 2008/2009. Navazuje na již dříve realizované šetření absolventů středních odborných škol, kteří byli dotazováni v roce 2012, tedy v období 3 let od ukončení střední školy. Předmětem tohoto aktuálního průzkumu bylo opětovné dotazování těchto absolventů s odstupem dalších 3 let, tedy 6 let od ukončení střední školy, kdy již naprostá většina z nich, včetně těch, kteří pokračovali v nástavbovém a terciárním vzdělávání, získala zkušenosti s přechodem na trh práce. Samotný průzkum byl založen na kombinaci kvantitativního a kvalitativního přístupu. Jeho hlavním cílem bylo zmapovat průběh přechodů absolventů na trh práce, resp. do nástavbového nebo terciárního vzdělávání, z jejich pohledu a identifikovat slabá místa v klíčových bodech celého přechodového procesu, a to především na základě jednotlivých individuálních výpovědí absolventů v otevřených otázkách.
Fulltext: Download fulltextPDF

National Institute for Education : 58 records found   beginprevious39 - 48next  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.