Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 

Porovnání výkonnosti ve slovníkové zkoušce u dětí a žáků s vývojovou dysfázií a získanou afázií
Dušková, Lucie ; Pavlíčková, Hana (oponent) ; Housarová, Blanka (vedoucí práce)
Diplomová práce se skládá ze dvou hlavních částí - části teoretické a části praktické. Teoretická část shrnuje poznatky o jazykové komunikaci, slově a slovní zásobě a zmiňuje různost pohledů na model jazyka s důrazem na uložení slovní zásoby v mozku člověka. Nastíněn je zde také fyziologický a patologický vývoj slovní zásoby, povaha narušení komunikační schopnosti v oblasti slovní zásoby u dětí s vývojovou dysfázií a dětskou afázií a nakonec také možnosti hodnocení slovní zásoby v českých podmínkách. Praktická část je potom zaměřena na hodnocení slovní zásoby dětí rozdělených do tří skupin podle formy narušené komunikační schopnosti a dále v rámci skupiny do tří věkových kategorií. Pro možnosti analýzy slovníkového profilu cílových skupin byl sestaven test, který se skládá z deseti subtestů postihujících oblast výbavnosti slov, strukturace mentálního slovníku a významu slov. Cílem této práce je zmapovat, jakého charakteru jsou rozdíly v oblasti slovní zásoby u dětí intaktních. s vývojovou dysfázií a dětí s dětskou afázií. KLÍČOVÁ SLOVA: slovní zásoba, jazykový model, mentální slovník, ontogeneze, vývojová dysfázie, dětská afázie

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.