Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 

Problém interpretace fotografie
Roubal, Martin ; Fišerová, Michaela (vedoucí práce) ; Marcelli, Miroslav (oponent)
Diplomová práce zkoumá technické obrazy (vizuální produkty moderních technologií - fotografie, televizní obraz a výstupy počítačových monitorů). Hlavním tématem je interpretace fotografie. Jako formy zkoumání je využito fenomenologického a sémiologického pohledu. Klíčovými filosofy, jejichž myšlenky jsou rozpracovávány, jsou Vilém Flusser a Paul Virilio. Hlavní teze diplomové práce: Analogová fotografie má na rozdíl od ostatních médií jasně určený konkrétní denotát a velmi neurčenou konotaci. Fenomenologicky uchopit bytnost fotografie znamená nechat se jí zranit, do hloubky ji prožít. Digitální technologie zásadně změnila realistický princip fotografie. Technické obrazy pozměnily lidské vnímání světa. Jakékoliv sdělení zůstává z interpretačního hlediska nadále obsahově nedostačující. Žádný komunikát nebyl nikdy stoprocentním odrazem skutečnosti. Každou komunikaci nezvratně ovlivňuje použité médium a lidská subjektivita. Pro nadměrnost užívání technických obrazů je pro některé jejich uživatele technicky realizovaná reprezentace předmětů reálnější než předměty samotné. Vytyčené teze shledává diplomová práce jako pravdivé.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.