Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 

Could not find similar documents for this query.
Mediální výchova v mateřské škole
PAPEŽOVÁ, Petra
Moderní společnost dnes hojně využívá média, moderní prostředek komunikace. Řada z nás si svůj každodenní život bez nich nedovede představit. Obklopují nás, neustále nám podsouvají různé informace. Trávíme s médii každý den spoustu času a mnohdy si ani neuvědomujeme, jaká rizika nám a ostatním hrozí. Média dokáží manipulovat s lidmi, aniž by si to lidé uvědomovali. Ovlivňují jejich názory, chování a myšlení. Média se stala součástí života dětí. Děti a mládež patří k nejohroženějším skupinám, které jsou nejsnadněji ovlivňovány. Děti a mládež si nedokážou uvědomovat vliv médií na své chování. Odborníci upozorňují na vliv médií chování, ale také na vývoj osobnosti. Již děti v předškolním věku se často setkávají s médii. A nejsou vývojově dostatečně vyzrálé, aby se samy bez pomoci uměly vypořádat s nástrahami číhající v médiích. Proto je třeba je naučit správně pracovat s médii a účelně využívat informace, které jim poskytnou. Důležitost mediální výchovy tkví v tom, že jsou-li děti vystavovány vlivu médií. Vliv může být tak velký, že u nich může vzniknout poruchy chování. Média krom chování ovlivňují také postoje, názory a pohledu na svět. Pokud již dojde k poruše v chovaní je nutné, aby s dětmi začal pracovat tým odborníků. Těmito problémy se zabývá speciálně pedagogický obor etopedie. Ta se nezabývá pouze výchovou a vzděláním dětí s poruchami chování, ale také pátrá po příčině, díky které porucha vzniká. Etopedie nepracuje s dítětem sama, na pomoc si přizve ostatní vědní obory jako je psychologie, speciální pedagogika, patopsychologie a mnohé další.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.