Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 

Warning: Requested record does not seem to exist.
Problémová výuka zeměpisu v praxi - úskalí, témata a vzdělávací cíle
Babčaníková, Petra ; Hanus, Martin (vedoucí práce) ; Fikarová, Veronika (oponent)
Téma problémové výuky je v odborných kruzích didaktiky geografie problematikou aktuální a diskutovanou. Předkládaná diplomová práce s názvem Problémová výuka zeměpisu v praxi - úskalí, témata a vzdělávací cíle se snaží zjistit, jak se problémovou výuku daří uplatňovat v českém prostředí. První část práce se věnuje teoretickému vymezení konceptu problémové výuky. V další části se práce zabývá dotazníkovým šetřením zjišťujícím vnímání a realizaci problémové výuky učiteli zeměpisu a také výsledky řízených rozhovorů s učiteli praktikujícími problémovou výuku ve svých hodinách. Záměrem dalšího výzkumu je identifikace vhodných témat problémové výuky zeměpisu a analýza problémově koncipovaných vzdělávacích cílů v Revidované Bloomově taxonomii. Na základě předpokladu, že problémová výuka je v zahraničí rozvinutější, jsou témata a vzdělávací cíle uplatňovaná v českém prostředí porovnávána s tématy a cíli z prostředí anglického, konkrétně z dokumentu Schemes of Work. S přihlédnutím k výsledkům práce lze konstatovat, že problémová výuka v Česku adekvátně naplňuje požadavky Rámcového vzdělávacího programu pro gymnázia, kterými se musí řídit každý učitel. Komparace výsledků výzkumu s očekávanými výstupy problémové výuky anglického typu nicméně ukazuje, že uplatnění problémové výuky v Česku má své limity a je...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.