National Repository of Grey Literature 3 records found  Search took 0.01 seconds. 
Engineering geology conditions of a motorway bridge over Vltava river in Prague
Polák, Zdeněk ; Král, Jan (advisor) ; Havelka, Jaroslav (referee)
Tato diplomová práce se zabývá zhodnocením inženýrskogeologických poměrů mostu na stavbě č. 519 silničního okruhu kolem Prahy včetně vyšetření stability skalních svahů v místě předpokládané výstavby. Jedná se o přemostění hlubokého erozního údolí Vltavy, na jehož svazích vystupují na povrch horniny svrchnoproterozoického stáří. Na lokalitě byly zhodnoceny pomocí rešerše archivních podkladů, vlastní rekognoskace a laboratorních zkoušek, geologické, hydrogeologické a inženýrskogeologické poměry, které jsou přehledně uvedeny v inženýrskogeologické mapě v měřítku 1:2000 a řezu 1:500. Jako podklad pro vyhodnocení stability skalních svahů sloužila podrobná dokumentace skalních výchozů. Samotné vyšetření stability proběhlo pomocí klasifikace Slope Mass Ratting a Marklandova testu pro stereografickou projekci. Na výstupech práce je souhrnně popsán horninový masiv včetně mapy stability skalních svahů v měřítku 1:500 a popsány základové poměry uvažovaného mostu.
Metamorphism and geodynamics of the Proterozoic Kabul Block: Preservation and modification of crustal fragments within an orogenic zone
Collett, Stephen ; Faryad, Shah Wali (advisor) ; Kotková, Jana (referee) ; Krenn, Kurt (referee)
The Kabul Block is a lenticular crustal fragment that, along with the Farah, Helmand, and Nuristan terranes, is situated within a tectonic zone known as the Afghan Central Blocks. The Afghan Cent- ral Blocks form within the collision zone between the Indian, Eurasian, and Arabian plates. The Kabul Block consists of a highly-deformed crystalline basement overlain by weakly-deformed Late Paleozoic- Mesozoic sediments. U/Pb SHRIMP analysis of zircon cores from the lowermost basement formations (the Sherdarwaza and/or Khair Khana) indicates the presence of a Neoarchean component (~ 2700 Ma), while the majority of zircon cores yield a range of Early Paleoproterozoic ages (2200 - 2500 Ma). The Sherdarwaza and Khair Khana Formations are comprised of migmatite and orthogneiss with minor marble, quartzite, and amphibolite that reached granulite-facies conditions. Conventional geother- mobarometry and phase equilibria modelling on well preserved granulite-facies assemblages indicates that the rocks reached conditions of approximately 850 řC at up to 7 kbar of pressure. Textural relations indicate that this was a strongly temperature dominated event. U/Pb SHRIMP dating of zircon rims and U-Th-Pb dating of monazite inclusions in granulite-facies garnet suggest that this event occurred in the late...
Engineering geology conditions of a motorway bridge over Vltava river in Prague
Polák, Zdeněk ; Král, Jan (advisor) ; Havelka, Jaroslav (referee)
Tato diplomová práce se zabývá zhodnocením inženýrskogeologických poměrů mostu na stavbě č. 519 silničního okruhu kolem Prahy včetně vyšetření stability skalních svahů v místě předpokládané výstavby. Jedná se o přemostění hlubokého erozního údolí Vltavy, na jehož svazích vystupují na povrch horniny svrchnoproterozoického stáří. Na lokalitě byly zhodnoceny pomocí rešerše archivních podkladů, vlastní rekognoskace a laboratorních zkoušek, geologické, hydrogeologické a inženýrskogeologické poměry, které jsou přehledně uvedeny v inženýrskogeologické mapě v měřítku 1:2000 a řezu 1:500. Jako podklad pro vyhodnocení stability skalních svahů sloužila podrobná dokumentace skalních výchozů. Samotné vyšetření stability proběhlo pomocí klasifikace Slope Mass Ratting a Marklandova testu pro stereografickou projekci. Na výstupech práce je souhrnně popsán horninový masiv včetně mapy stability skalních svahů v měřítku 1:500 a popsány základové poměry uvažovaného mostu.

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.