Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 

Ochrana spotřebitele ve správním právu
Bohůnková, Kateřina ; Staša, Josef (vedoucí práce) ; Vopálka, Vladimír (oponent)
Závěr V předchozím textu jsem měla v úmyslu alespoň částečně objasnit důvody potřeby existence nutnosti regulace v oblasti ochrany spotřebitele a základy obecné úpravy ochrany spotřebitele. Nebylo možné vyhnout se zdůraznění propojení právní úpravy ochrany spotřebitele v oblasti soukromoprávní a veřejnoprávní, když tyto dvě oblasti, dle mého názoru, spolu úzce souvisí. Důležitým úsekem v této práci je vymezení základních pojmů - zejména pojmu spotřebitele a poskytovatele služby, abychom mohli prvotně určit, zda konkrétní právní vztah je právním vztahem spotřebitelským a zda tedy v takovém vztahu nastávají pro jednoho ze subjektů veřejnoprávní povinnosti. Následně jsem se tedy soustředila na jednotlivé veřejnoprávní instituty ochrany spotřebitele a snažila jsem se na jednotlivé povinnosti poukázat i z praktického hlediska. V současné době úprava je v souladu s požadovanou evropskou právní úpravou, což přispělo v oblasti ochrany spotřebitele k zakotvení důležitých institutů, jako jsou například nekalé obchodní praktiky, jejichž úprava dlouho v našem ZOS chyběla. Současná veřejnoprávní hmotněprávní úprava je dle mého názoru relativně přehledná a jasná a pro účely ochrany spotřebitele dostatečná. Důležitým aspektem je však to, aby dozorové orgány uplatňovaly své pravomoci v této oblasti důsledně, když mnohdy...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.