National Repository of Grey Literature 2 records found  Search took 0.00 seconds. 
Selected aspects of the activity of the media group ringier in the czech republic and switzerland
Paříková, Petra ; Moravec, Václav (advisor) ; Osvaldová, Barbora (referee)
This bachelor thesis Selected aspects of the activity of the media group Ringier in the Czech Republic and Switzerland introduces the publishing company Ringier - its history, portfolio and activities in the world. It outlines beginnings of this Swiss company in the Czech Republic. The main content and at the same time the aim of the thesis is a comparison of selected aspects of Ringier activity in the Czech Republic and Switzerland. The comparison itself follows a theoretical basis which includes an economic analysis and the issue of concentration of ownership in the media system, a brief description of the media system in the Czech Republic and in Switzerland and the self-regulatory framework for the media activities, which is in this thesis represented by code of conduct. The first selected aspect that is being compared in this thesis is the concentration of ownership of Ringier in the Czech Republic and in Switzerland - divided between horizontal, vertical, cross-medial and diagonal concentrations, with mention about market share. The second aspect is characterization and circulation of key titles published in the Czech Republic and Switzerland - Blesk, Aha! and Nedělní Blesk in the Czech Republic and Blick am Abend, Blick and Schweizer Illustrierte in Switzerland. These are two dailies and one weekly...
Presentation of France in geographic and travel magazines published in Czech Republic
POKORNÁ, Monika
Cílem této práce je podat ucelený obraz o prezentaci Francie v cestovatelských a zeměpisných časopisech vydávaných v České republice. První část práce je zaměřená na teoretické definování cestovního ruchu a turismu obecně, dále potom na Francii jako turistickou destinaci a data o cestovním ruchu této země. Popis Francie metropolitní i zámořské je následován definováním mediálního systému, do nějž spadají periodika s cestovatelskou a zeměpisnou tématikou. Teoretická část práce je zakončena popisem jednotlivých konkrétních periodik a mediálními daty týkajícími se námi sledované problematiky. Na část teoretickou navazuje část praktická, která je kompletně zaměřená na analýzu korpusu článků s tematikou Francie, jejich roztřídění do ucelených tematických celků a zhodnocení informací předkládaných čtenáři prostřednictvím těchto článků. Výčet předkládaných informací je doplněn o poznatky a zjištění o stylu a neutralitě studovaných textů, o doprovodném fotografickém materiálu i o informacích, které čtenář v článcích nenalezne a důvody, proč tomu tak je. Práce obsahuje i popis metodologie tvorby dané práce, závěr shrnující zjištěné poznatky a obrazové přílohy doplňující předkládané informace.

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.