Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 199 záznamů.  začátekpředchozí195 - 199  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.04 vteřin. 
Odsouzené ženy a jejich vztah k literatuře, čtení a knihám
KADLECOVÁ, Kateřina
Předložená diplomová práce se zabývá vztahem odsouzených žen ke knihám, čtení a literatuře. Cílem bylo zjistit, jaký mají vztah k literatuře a ke knihám vybrané ženy, které pobývají ve Věznici Světlá nad Sázavou. Také jsme si položili otázku, zda mohou být nedostatečné či zcela chybějící čtenářské návyky prediktibilním faktorem kriminálního chování, jelikož se domníváme, že mezi nedostatečnými čtenářskými aktivitami jedince a pácháním trestné činnosti by mohla být určitá souvislost.
Rozvoj schopnosti spolupráce dětí mladšího školního věku s využitím vybraných knižních titulů prostřednictvím výtvarných technik
KELTNEROVÁ, Marcela
Práce se zabývá spoluprácí dětí mladšího školního věku a možnostmi jejího rozvoje s pomocí literárního námětu a výtvarné činnosti. Teoretická část vymezuje specifika mladšího školního věku, tělesný a duševní vývoj dítěte. Charakterizuje fenomén spolupráce, roli pedagoga v kooperativní výuce, učební prostředí, kooperativní hru a možnosti spolupráce ve výtvarné výchově. Popisuje význam a specifičnost literatury pro děti, definuje vztah dětí ke knihám v dnešní době. Zaměřuje se také na pohádky a jejich důležitost pro dětské čtenáře. Charakterizuje výtvarnou výchovu dětí, její význam a propojenost s literaturou. Popisuje výtvarné techniky vhodné pro činnost s děti mladšího školního věku. Praktická část je orientovaná na výtvarný projev dětí mladšího školního věku, na jejich spolupráci při tvořivé činnosti. Práce proběhla s dětmi ve školní družině. Činnosti byly motivovány knihami známých českých autorů.
Vliv prostředí na vývoj řeči dětí
VYSKOČILOVÁ, Jitka
Bakalářská práce se zabývá vlivem prostředí na vývoj řeči dětí. Jejím cílem je charakterizovat současné podmínky rodinného prostředí, jež zásadně ovlivňuje rozvoj řeči dítěte v předškolním věku a zjistit, zda dítě, kterému rodiče pravidelně předčítají, dosahuje lepší řečové úrovně či nikoli. Teoretická část práce pojednává o základních názorech na vývoj osobnosti dítěte a zmiňuje se také o některých současných vlivech prostředí na dítě, zejména pak vlivu rodiny a médií. Zpracován je zde vývoj řeči dítěte od jeho narození do konce předškolního období, který je doplněn možnostmi stimulace řeči podle věku, včetně využití knihy jako prostředku k jejímu rozvoji. Praktická část se týká výzkumného šetření, které je zaměřené na předčítání dětem v rodině a řečovou úroveň dětí ve věkové skupině 3 ? 4 let. Zjišťuje, zda má předčítání dětem pozitivní vliv na kvalitu jejich řečového projevu. Z provedeného výzkumu pak vyplývá, že rodiče předčítají svým dětem poměrně pravidelně a že žádné z dětí, kterému je předčítáno každodenně, nedosahuje podprůměrné řečové úrovně.
Rozvoj vztahu dítěte předškolního věku ke knize a literatuře
ULRICHOVÁ, Martina
Bakalářská práce představuje problematiku vztahu dítěte předškolního věku ke knize a literatuře. Teoretická část se zabývá vývojem problematiky ve 20. století. Jak v oblasti teorie dětského čtenářství a literatury pro děti, tak didaktickými přístupy. Dále komparací přístupů k této problematice v minulosti a v současnosti. Praktická část zjišťuje vztah současného předškolního dítěte ke knize, znaky jeho vnitřní i vnější motivace. A to na základě dotazníkového šetření u rodičů předškolních dětí a učitelek mateřských škol, projektové metody, rozhovorů a pozorování dětí. Zjištěné výsledky porovnává s dostupnými zdroji ze 70. a 80. let 20. století.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 199 záznamů.   začátekpředchozí195 - 199  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.