Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Volby a morálka: teorie morálních základů Jonathana Haidta a analýza volebních výsledků parlamentních stran ČR v roce 2017
Pšenčný, Tomáš ; Lánský, Ondřej (vedoucí práce) ; Stracený, Josef (oponent)
Cílem navrhované práce je ověřit hypotézu vycházející z Haidtovy teorie morálních základů (Moral Foundations Theory), že čím širší paletu tzv. morálních základů daná politická strana ve svém program zmiňuje, tím lepší jsou její šance na dobrý volební výsledek. Tato hypotéza je zkoumána v rámci české politické reality. První část práce je věnována seznámení s teorií morálních základů Jonathana Haidta a teoretickému prozkoumání otázky její aplikovatelnosti na českou politickou sféru. V dalším kroku je zmíněná teorie využita (pomocí odpovídající operacionalizace) jako prostředek analýzy volebních výsledků českých politických stran ve volbách do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR v roce 2017 s cílem prověřit tuto hypotézu. Analýze jsou podrobeny programové body volebních programů deseti stran, které měly podle předvolebních průzkumů největší šanci překročit volebním potenciálem pětiprocentní hranici pro vstup do Poslanecké sněmovny České republiky (jednalo se o strany ANO 2011, ČSSD, ODS, SPD, TOP 09, KDU-ČSL, KSČM, STAN, Pirátskou stranu a Stranu zelených). Druhá část práce je postavena na analýze zastoupení jednotlivých základů morálky v programu všech zkoumaných politických stran. Ve třetí části se zaměřuji na porovnání výsledků jednotlivých stran a na závěry, které z této analýzy plynou. Výsledky...
ETICKÁ VÝCHOVA A JEJÍ VÝCHODISKA VE SROVNÁNÍ S PRAXÍ ETICKÉ VÝCHOVY V SLOVENSKÉ A ČESKÉ REPUBLICE
SPIŠÁKOVÁ, Mária
Práce se zabývá východisky etické výchovy ve srovnání s praxí etické výchovy v Slovenské a České republice. První část práce popisuje filosofická, pedagogická a psychologická východiska vyučovacího předmětu s názvem etická výchova a zamýšlí se nad nimi. Uvádí chronologický přehled etických teorií a srovnání jejich základů morálky. Zabývá se filosofií výchovy a dialogem jako principem vyučování. Představuje Piagetovu teorii morálního vývoje dítěte, uvádí stadia morálního usuzování podle Kohlberga a charakterizuje Franklovu logoterapii. Druhá část práce analyzuje a srovnává přístupy k etické výchově v primárním a sekundárním vzdělávání na Slovensku a v České republice vzhledem k východiskům etické výchovy uvedeným v první části práce. Představuje slovenský koncept Olivarovy prosociální výchovy, činnost Etického fóra ČR a program Filozofie pro děti.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.