|
Hluk v interiéru vozidel a metody jeho snižování
Patočka, Pavel ; Zajac, Roman (oponent) ; Otipka, Václav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se věnuje problematice hluku v interiéru vozidel a metodám jeho následného snižování. Stručně byly popsány nejvýznamnější hlukové zdroje podílející se na celkové akustice uvnitř automobilu. Z provedené analýzy lze konstatovat, že u starších vozů se mezi hlavní zdroje hluku řadí spalovací motor, výfukový a sací systém a převodové ústrojí. V novodobých automobilech lze vzhledem k neustávajícímu vývoji alternativních pohonů naopak označit za nejvýznamnější aerodynamický hluk a hluk od kontaktu pneumatik s vozovkou. Z rešerše bylo zjištěno, že eliminace těchto zdrojů je zaměřena nejen na použití izolačních a absorpčních struktur, ale i na technologicky pokročilé metody, mezi které se řadí například ANC metoda. Ve spojitosti s narůstajícím tlakem na bezemisní dopravu, jehož důsledkem je mnohdy nedostatečné tovární odhlučnění vozidla, byly taktéž shrnuty poznatky týkající se problematiky dodatečného odhlučnění vozidel.
|
| |
| |
|
Hluk v interiéru vozidel a metody jeho snižování
Patočka, Pavel ; Zajac, Roman (oponent) ; Otipka, Václav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se věnuje problematice hluku v interiéru vozidel a metodám jeho následného snižování. Stručně byly popsány nejvýznamnější hlukové zdroje podílející se na celkové akustice uvnitř automobilu. Z provedené analýzy lze konstatovat, že u starších vozů se mezi hlavní zdroje hluku řadí spalovací motor, výfukový a sací systém a převodové ústrojí. V novodobých automobilech lze vzhledem k neustávajícímu vývoji alternativních pohonů naopak označit za nejvýznamnější aerodynamický hluk a hluk od kontaktu pneumatik s vozovkou. Z rešerše bylo zjištěno, že eliminace těchto zdrojů je zaměřena nejen na použití izolačních a absorpčních struktur, ale i na technologicky pokročilé metody, mezi které se řadí například ANC metoda. Ve spojitosti s narůstajícím tlakem na bezemisní dopravu, jehož důsledkem je mnohdy nedostatečné tovární odhlučnění vozidla, byly taktéž shrnuty poznatky týkající se problematiky dodatečného odhlučnění vozidel.
|
| |