|
Strategie založení sociálního podniku nestátní neziskovou organizací
Bernášková, Kristýna ; Dohnalová, Marie (vedoucí práce) ; Deverová, Lenka (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnými strategiemi, které mohou neziskové organizace využít při zakládání sociálního podniku. Tyto strategie byly navrženy na základě různých modelů vztahu neziskové organizace a sociálního podniku, které se liší tím, do jaké míry sociální podnik a nezisková organizace sdílí sociální a ekonomické činnosti. V teoretické části jsou kromě těchto modelů popsány i možné motivace neziskových organizací, které vedou k založení sociálního podniku. V rámci praktické části jsou tyto modely aplikovány na rozhodovací proces neziskové organizace Život 90, z. ú., plánující založení sociálního podniku. U jednotlivých modelů jsou vyhodnoceny jejich výhody a nevýhody z hlediska neziskové organizace. Na základě těchto zjištění byly v závěru zhodnoceny jednotlivé modely a jejich aplikovatelnost u českých neziskových organizací. KLÍČOVÁ SLOVA Sociální podnikání, neziskové organizace, NNO, komercionalizace, hybridizace, případová studie, mezinárodní výzkumná organizace EMES
|