Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 

Could not find similar documents for this query.
Postoje žáků k etnickým menšinám na různých typech základních škol
Křečanová, Veronika ; Hadj - Moussová, Zuzana (vedoucí práce) ; Bittnerová, Dana (oponent)
Tato diplomová práce podává ucelený přehled o vztazích a postojích žáků pátých a devátých ročníků vybraných typů základních škol k etnickým menšinám. Zaměřuje se především na slovenskou, romskou, vietnamskou a ukrajinskou menšinu. Popisuje výskyt a historii těchto etnických menšin na území České republiky. Práce dále popisuje vznik, složení a utváření postojů u žáků mladšího a staršího školního věku a poukazuje na význam školy při vzniku postojů. Ukazuje postoj také jako předsudek či stereotyp a opět poukazuje na význam školy při vzniku, ale možnosti změny předsudků. Diplomová práce na výsledcích kvantitativního výzkumu představuje, jak se žáci základních škol dokáží identifikovat se svou národností, jaké mají vědomosti o jiných etnických skupinách, jaké k jiným národnostem (především slovenské, romské, vietnamské a ukrajinské) zaujímají postoje. Poukazuje na vzájemnou provázanost školního, rodinného prostředí a okruhu přátel při utváření postojů k etnickým menšinám. Závěrem je zjištění, že žáci pátých i devátých ročníků mají podobné vztahy a zaujímají podobné postoje k etnickým menšinám. Žáci pátých ročníků se již umí stejně identifikovat se svou národností jako žáci devátých ročníků. Ve vnímání etnických menšin u žáků existují významné rozdíly mezi různými typy základních škol. Při utváření postojů žáků...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.