Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 

Vliv reklamy na spotřebitele
CHALUPOVÁ, Kateřina
Cílem bakalářské práce bylo zjistit povědomí a účinnosti reklamního letáku na spotřebitele. Každý z nás se již alespoň jednou setkal s reklamním letákem a alespoň jednou slyšeli větu: ?Leták je jen zbytečné kácení stromů? nebo ?Leták je zbytečný?. Ale je to pravda? Abychom zjistili, cíl této bakalářské práce a zda se vyplatí podnikům investovat do tohoto reklamního prostředku, provedli jsme výzkum. Zvolili jsme metodu dotazování. Ta byla provedena pomocí tištěného dotazníku, který obsahoval 3 identifikační otázky (pohlaví, věk, místo bydliště) a 9 otázek zaměřených na cíl bakalářské práce. Bylo osloveno 132 lidí různého věku, pohlaví, vzdělání, zaměstnání a bydliště. Dotazník bylo ochotno vyplnit pouze 102 lidí. Výsledkem našeho výzkumu je, že nejoblíbenější způsob reklamy je reklamní leták, na druhém místě jsou televizní spoty a na třetím místě je reklama na internetu. Nejméně oblíbenou je reklama na dopravních prostředcích a reklama po telefonu. Více než 3/4 spotřebitelů jsou ovlivněni reklamními letáky při nákupním rozhodování nejméně jednou za rok a více než 1/4 spotřebitelů podle reklamních letáků nakupuje téměř každý den. Většina lidí nakupuje na základě reklamních letáků potraviny, nealkoholické nápoje, oblečení, obuv, elektroniku a kosmetiku. Nejméně se pak nakupují všechny druhy služeb. Reklamní letáky jsou oblíbené jak u starších lidí, tak u mladších lidí. Větší ovlivnění však přiznávají ženy a lidé ve věku od 25 do 35 let. Z ekologického hlediska nejsou reklamní letáky takovou hrozbou, jako dříve. Pouze 1/8 spotřebitelů vyhazuje letáky do komunálního odpadu, 6/8 spotřebitelů je vyhazuje do tříděného odpadu a 1/8 spotřebitelů je využívá k zatápění. Reklamní leták můžeme shrnout jednou větou z úspěšné české pohádky Princezna ze mlejna od Zdeňka Trošky: ?Jsem malý, ale šikovný?.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.