National Repository of Grey Literature 19 records found  1 - 10next  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
Cooperative Game with Space-Time Duality
Czakan, Vojtěch ; Kapinus, Michal (referee) ; Polášek, Tomáš (advisor)
Tato práce detailně popisuje vývoj kooperativní videohry, ve které dva hráči, každý ve své dimenzi, manipulují časem k postupu úrovněmi a současně se potýkají s nebezpečnými překážkami. Hra byla vyvinuta pomocí enginu Unity, rozšířeného o Netcode for GameObjects a Unity Relay. Řešení nabízí jedinečný multiplayerový zážitek, který klade důraz na komunikaci, strategii a koordinaci mezi hráči. Implementace prokázala proveditelnost kombinace složitých mechanik manipulace časem s robustní podporou multiplayeru pro zlepšení herního zážitku.
2D Rogue-Like Game with Procedural Elements
Vodák, Jindřich ; Vlnas, Michal (referee) ; Polášek, Tomáš (advisor)
Tato bakalářská práce se zabývá rogue-like hrami a procesem a jejich vývoje. Nejprve poskytuje ucelený vhled do rogue-like žánru a jeho specifických mechanik, a porovnává jej s žánrem RPG. Dále je prozkoumán proces herního vývoje, společně s běžnými obchodními modely videoher. Práce představuje některé z běžně používaných metod procedurálního generování ve hrách, jako je například využití šumů či celulární automaty. Práce také poskytuje náhled na téma umělé inteligence ve hrách. Jsou znázorněny dva modely běžně používané k realizaci umělé inteligence nehráčských postav -- konečné stavové automaty a behavior trees. V oblasti umělé inteligence ve hrách je také důležité hledání cesty k cíli, tzv. pathfinding, čímž se práce rovněž zabývá. Práce představuje návrh hry nazvané Per Tenebras, vysvětluje určitá rozhodnutí ve vývojovém procesu hry, a prezentuje implementaci výsledného produktu pomocí herního engine Unity. Výsledná hra byla rovněž vyhodnocena uživateli v rámci uživatelské studie.
Game with Haptic Feedback
Prokofiev, Oleksandr ; Beran, Vítězslav (referee) ; Polášek, Tomáš (advisor)
Tato bakalářská práce podrobně popisuje tvorbu digitální hry s názvem "Cut the Red!" která integruje technologii haptické zpětné vazby. Hra je 3D logická hra vyvinutá pomocí Unity a jejím cílem je zneškodnit bombu vyřešením různých miniher. Práce obsahuje úvod do herního průmyslu a jeho historii, zkoumání moderních alternativních přístupů k uživatelskému rozhraní a jejich aplikaci v herních ovladačích. Kromě toho podrobně popisuje proces vytváření dokumentu o designu hry a vysvětluje implementaci různých herních prvků. Hra je poté testována v krátkém uživatelském studiu, aby se získala zpětná vazba ohledně herních mechanik a celkového zážitku hráče.
Game Demo in Unity
Kocián, Kryštof ; Chlubna, Tomáš (referee) ; Milet, Tomáš (advisor)
The aim of this bachelor's thesis is to design and implement a game containing procedurally generated content in Unity. Inside you can find a summary of information about videogames, selected methods of procedural generation and a description of the design and implementation process of the game itself.
Third Person Roguelike Game in Unity
Moudrý, Daniel ; Kapinus, Michal (referee) ; Milet, Tomáš (advisor)
The thesis comprises information about the creation of a third-person roguelike computer game in Unity game engine. At the beginning the work explains what the game is about, then the work describes the principles of the games functioning and then the implementation in Unity game engine itself in the C# programming language.
Multiplayer Minigames in Virtual Reality
Čubík, Dušan ; Špaňhel, Jakub (referee) ; Bambušek, Daniel (advisor)
This thesis deals with the design and implementation of a multiplayer virtual reality game. Specifically, it is a series of fun mini-games in which players compete against each other. The result of the work is a client application with two implemented minigames for Oculus Quest and Quest 2 devices and a server application. Shooting Range is a minigame for shooting competition. Towers is a minigame in which players destroy each other's forts. The minigames have been tested by users. The Unity game engine was used to implement the client application. The XR Interaction Toolkit library was used to implement the virtual reality. The network communication on the client side is implemented by Photon PUN. The server side implementation is provided by Photon Server SDK.
Third Person Roguelike Game in Unity
Moudrý, Daniel ; Kapinus, Michal (referee) ; Milet, Tomáš (advisor)
The thesis comprises information about the creation of a third-person roguelike computer game in Unity game engine. At the beginning the work explains what the game is about, then the work describes the principles of the games functioning and then the implementation in Unity game engine itself in the C# programming language.
Multiplayer Minigames in Virtual Reality
Čubík, Dušan ; Špaňhel, Jakub (referee) ; Bambušek, Daniel (advisor)
This thesis deals with the design and implementation of a multiplayer virtual reality game. Specifically, it is a series of fun mini-games in which players compete against each other. The result of the work is a client application with two implemented minigames for Oculus Quest and Quest 2 devices and a server application. Shooting Range is a minigame for shooting competition. Towers is a minigame in which players destroy each other's forts. The minigames have been tested by users. The Unity game engine was used to implement the client application. The XR Interaction Toolkit library was used to implement the virtual reality. The network communication on the client side is implemented by Photon PUN. The server side implementation is provided by Photon Server SDK.
Microtransactions and their influence over the design of digital games
Urazajeva, Regina ; Fousek Krobová, Tereza (advisor) ; Švelch, Jaroslav (referee)
This master's thesis describes the use of microtransactions in video games and their influence over the game design, player experience, and virtual goods presentation. The goal was to compare the titles that use different monetization methods (paid and free to play games) and different types of microtransactions (functional and cosmetic), and to identify which parts of those games could be influenced by microtransactions and how. The research focuses on five titles - The Witcher 3: Wild Hunt, Assassin's Creed: Odyssey, Anthem, Warframe a Path of Exile. The first part of the thesis summarises the historical evolution of monetization models used in video games and defines the terms microtransaction, micropayment, virtual goods, or loot box. It also contains a typology of microtransactions, describes their implementation methods, and possible consequences tied to their use. The second part focuses on the analysis of the chosen five games. The research used the following methods - analysis of my own gameplay and mutual comparison of each game. Each game was examined over the course of ten hours, in sessions about 45-60 minutes long - the gameplay was accompanied by video recordings of the gameplay, screenshots, and a journal that contained detailed information about each gaming session. The research...

National Repository of Grey Literature : 19 records found   1 - 10next  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.