Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 

Warning: Requested record does not seem to exist.
Úloha nutričního terapeuta při edukaci pacientů s diabetem 2.typu
Erban, David ; Škrha, Jan (vedoucí práce) ; Krátký, Jan (oponent)
Cíl práce: Cílem tohoto výzkumu bylo zhodnotit důležitost individuální edukace nutričním terapeutem oproti informačním brožurkám. Metody: K výzkumu bylo vybráno 52 pacientů s DM 2. typu navštěvujících diabetologické ambulance III. interní kliniky Všeobecné fakultní nemocnice v Praze. Výzkum dokončilo 48 z nich. Tito pacienti byli rozděleni do dvou skupin. Skupina A byla edukována individuálně nutričním terapeutem. Tuto skupino tvořilo 27 pacientů, z toho 13 mužů a 14 žen. Skupina B byla edukována pomocí brožurky. Tuto skupino tvořilo 21 pacientů, z toho 11 mužů a 10 žen. Obě skupiny vyplnily dotazník před edukací a 4 měsíce po ní. Glykovaný hemoglobin byl pacientům také změřen před edukací a poté 4 měsíce po ní při další návštěvě u diabetologa. Výsledky: U obou skupin bylo po edukaci pozorováno zlepšení, ať už ve vědomostech či glykovaném hemoglobinu. U skupiny A měla edukace vliv na zlepšení odpovědí u naprosté většiny otázek strukturovaného dotazníku. Glykovaný hemoglobin u mužské části skupiny A klesl o 9,4 a u ženské části o 4,8 mmol/mol. U skupiny B neměla edukace žádný vliv na znalosti rizik DM 2. typu, ani na potencionální škodlivost DIA výrobků či povědomí o oboru nutriční terapeut. Glykovaný hemoglobin u mužské části skupiny B klesl o 7,7 a u ženské části o 1,4 mmol/mol. Závěr: Výsledky...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.