Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 

Hudba v díle Aleja Carpentiera
Bartoníčková, Lenka ; Housková, Anna (vedoucí práce) ; Sánchez Fernández, Juan Antonio (oponent)
Tato práce, jak již její název napovídá, se věnuje dílu významného kubánského autora Aleja Carpentiera, především pak účasti hudební složky na struktuře a celkovém vyznění jeho beletristických textů. Jako příkladná díla byly vybrány tři z jeho pozdějších próz: Štvanice, Barokní koncert a Svěcení jara. První část práce nahlíží stručně do autorova životopisu a zaměřuje pozornost především na aktivity a události, které vyjadřují jeho vztah k hudbě. V životopisné části jsou sloučena data faktografická s osobními vzpomínkami či myšlenkami autora, aby tak komplexněji zmapovaly jeho literárně-hudební kompetence. Stěžejní část práce je analytického charakteru, kdy si postupně představujeme vybraná díla. Kapitoly jsou členěné do oddílů za účelem strukturovaného vymezení jednotlivých hudebních složek aplikovaných na romány. V kapitole pojednávající o románu Štvanice tak uvádíme pojem sonátové formy, jeho obecnou definici, a demonstrujeme aplikaci tohoto modelu na text z hlediska kompozičního. Z pohledu významotvorného je podobně prezentována Beethovenova symfonie Eroica a její role v kontextu s tématem románu. Další kapitola se zabývá krátkou prózou nesoucí název Barokní koncert. Rozbor díla, doslova přeplněného hudebními motivy v rozličných podobách, je také členěn do několika částí, ve kterých se věnujeme nejprve...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.