Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 

Could not find similar documents for this query.
Formy, metody a zásady sebeprezentace uplatňované v životě vysokoškolských studentů
FILIPOVÁ, Darina
Sebeprezentace je chápaná jako informování okolí o osobních postojích, cílech chování a celkovém životním směrování. Vedle sebepoznávání, sebepojetí a seberealizace je nedílnou součástí šířeji pojaté asertivity. Sebeprezentace zároveň charakterizuje životní styl člověka a představuje způsobilost přesvědčivě, srozumitelně, působivě a hlavně účinně prezentovat sebe sama, své záměry, produkty či myšlenky okolí, cílové skupině, posluchačům, publiku. Vývoj sebeprezentace a vůbec sebeprosazování je celoživotním procesem a má svá specifika z hlediska forem, metod a zásad i v životě studentů vysokých škol. Ve své práci bych chtěla shrnout to, jak docílit správné sebeprezentace vysokoškoláků a tím i ukázat, že pochopení forem, metod a zásad sebeprezentace je součástí jejich úspěchu a to nejen v rámci studia. Využila jsem kvantitativního výzkumu, formou skupinových pohovorů, individuálně řízených rozhovorů a dotazníků. Vysokoškolští studenti teoreticky ovládají zásady sebeprezentace, v praktickém životě je však uplatňují většinou bezděčně. Škála vysokoškoláky uplatňovaných forem sebeprezentace nevyužívá v plné míře principů vedoucích k racionálnímu či emocionální působení na okolí. K dalšímu rozšíření jejich vědomostí a dovedností využívaných v rámci účinné sebeprezentace by nepochybně mohlo přispět systematičtější využívání výcvikových seminářů, zaměřených na důslednější péči o osobně sociální rozvoj.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.