Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 

KONSTRUKCE FEMININITY A MASKULINITY V ČESKÉM FILMOVÉM PLAKÁTU V ROCE 1968
Krátká, Lenka ; Havelková, Hana (vedoucí práce) ; Kiczková, Zuzana (oponent)
Práce se zaměřuje na genderovou analýzu českých filmových plakátů vytvořených v roce 1968, s důrazem na identifikaci dominantních způsobů zobrazování žen a mužů v těchto výtvarných dílech a jejich interpretaci v rámci daného historického a společenského kontextu. Teoretická část se věnuje především prezentaci funkce a výrazu filmového plakátu a podmínek autorské tvorby v období totality. V empirické části jsou porovnávány závěry některých ‚západních' teorií zabývajících se prezentací genderu v reklamě (Erving Goffman, Judith Williamson, Jean Kilbourn; v tuzemském kontextu Libora Oates-Indruchová) s prezentacemi feminity a maskulinity na filmových plakátech z roku 1968. Analýza se dále soustředí na identifikaci specifických rysů tvorby filmových plakátů v daném období a na způsoby prezentace (a vzájemné interakce) patriarchálního diskurzu na straně jedné a komunistické ideologie na straně druhé. Analýza souboru plakátů z roku 1968 odhaluje stereotypní zobrazování žen (ženy jako pasivizované objekty) a prezentaci hierarchického uspořádání genderových vztahů (ženy jako znevýhodňovaná skupina). V rámci analýzy však byla identifikována také díla, která nabízejí alternativní reprezentaci genderových vztahů a narušují dominantní patriarchální perspektivu. Klíčová slova český filmový plakát, feminita, maskulinita,...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.